Scooter CDI

Dibler08

Kymco Agility 50 12"
Beste mensen,
Ik heb kort geleden een nieuwe CDIbesteld voor mijn Kymco Agility 12” 2006 met blauw kenteken. Er zat een brom CDI in en wilde die dus vervangen met een snor CDI. Ik had een niet originele besteld van M2trading. (deze: https://www.m2trading.com/nl/websho...m-cello-allo-fiddle-jet-orbit?sqr=25km kymco& .) Verder heb ik nog niks veranderd. Dat ding erin gedaan, gaat hij nogsteeds 50. Dat ligt dan toch aan de CDI, of zit ik ernaast?
 
Advertisement - register to remove this

Uiteraard kan het zijn dat ze je de verkeerde cdi hebben gestuurd, misschien even naar M2-trading bellen.

Eigenlijk is die kilometer aanduiding voor CDI's dikke Bull Shit.
De meeste CDI's begrenzen niet op snelheid maar op toerental.

Er zijn wel enkele scooters die wel op snelheid regelen maar deze scooters hebben een cartersensor bij de koppelingsbel en een speciale CDI die deze info gebruikt om de vervroeging van de ontsteekcurve te bevriezen.

Met andere woorden, jouw scooter zal pas 25 kmpu, met deze cdi, rijden als alle andere begrenzingen ook zijn teruggeplaatst.
 
Bedankt voor je antwoord. Ik heb het product inmiddels al teruggestuurd. Ik las (dom van mij dat ik dat nu pas deed) in de beoordelingen dat het iemand anders ook is overkomen dat die een onbegrensde CDI binnen kreeg.
 
Back
Top