Scooter dilemma

Hcs1999

New Member
Hoi! Ik ben nieuw hier en heb even een account aangemaakt om wat te vragen want ik kom er maar niet uit‍♀️

Ik ben op zoek naar een scooter, iets Vespa-look achtigs, mijn budget is +/- €800 (voor een tweedehands) nu heb ik al veel gezien en gelezen en heb ik dus een hele mooie Kymco Like 50 gezien, rond de 5000 km op de teller maar bj 2011

ik heb ook een Turbho gezien met zo’n 2300 km op de teller, bj 2017

Een sym fiddle met zo’n 5000 km op de teller bj 2009, allemaal ongeveer dezelfde prijs.

Nu heb ik al gelezen dat Kymco, sym, piaggio zip etc goede scooters zijn en lang meegaan dus ik wilde eigenlijk voor zo’n scooter gaan, maar nu is m’n probleem dat alle Vespa look kymco’s, piaggio’s en syms die betaalbaar zijn voor mij allemaal best een oud bouwjaar hebben, op het moment is dat geen probleem alleen over een jaar wil ik in Amsterdam gaan wonen en daar heb je het milieu zone gezeik..
de Chinese scooters liggen wel meer in m’n prijsklasse en ze zijn nog vrij nieuw en ik hoor ook wel dat ze met de jaren verbeterd zijn maar toch zit ik heel erg te twijfelen wat ik nou moet doen!!

Sorry voor het lange bericht maar ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen en wijze raad kan geven!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jaa, ik had het gelezen! Maar daar staat toch ook bij dat een 4 takt scooter mag TOT 2020, of iig had ik dat ergens gelezen dan zou ik in m’n huidige woonplaats de scooter een jaar kunnen gebruiken en zodra ik naar Amsterdam verhuis kan die weg☹️

Dankjewel voor de tips!! Zal ook proberen mn OP aan te passen met alinea’s (als dat mogelijk is)
 
In jou geval zou ik geen dure scooter kopen. Als je hem 2ehands wilt gaan verkopen is de verkoop waarde vaak een flink stuk minder geworden..

Moet het perse een Vespa look hebben? Of wil je gewoon een fijn compact en makkelijk scootertje om door Amsterdam te komen.

De echte chineesje (die goedkopere varianten van 700 - 1200 zou ik laten staan.. Het blok kan aardig zijn, en frame voldoende..
Maar de kappen zijn meestal broos en kan je die heel makkelijk breken.. Beplating schroeven die je niet meer los krijgt en afbreken door kauwgom schroefjes. Je hebt er een hoop ellende en kosten eraan.. Ding zal dan vaker meer stil staan, dan dat je ermee kan rijden.

Wil je een goede chinees met goede kwaliteit kappen van a-merk scooters dan raad ik je een peugeot kisbee aan.

Alleen het probleem in Amsterdam is, dat je eigenlijk wel wil dat je scooter euro 4 is om daar te willen rijden.. Alleen de vraag is hoe lang het duurt voordat ze alles elektrische willen hebben.. Koop je nou een elektrische scooter dan hoef je niet echt druk te maken dat je straks je 4-takt weer kan verkopen.
 
Back
Top