Scooter beta ark probleem

slowstart

Well-Known Member
He hallo allemaal ik heb een aantal maanden gelden voor mijn werk een beta ark van 2006 gekocht reed echt prima starten geen probleem. Nu sinds een week viel die onder het rijden uit leek of het contact uitviel of zoiets derg.

Een aantal minuten later starten die weer en ik kon zo weer wegrijden dit is een aantal malen gebeurt nu dacht ik dat het aan de cdi/bobine unit kan liggen of iets met het contact slot? als ik de benzineslang onder de tank os haal en em start komt er benzine uit dus dat werkt sproeier is niet verstopt vlotterkamer loopt vol en die bougie vonkt blauw als ik deze tegen de cilinder aan houdt. De bougie is een nieuwe en hij heeft hiermee gelopen en is nat als ik deze eruit haal maar na een aantal kilometers slaat die gewoon weer uit. Nu had ik de cdi eraf gehaald om ff na te kijken weer geinstalleerd nu start die helemaal niet meer niets meer. Zo een raar probleem
 
Advertisement - register to remove this

Ja kan best veel zijn. Mooi om te zien dat je het meeste hebt nagekeken kunnen we dat overslaan.

Naja kijk Dit allemaal even na:

Koeling: heb je een lucht gekoelde gooi een scheutje olie extra in de benzine tank.
Kan zijn dat hij te warm word.

Waterkoeling dan moet je even de koelvloeistof niveau checken kan zijn dat deze te laag is!

Zorg dat de scooter recht staat en koud is. Als je het vloeistof niveau wil checken.

Mocht dit het niet zijn kijk even of je ontsteking optijd staat.
Klinkt meschien dom maar zekere voor het onzekere.

Dit doe je Als volgt
(Bij een minarelli motor volgens mij heeft beta ark die ook)

Haal bij een lucht gekoelde de koelfan eraf of bij een watergekoelde je waterpomp (tap eerst de vloeistof af door een slang los te halen en het op te vangen meteen raadzaam de vloeistof te vernieuwen) (zit allebei naast je uitlaat)
Als je alles van de koeling eraf hebt gehaald kijk je tegen de ontsteking aan kijk of de merktekens goed staan

Als dat het niet is zou ik toch een andere sproeier proberen
 
Back
Top