Originally posted by w-m
Heb er nog een brief voor moeten schrijven voor nederlands.
Even zoeken ...
Gevonden...
Kijk maar of je er wat aan hebt.
<Censored>
<Censored>
<Censored>
Deventer, 27 september
Piet Hein Donner
Justitielaan 12
1337 AB Den Haag
Betreft: Maximum snelheid bromfietsers binnen de bebouwde kom
Geachte minister Donner,
Toen ik afgelopen Prinsjesdag naar de troonrede keek ging er bij het aspect veiligheid bij mij een belletje rinkelen.
De trotse, veelal jeugdige, scooterbezitters houden zich schrikwekkend weinig aan de voorgeschreven maximumsnelheid voor de bromfietsers, en terecht.
Door de maximum snelheid van 30km/u ontstaan er levensgevaarlijke situaties voor scooterrijders.
Met een snelheid van 30km/u, wat 60% langzamer is dan de maximumsnelheid voor auto’s (50km/u) wordt het invoegen een levensgevaarlijke gebeurtenis.
Aangezien het zoveel mogelijk rechts aanhouden verplicht is voor een scooterbestuurder is het bijna onmogelijk om, tussen de auto’s door, de meest linker rijbaan te bereiken zonder weinig of geen schade aan medeweggebruikers aan te brengen.
Voor de auto’s is het eveneens erg lastig om deze flexibel bewegende scooters op tijd te kunnen ontwijken, in een gevaarlijke situatie met een meer dan 2x zo hoge snelheid.
Door deze omstandigheden die uiterst gevaarlijk zijn voor vrijwel alle weggebruikers, pleit ik voor een hogere maximumsnelheid voor de scooter voor binnen de bebouwde kom, van 30km/u naar 50km/u.
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben ingelicht en vertrouw erop dat u hiermee inzit dat deze verkeersregeling zal moeten worden gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
<Censored>