Scooter bupt vooruit krijg het er niet uit

SmoothSlider

Well-Known Member
Ik heb een yamaha slider met het volgende:

Dr70
17,5mm DO met sproeier 102 erin
Yasuni R
Standaard krukas
hebo vario
std koppeling

Had eerst 17,5mm metrakit, vervangen voor Dellorto 17,5mm van dit jaar.

Nu was het zo de eerste dag: als ik gewoon reed, begon ie opeens schokkend vooruit te gaan alsof ie teveel/te weinig benzine kreeg, dit was de 1e dag maar 1 straat lang. De dagen daarna was was dus gewoon bijna heel de tijd, dan moest ik hem 30 seconden uitzetten, dan had ik het eventjes niet, daarna weer wel. Ik dus alles schoongemaakt, goeie sproeier zit erin(bougiekleur koffiebruin) nieuwe bougie, maar het gaat er niet uit. Na het schoonmaken van alles had ik 1x dat ie 20 minuten een beetje normaal reed, alleen late gasreactie(gasnaaldclipje staat in het midden dus dat kan het niet zijn).

Ik kom er dus niet uit. Als ik me gas los laat niks aan de hand, maar als ik dan halfgas of meer geef, begint ie zo te buppen/ stotterend in te houden, ook wanneer ik me gas gewoon heel de tijd hetzelfde hou, begint ie opeens dus te stotteren.

Sproeier is 102.

Nu las ik ergens anders op dit forum(via google link) dat ie zo vooruit kna bwoapen als de krukas keering eruit ligt ofzo? Kan dit bij mij aan de hand zijn? Want ik kan gewoon blijven rijden, maar als ik een paar honderd meter heb gereden begint ie dus zo gek te doen, bij welke snelheid dan ook.

Dringend hulp nodig a.u.b

Gr

Smoothslider

Advertisement - register to remove this

Dan trekt die waarschijnlijk valse lucht 102 lijkt me veels te groot.
Of zit er zon power rommel filter op?
Kijk iniedergeval effe of je pakking bij uitlaat cilinder kop/voet spruitstuk etc nog goed is.
Dit moet denk ik wel lukken met het vochtig maken met bijv. wd40.

Nee er zit een std luchtfilter op nog met begrenzertjes erin(maakt toch geen drol uit bij mijn scooter) sproeier 92 is veel te klein, dan doet ie dat buppen nog irritanter. Pakkingen heb ik idd nog niet gecheckt, maar me dr70 had ik er een half jaartje geleden op gezet, dan hoef dat toch niet nu al vervangen te worden?

Nee er zit een std luchtfilter op nog met begrenzertjes erin(maakt toch geen drol uit bij mijn scooter) sproeier 92 is veel te klein, dan doet ie dat buppen nog irritanter. Pakkingen heb ik idd nog niet gecheckt, maar me dr70 had ik er een half jaartje geleden op gezet, dan hoef dat toch niet nu al vervangen te worden?

iets kouder bougietje? lijkt mij de bougie teminste

miss een massa kabeltje prberen van blok naar frame?

kijken als het dan beter word zou kunne ndat je massa niet helemaal goed is

Het is wel zo met een grotere sproeier heb ik er iets minder last van, heb er nu 106 in :S en daarmee heb ik het wat minder, alleen af en toe als ie dat dan doet, dan doe ik ook me handchoke open, en dan doet ie wat normaler.

Het is wel zo met een grotere sproeier heb ik er iets minder last van, heb er nu 106 in :S en daarmee heb ik het wat minder, alleen af en toe als ie dat dan doet, dan doe ik ook me handchoke open, en dan doet ie wat normaler.

nog groter in sproeier gaan ozu ik dan zeggen en als het weg is ....

102 is nog klein met een 17.5 ik reed met dr 70 open filter en 17.5 met 140:|

Ja maar het gekke is dat sproeier 102 precies goed is qua bougiekleur. Ik rij btw met een standaard luchtfilter. Maar dat iets minder neem ik even terug, had te kort gereden. Het is dus gewoon zo dat met sproeier 102 en groter het verder geen verschil maakt met dat buppen. Met 92 is het wel te erg in elk geval.

Zo'n massakabel ga ik zelf niet aan beginnen als dat het probleem zou zijn, aangezien ik daar geen verstand van heb. Zal nog ff sproeier 110 nog proberen(grootste wat ik nog heb).

Zo'n massakabel ga ik zelf niet aan beginnen als dat het probleem zou zijn, aangezien ik daar geen verstand van heb. Zal nog ff sproeier 110 nog proberen(grootste wat ik nog heb).
Massa kabel is erg simpel, je pakte en mooie elektriciteits draad, maakt beide kanten een stukje kaal. Vervolgens doe je de eene kant aan het blok (ik doe meestal de tapeinden van de cilinder, kan je er eventueel gewoon tussen klemmen) en dan ergens onder een boutje aan het frame (wel even stukje van het frame weg schuren).

Maar ik kan toch niet ineens een extra massa kabel nodig hebben, omdat ik van een metrakit 17,5mm naar een dellorto 17,5mm ga?
Tja, gekke dingen kunnen gebeuren. Theorie bestaat wel bij een 2takt, maar in de praktijk werkt het vaak net even anders.. ik zou het gewoon even proberen.

Hmm nou zal ff kijken, maar hij gaat zoiezo de 24e naar de scooterwinkel om afgesteld te worden(ook nog ff linkervorkpoot na laten kijken en nieuwe benzinekraan op laten zetten, dies ook lek) maar ik denk dat ik het dan ook maar aan hun overlaat, heb er zelf ff genoeg van.:+

Damn, ik kijk net naar me carb en zie dat me stationairschroef eruit is!:mad:

Kan dit dat gebup veroorzaken. En klopt het dat daar benzine uitkomt als de stationairschroef daar niet zit.

Back