scooter blijft keerringen knallen.

Kruusruuker

Well-Known Member
hallo allemaal,

mijn apparaat knalt maar steeds keerringen eruit.
heb 4 maand geleden mijn krukas en lagers etc vervangen.

nu heb was mijn keerring er uit geknald.
deze heb ik vervangen, met wat loctite er om heen.
nu heb ik em weer even gechecked, maar hij lag er weer half uit.

heeft iemand een idee waarom mijn keerringen er steeds uit knallen?

mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Dan moet je scooter wel heel veel druk opbouwen in het carter dus dat zal wel niet het geval zijn.Als je zeker weet dat de keerringen goed gemonteerd zijn dan blijft er nog een ding over: er zit wel degelijk verschil in kwaliteit van keerringen dus monteer (als je dat nog niet gedaan hebt) originele keeringen.
 
ja heb geen garantie omdat ik 70 heb.. maar ja dat was te verwachten.
ik wil het zelf graag oplossen, ik had ook ergens gehoord dat ik teveel compressie kon hebben.
maar ik heb een std voetpakking met nog een dunne metalen voetpakking, dat moet wel goed zijn toch?
 
nou sorry , maar als een dealer keerringen er goed in bouwt moeten ze blijven zitten , echter zit er wel verschil in kwaliteit van keerringen..

maar al met al zou een goeie dealer moeten weten welke wel en niet te gebruiken..

mja , heeft de dealer de hele scooter gedaan of alleen het blok?
 
mja , een GOEIE revisie word GEHEEL gedaan door een dealer imo , een paar lagertjes erin leggen en wat keerringen had je zelf ook wel kunnen doen , JUIST de kleine puntjes zijn belangrijk , en dat gaat dus nu niet goed..

er kan best veel aan de hand zijn , meestal is het iets dat zorgt voor extra drukpulsen in het blok ,zoals een slechte onsteking die ploft , teveel mengsel , slecht membraan oid..

maar ook kan het gewoon zijn dat er slechte keerrinen in zitten , verkeerd gemonteerd oid..
 
Aan de ontstekingskant word je keerring achter een clip gemonteerd, dus die zal er niet uitschieten.

Nu kun je echter aan de variokant ook zoiets verzinnen. Er zit namelijk een sleuf in het carter waar je je keerring achter monteerd, in die sleuf kun je een inwendige seegerring monteren.

Echter kun je je afvragen of dat goed is aangezien je daarmee het probleem niet oplost.
 
mja , een GOEIE revisie word GEHEEL gedaan door een dealer imo , een paar lagertjes erin leggen en wat keerringen had je zelf ook wel kunnen doen , JUIST de kleine puntjes zijn belangrijk , en dat gaat dus nu niet goed..

er kan best veel aan de hand zijn , meestal is het iets dat zorgt voor extra drukpulsen in het blok ,zoals een slechte onsteking die ploft , teveel mengsel , slecht membraan oid..

maar ook kan het gewoon zijn dat er slechte keerrinen in zitten , verkeerd gemonteerd oid..

het is wel goed gemonteerd, maar ik kreeg er later pas last van.

ik heb gewoon een std kk ontsteking die bijna gaar is volgens mij.
malossi vl14 membraan (nieuw)
en ik heb mijn apparaatje gewoon goed afgesteld zo af te lezen aan de bougie.

maar ik kan niet vol gas rijden want dan begint die te stotteren als een gek.
had hier laatst ook al een topic over.
ik weet gewoon niet meer wat er aan de hand is want ik krijg er steeds meer nieuwe problemen bij.
 
met wat voor setup?

en verder , als het goed in elkaar zit knalt het er echt niet uit..

mja , wat voor kleur keerringen zitten erin?


Setup:

MF Racing RPM tuned.
C16
VL14 (netnieuw)
19mm phvb met sproeier 122 (ikweet klotecarbje.)
malossi e14
stage 6 koppeling.
malossi mhr 2000 vario.

had eerst een blauwe keerring erin.
zit nu een groene in.
 
Back
Top