Scooter boete rollerbank?

W

wardooh

Guest
ik moest met mijn aerox op de rollerbank maar ik was benzinekraan vergeten dicht te draaien. bij de 96 viel hij weer terug. nu denk ik dat hij niet heel veel harder zal gaan eerlijk gezegd dus om en rond de 100 op de roller.
Hoeveel gaat me dit eigenlijk kosten, want het gaat via de officier? iemand ervaring of iets dergelijks? ( heb verder nooit snelheidsovertredingen gehad op zowel aerox als brommer als andere voertuigen ofzo )

gr ward
 
Advertisement - register to remove this

rijbewijs mocht ik houden. Boete van een paar 100 euro pffffff. In de tussentijd dat ze mij hebben lopen banken zijn er al zeker 2 overvallen gepleegd. ga daar dan achteraan. Zulke bedragen aan pubers voorleggen vind ik een tikkeltje te ver gaan heur. Kijk 105 op de roller is niet echt wat je noemt weinig, maar toch vind ik het wel erg ver gaan om hier 300/400 euro voor te gaan vragen
 
rijbewijs mocht ik houden. Boete van een paar 100 euro pffffff. In de tussentijd dat ze mij hebben lopen banken zijn er al zeker 2 overvallen gepleegd. ga daar dan achteraan. Zulke bedragen aan pubers voorleggen vind ik een tikkeltje te ver gaan heur. Kijk 105 op de roller is niet echt wat je noemt weinig, maar toch vind ik het wel erg ver gaan om hier 300/400 euro voor te gaan vragen

Je geeft toch ook 100e euros uit aan je scooter?
Dan weet je ook dat het geld kost als je gepakt wordt :)
Gaat je iig 300+ kosten denks.
 
tja dikke poep. Nouja ik denk dat ik hem gewoon geheel in onderdelen ga verkopen. Dan spaar ik de rest wel op voor een motor of auto als ik 18 ben :)

Maar nu nog wel een vraagje van mijn kant, mn kentekenpapieren zijn al ingenomen maar nu moet ik hem dus opnieuw laten keuren. Als ik ervoor kies om dat niet te doen vernietigen ze mijn kentekenpapieren en ben ik officieel niet meer in bezit van een scooter. Stel dat ik nu mijn complete aerox wil verkopen, wat voor risico's hangen hier dan aan vast???
De koper rijd op een rox die niet verzekerd is/ kan worden, maar ben ik daar dan aansprakelijk voor als de politie daar achter komt of niet?

gr ward
 
Last edited by a moderator:
Begin niet aan zulke praktijken. Druk er een sterk begrensde uitlaat onder en zet de varioring(en) erin, even herkeuren, 25 eur verder en je hebt je papieren terug. Scooter zonder papieren krijg je tegenwoordig sowieso niets meer voor.
 
kost herkeuren maar 25 euro??? ik dacht dat me dat iets van 180 euro ging kosten ofzo iets.....
 
Volgens mij is het herkeuren op politiebureau goedkoper, omdat ze daar alleen de snelheid controleren (rollerbank). Bij het RDW een scooter compleet laten keuren kost ergens rond de 150 idd
 
Bij mij was het "herkeuren" op het politie bureau gewoon gratis,... Zou ook niet weten waarom je ervoor zou moeten betalen
 
nouja we zullen zien. Maar even wat anders, mijn rox was dus op de rollerbank geweest en daar had hij een piek van 96, maar viel daarna uit ( benzinekraan dicht ). Volgens het politiebureau was dit een geldige meting maar is dat wel zo??? je scooter moet toch een paar seconde dezelfde snelheid hebben gereden voordat het een goede meting is??

gr ward
 
Back
Top