Scooter blok uitwisselen

Maloot38

New Member
Beste lezer,
Heb een benzhou gy6 scooter motoblok 139qmb.
Zit een gat in, ongelukje gehad.
Ander blok gehaald, 139qma.
Zitten dus verschillen tussen zoals dat 139qma veel gebruikt word bij baotian scooters en deze hebben een enkele achtervering.
Mij scooter heeft 2 achterveren.
Kan ik de achterveer aan de rechtse kant bij het uitlaat met verbindingsplaat weglaten? Ik heb in de 139qma een langere achteras voor het wiel gezet maar de verbindingsplaat van de 139qmb is te klein.
Kan de 139qma mijn benzhou scooter dan wel stabiel houden met 1 veer ipv 2?
 
Advertisement - register to remove this

heb onderstaande afbeelding gevonden met maatvoering voor 10 en 12 inch.
en een afbeelding van de verbindingsplaat waar ik het over heb.
Toch maar even nagemeten voor de zekerheid.

12 inch
X1 is 43cm (lengte van deksel)
X2 is 27,5cm (hart as tot aan achterkant van blok)

10 inch
X1 is 40cm (lengte van deksel)
X2 is 24,5cm (hart as tot aan achterkant van blok)


139qmb (oude blok) komt overeen met de 12 inch maten.
139qma X1: 46cm X2: 30,5cm

Even wat nagevraagd bij een lasser wat de mogelijkheden zijn en die gaf aan dat ik de zijplaat waar de veer op komt kan doorslijpen en verlengen.
kan hem hierna gewoon weer mooi zwart maken maar vraag me af of hier niet gewoon een nieuwe plaat voor is op maat voor dit blok?

dezelfde plaat gevonden welke dus 3cm te kort is voor de 139qma: https://www.cityparts.nl/steun-uitlaat-btc-bellagio-elegance-12inch.html
 

Attachments

  • motorblok 50cc GY6 139QMB korteas.jpg
    motorblok 50cc GY6 139QMB korteas.jpg
    128.5 KB · Views: 10
  • plaat.jpg
    plaat.jpg
    231.8 KB · Views: 9
Waarom koop je dan ook geen QMB blok? Dit is een hoop gedoe om niks.
Het zou ook een qmb blok zijn. 2ehands gekocht en verkeerd geinformeerd door verkoper. Alles was bruin/zwart en kwam thuis pas achter de verschillen bij het demonteren/schoonmaken.
Heb gisteren avond nog wat andere onderdelen opgemeten en zou misschien de voorkant van het blok uit kunnen wisselen. Heb wel het gereedschap als een vliegwieltrekker en slagtol etc maar alles zit muurvast dus dat wordt ook weer een uitdaging.
 
Waarom zoek je gewoon geen andere carter die wel past. Bouw je dan de onderdelen over van je oude blok.

Kost je hoogstens 3 uur de tijd om dat blok in een ander carter te steken .

Zou zelf die beugel van de uitlaat naar het achterwiel niet gaan verlengen.. Krijg je straks weer andere stabiliteits problemen..

Misschien is die beugel niet voor niets zo kort gehouden..


Voor de vliegwiel trekker daar kan je beter de zwaardere versie voor nemen.. Die kleine mini versie van merken zoals DMP, Buzzetti is waardeloos en die heb je zo kapot.. En volgende maal wat koperver op de conus van de krukas smeren waar het vliegwiel op zit.

Zoiets als deze moet je hebben:
24mm-27mm-Magneto-Flywheel-Roter-Puller-Remover-Tool-Scooter-GY6-50cc-125cc-150cc-139QMB-520QMI-157QMJ.jpg_220x220q90.jpg


Deze werken niet:

f4ea784fb12755092ee276ddf572fd231c12a622.jpg


Deze zijn waardeloos en zijn zo kapot.. Wat je vooral niet wilt is dat ze de draad in het vliegwiel slopen.
 
Zoiets als deze moet je hebben:
24mm-27mm-Magneto-Flywheel-Roter-Puller-Remover-Tool-Scooter-GY6-50cc-125cc-150cc-139QMB-520QMI-157QMJ.jpg_220x220q90.jpg

Gelukkig dus de goede gekocht, werkt inderdaad prima. Wel goed opgelet dat er geen vuil in beide kanten van de schroefdraad zit dit kan nog steeds voor kapotte schroefdraad zorgen.

Heb alles los gekregen en overgezet dus kan plaat gelukkig normaal gebruiken met 2 veren maar dan vraag ik me toch af of je een blok geschikt voor een enkele vering onder een scooter frame kan steken die gemaakt is voor 2 veren.

Lijkt mij eigenlijk niet, vandaar mijn moeilijk gedoe maar ben toch nieuwschierig naar hoe dit zit.
 
Back
Top