Scooter aprilla

Reneveeningen

New Member
Hallo, wie kan mij helpen , mijn scooter aprilla sr injectie start redelijk maar zodra ik gas geef , kom ti best lastig op toeren , maar dat is niet het ergste , mijn achterwiel draait niet Vanaaf gaat rond , rollers vervangen , gereset !soms wil die af en toe draaien maar ik kan hem net mijn hand tegenhouden ,

Hoor graag een oplossing
 
Advertisement - register to remove this

Kan heel veel zijn. Wanneer heeft hij zijn laatste beurt gehad? Ik zou eerst uitzoeken waarom hij lastig op toeren komt, als je dat oplost zal het stukje qua overbrenging ook verbeteren.
 
Ik denk dat het probleem in het injector systeem kan zitten.(Want de motor leverd niet genoeg kracht geen volledige inspuiting op de aanbovelen hoeveelheid Bar) Volgens mij mag er geen valse lucht of luchtbellen in de benzine leiding zitten die richting de injector gaat.. Peugeot tdsi heeft er een boxje voor waarmee je de injector handmatig gaan laten spuiten.. Zo kan je de injector testen, maar ook de benzine leiding `bleeden`..

Als er dan lucht in de leiding zit dan werkt de injector niet op de juiste druk en dan krijg je niet de meeste kracht uit het motorblok..

Trouwens de aandrijfriem ziet er ook wel aardig zwaar gebruikt uit..

Maar het kan ook zo zijn dat de compressor op het motorblok net tegen de max loopt en niet de aanbovelen druk kan opbrengen naar het injector systeem.. Wellicht genoeg om stationair te laten lopen, maar niet genoeg om ermee te rijden.
 
Reneveeningen said:
Die ring met di gaten kan ik gewoon tegen houden als scooter loopt, koppeling toch

Renee,

dit is normaal, pas als je gas geeft komen de schoentjes als gevolg van de middelvliedendekracht naar buiten en grijpen aan op de binnenkant van de koppelingsbel (Dit ding met die gaten erin).

Er kunnen in jouw situatie, voor wat betreft het wel/niet draaien van je achterwiel, twee dingen aan de hand zijn.

1. de schoentjes komen niet naar buiten en kunnen daardoor niet aangrijpen op de binnenkant van je koppelingsbel.
2. de eindoverbrenging van je scooter is versleten.

Je hebt soms niet gereden zonder of met te weinig transmissieolie in de eindoverbrenging?

Probeer het volgende eens.

Start de scooter niet.
Draai met de hand de koppelingsbel rond.
Probeer met je andere hand het wiel tegen te houden.
Lukt dit dan zit het probleem in je eindoverbrenging.
Lukt het je niet om het wiel tegen te houden dan zit je probleem in de koppeling.
Controleer dan of je schoentjes niet geblokkeerd zitten.
 
Back
Top