Scooter begrenzer, vario ring verwijderen #help

Baby 180cc

New Member
Hoi, ik had een vraag over mijn scooter, ik rij nu op een riva en heb een begrenzer met een afstandsbediening bediening. Hij rijd nu onbegrensd 65, maar mijn vraag was als ik de vario ring verwijder zal hij dan harder rijden of niet? En hoe hard ongeveer? En werkt mijn afstands bediening begrenzer dan nog wel?

bedankt alvast
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken haal je eerst de mechanische begrenzing eraf, zoals een varioring of een variobus met opstaande rand, voordat je met de CDI gaat ontgrenzen.

Maakt hij geen overtoeren?

O ja of je er even bij wilt zetten of t een 2 of 4 takt is en uit welk jaar.
Hier op t forum zit kennis genoeg.
Ik weet vooral hoe dingen niet moeten, vandaar dat ik antwoord (!)

Maar er zullen zo meteen wel leden komen die het weten. Suc6
 
Tuurlijk gaat hij iets harder als je de vario ring verwijderd.. Op een 4takt scheelt dat alleen niet zo heel veel. Denk aan ongeveer 3 a 5 km/u op de teller als je geluk hebt. Als je bang bent voor de politie moet je ook niet opvoeren..
 
4t en als het goed is 2002
Soms maak ik idd overtoeren maar ben bang om er een 80cc onder te zetten want ik Rotterdam is veel politie

Ik heb zelf ervaring met een 80cc.
Als je een 80cc voorbij ziet rijden WEET je geen eens dat het een 80cc is..
Als je een begrenzer hebt kan dat wel anders reageren op een 80cc. Als je rollerbank controle hebt en je hebt een afstandsbediening waarmee je gewoon mooi 25kmu of 45kmu (snor of brom weet ik niet), dan is er niks aan de hand. Alleen als je elke dag rond de 80kmu in Rotterdam rijdt en politie ziet je en neemt je mee naar rollerbank, dan weet je wel wat er gaat gebeuren.

Ook als je sneller wilt met een 50cc, zoek snelle onderdelen op voor een Riva. Of je kan volgens mij ook een kabel door knippen? Zet daar anders een schakelaartje tussen. En misschien handig om een verlengstukje naar je stuur te maken en daar de schakelaar zodat je tijdens het rijden 'stiekem' dat schakelaartje omzet.
 
Nou 80cc dat hoor je wel hoor.. Althans ik wel. Heb nog nooit een 50cc zo zwaar horen klinken..

Heb ik de buurt ook wel eens een kymco super8 voorbij horen rijden.. Volgens mij had die minstens een 85cc eronder hangen.. En dan ook nog met sportpijp gaan rijden.. En raar vinden dat je zo opvalt..
 
Nou 80cc dat hoor je wel hoor.. Althans ik wel. Heb nog nooit een 50cc zo zwaar horen klinken..

Heb ik de buurt ook wel eens een kymco super8 voorbij horen rijden.. Volgens mij had die minstens een 85cc eronder hangen.. En dan ook nog met sportpijp gaan rijden.. En raar vinden dat je zo opvalt..

Een 80cc hoor je pas nadat je boven een bepaald kmu komt, volgensmij boven de 60 dat je m pas heel zwaar hoort.
Voor de rest valt dit echt mee.. Ik heb zelf een 80cc onder een Zip gezet en je hoorde alleen verschil tijdens echt HARD rijden.
 
ik heb een sym jet 14
uit de fabriek alles orgineel kan de vario ring uit zonder dat het nadelege gevolgen heeft

hij rijd dan anders in toeren is het goed als ik dat laat doen is het beter voor de scooter
ben bang als ik dat doe dat ik er ineens iets anders inde scooter niet goed gaat

heeft iemand ervaring met de sym jet 14 dit is m,n eerste sym en daar zitten allemaal dingen in die ik raar vind.

hiervoor had ik een nieuwe beta ark factory met varioring en prop uit de uitlaat en liep 65
en ging veel beter met het verkeer mee spijt van dat ik die heb weggedaan

daarna een nieuwe piaggio zip 4t 20000 kilometer draag rubbers verslete en blok zat er los onder
en lekte olie

ingeruild voor een nieuwe sym jet 14 en 2700 euro bij betaald maar rijd niet zoals ik wil
kan de vario ring eruit zonder dat er iets anders in de fabriek instellingen kapot gaat

kan de sym dit aan zonder dat er iets anders in fabrieks afsteling verkeerdt gaat
mijn dealer zei dat ie de cpi op 68 zet en met gemak 68 haalt dit wil ik niet.
bel ik de volgende dag ik zeg dat ik de alleen de vario ring eruit en dan zegt ie is goed
moet ik dit doen of krijg ik spijt van
 
Back
Top