Scooter blijft verzuipen.

Runnerttt

Krijg de Runnerritus
Beste mensen,

Ik moet wederom van de wouten mijn scooter standaard laten lopen.

Nu is mijn setup dit:

DR70
Yas R
Std Vario + 7,5 Gr rolletjes + 2 varioringen
Speed control koppeling met witte trekveertjes van mallootsie
12mm carb en sproeier 50


Nu is het probleem dat hij dik blijft verzuipen :S Eerst sproeier 74. Verzuiptie volkomen mee. En nu zelf tot en met sproeier 50 blijftie verzuipen. Bougie is helemaal nat.

Heb zelf luchtfilter eraf gehaald om te kijken of de verhoudingen dan wat veranderde maar nee, blijft hetzelfde. Als ik hem kick gebeurt er nix, maar kick met volgas loopt hij beetje aan maar valt meteen uit. Heel raar :S

HELP PLZ, bedankt alvast voor het lezen :p
 
Advertisement - register to remove this

mja , hij word niet zomaar nat natuurlijk...

maar waarom een sproeier 50?? dat is veel te klein , dat kan nooit goed zijn..

mischien loopt je vlotter wel door oid..

je kunt toch gewoon een prop in de uitlaat maken en een ring in de vario? dan zou er nog minimaal 56 in moeten ..
 
mischien loopt je vlotter wel door oid..
quote]
Wat wilt dat zeggen? :p Wat kan ik daar tegen doen?

er kunnen dan 2 dingen zijn , eigenlijk 3 , namelijk :

vlotter lek , dus dan kan de vlotter niet meer drijven..
vlotter vast , gaat dus niet meer dicht , kan door vuil en/of water in de vlotterbak komen , alsmede door verkeerd aandraaien hiervan.

en een versleten vlotternaald.

en alle gevallen KAN dan de carbu overstromen en zo de cilinder vullen.
 
Ok, maar grote kans dat dit het dus is? Ik bedoel, het kan toch nooit zijn dat sproeier 50 veeeeel te groot is :p Wel vreemd, dat als het de vlotter is, dat het zomaar ineens is. Heb hem paar weken terug nog gebruikt, nix aan de hand. En dan nu ineens wel, naja goed ik ga er ff naar kijken en indien nodig wat aan doen.

Is er btw ook nog iets te doen aan het kabaal uit de uitlaat? Ik heb een std uitlaat, begrenst enzo erop gezet, maar maakt nogsteeds een kut herrie.
 
Kijk eens of je demperwol verbrand is.
Mijn uitlaat is ook niet lek en pakking is ook goed en tog een klere herrie maar net me demper uitlekaar gehad: Demperwol was zeik nat en zag er hartstikke bruin uit...dus binnekort ff vervangen
 
Ik heb me carb helemaal schoongemaakt, sproeier 56 in gedaan, luchtschroef op 1,5 en luchtfilter er gewoon op.
Bougie helemaal droog gemaakt en gechecked oftie goed vonkte en alles was perfect. Ik dus proberen te starten, sloegtie heel even aan maar daarna wastie weer zo dood als een pier. Bougie weer zijknat en voor de rest deedtie helemaal niets. Kan het zijn omdat hij helemaal std is behalve 70cc nu, datie daarom maf doet? Of omdat er 2 varioringen in zitten om die 70cc te drukken? Echt een raar probleem :S
 
Last edited:
heb sinds vandaag hetzelfde probleem met mijn scooter Runner nieuwe type enne bij mij was de vlotternaald kwijt nadat ik bezig was met sproeiers etc waardoor die volledig verzoop en brandstof lekte alsof er een een koe stond te zeiken maar misschien is je vlotternaald in je bakje gevallen of versleten of is ie vuil of ook kwijt.....kortom check even je vlotternaald:)
 
Al gedaan, probleem is al opgelost. Heb er een korte schacht bougie ingestoken en toen starte hij weer :p

hallo ik heb hetzelfde probleem met mijn wallaroo ik had de wallaroo 2dehands gekocht hij bolde goed mar toen had ik de blok op een andere kader gemonteert en toe n had ik hetzelfde voor als u kun je me even zeggen wat een korte schacht bougie is mvg jason
 
Back
Top