Scooter blijft vastlopen?

De techniek om een 2t met injectie zuinig te laten rijden is dat er pas mengsel de cilinder in komt op het moment dat de zuiger de uitlaatpoort al heeft afgesloten. en dat er bij een afgesloten gasklep geen mengsel mee naar binnen gaat. heeft dus weinig te maken met een arm mengsel.....
Jos koelewijn JRS Scooters
 
O om nog even antwoord op het weer vast lopen te geven:
Als je het zelf gemonteerd hebt acht ik de kans het grootst dat het een montage fout is (zuiger verkeerd om / pistonpen veertje niet goed)
Heeft het bedrijf het gedaan: slechte monteurs of slechte kwaliteit vervangingsdelen.
Vaak kun je zien aan de oude zuiger waardoor het is mis gegaan
Kijk ook eens naar het oliepomp aandrijf snaartje / afstelling oliepomp.
 
Ik bedoelde overigens natuurlijk niet een te arm mengsel, maar gewoon veel minder mengsel.

Maar aan dat antwoord heb ik ten minste iets, dat is dus ook een van de redenen dat een andere uitlaat weinig tot geen invloed heeft op een injectie scooter.
 
Ik bedoelde overigens natuurlijk niet een te arm mengsel, maar gewoon veel minder mengsel.

Maar aan dat antwoord heb ik ten minste iets, dat is dus ook een van de redenen dat een andere uitlaat weinig tot geen invloed heeft op een injectie scooter.

beter zeg je gewoon niks , dan zeg je al meer dan genoeg...

en anders vraag het gewoon als je het niet snapt ;)

een andere uitlaat heeft wel enig effect op een injectiescooter , maar gewoon minimaal omdat de standaard uitlaat al behoorlijk goed is...

en een injectiescooter krijgt over het algemeen gewoon genoeg..

dat een injectiescooter vast loopt ligt niet vaak aan de brandstof toevoer..

en de smering gaat ook niet via de brandstof , dus de smering krijgt ie ook gewoon , ongeacht de hoeveelheid brandstof die geinjecteerd word.

een scooter kan door meer oorzaken vastlopen ;)
 
domme vraag dom antwoord..

en het was ook geen vraag zoals jij het daar neer hebt gezet.... :

"Nou, ik denk dat jij het daar ook wel een beetje mee eens bent melf, injectie is gewoon eigenlijk te weinig mengsel onder hoge druk, en dat zorgt voor minder koeling wat een 2takt niet geweldig vind. Voor een 4takt is het een super systeem natuurlijk."
 
Beredeneer jij eens waarom er 9 van de 10 keer problemen is met (2takt) injectie scooters? Als je een te kleine sproeier monteert op een normale carburateur 2takt scooter heb je ook kans dat deze warm loopt.

Hier had ik het uiteraard over. Maar goed ik denk dat dit topic opzich wel op slot kan.
 
krijgt die wel olie?

toen die was vastgelopen, was de cilinder en zuiger niet heel erg droog?
en wat al eerder gezegt is, ligt er geen puin van je oude zuiger in de carter?
 
Back
Top