Scooter alarm met start functie werkt niet.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb net een alarm op me peugeot v clic gezet met startfunctie.
Deze om precies te zijn.
Nu gaat het contact wel aan met de start functie en wilt die ook starten.
Maar de bougie vonkt niet. En als ik alleen me sleutel gebruik wel.
Nu heb ik al overal gezocht naar elektrische schema maar kan nergens de goede vinden.
En ja ik ben me er van bewust dat startfunctie dom is.
Maar ik wil het gewoon werkent hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt een draad lopen vanaf je contact (signaaldraad) die je moet door knippen. dacht een zwarte vanaf contact. die verbind je aan de ene kant met de witte draad en de andere kant met de roze draad. je kan om het uit te zoeken de witte of rose draad bij een van de draden in doen in de stekker en dan proberen te starten. zo deed ik het iig.
 
Alarmsystemen geven altijd ellende, vooral die met een startonderbreker.
Lege accu op het verkeerde moment, en niet starten als je haast hebt.
 
Alarmsystemen geven altijd ellende, vooral die met een startonderbreker.
Lege accu op het verkeerde moment, en niet starten als je haast hebt.
Nee zit geen start onderbreker op. als je de beide draden verbind zoals gezegd start hij ook zonder accu of met lege accu doormiddel van de kickstarter.Zet onze vriend aidan hem nu op contact en hij drukt op de startknop van de afstandbediening dan loopt hij. zo ook met kickstart. Hij zet hoogstens het contact aan doormiddel van zelf de signalen door te geven. Is een vrij eenvoudig systeem.
 
Update het is uiteindelijk gelukt.
Bedankt voor alle hulp.
Lege accu zou niet zoveel uitmaken k kan altijd nog kicken met de kickstart. K denk trouwens dat me accu nuet zomaar leeg is ik rijd elke dag. En heb een accu 12 volt 6 ah dus die gaat wel effe mee.
De functie met afstand starten is gewoon handig voor het warm laten lopen van de scooter.
Post automatically merged:

Ik had alleen nog 1 vraag weet iemand hoe ik het op afstand starten kan aanpassen.
Me scooter start zegmaar best snel. En dan is die al gestart maar duurd het nog 2 sec voordat die stopt met starten. Lijkt me niet heel goed voor me startmotor en bendix
 
Last edited:
Starten op afstand, das handig, zet 'm niet op de zijstandaard.
Wat een nutteloze functie.
Ik vind t zelf best handig.
Maar dat maakt niet uit.
Iemand nog een idee hoe ik de knipperlichten aansluit. Als ik de gele draad op een van de knipperlichten zet. En bijv knipperlicht naar links aanzet gaan alle lichten branden.
 
Kijk hier eens, in dit draadje heb je notabene zelf gereageerd!

https://scooterforum.net/threads/starten-met-ab.219131/#post-3588958

Pas wel op dat niet iemand iets tussen je gasschuif stopt! :)


Iemand nog een idee hoe ik de knipperlichten aansluit. Als ik de gele draad op een van de knipperlichten zet. En bijv knipperlicht naar links aanzet gaan alle lichten branden.
Is dit een nieuw alarm want dan is die chinese brol al kapot!

Op zo'n alarm zitten normaliter 2 gele draden elk voor 1 kant van de knipperlichten.
Deze zijdes zijn in het alarm gescheiden door diodes, deze zijn dus al hemelen.
 
Kijk hier eens, in dit draadje heb je notabene zelf gereageerd!

https://scooterforum.net/threads/starten-met-ab.219131/#post-3588958

Pas wel op dat niet iemand iets tussen je gasschuif stopt! :)



Is dit een nieuw alarm want dan is die chinese brol al kapot!

Op zo'n alarm zitten normaliter 2 gele draden elk voor 1 kant van de knipperlichten.
Deze zijdes zijn in het alarm gescheiden door diodes, deze zijn dus al hemelen.
Ja maar ik heb het geluk mijn achterwiel raakt de grond niet.
Ja alarm is splinternieuw.
Dus die knipperlichten kan ik vergeten.
 
Dus die knipperlichten kan ik vergeten
Als ik je een goeie raad mag geven, die je reeds gegeven is, vergeet dat hele chinese brol alarm, je krijgt er alleen maar problemen mee.
Het is nieuw uit de doos al niet meer 100 %.
Je hebt er werkelijk niks aan en wees nou eens eerlijk, als er 5 scooters op een rij staan, zou jij jouw ouwe Vclic uitzoeken om te pikken?
 
Als ik je een goeie raad mag geven, die je reeds gegeven is, vergeet dat hele chinese brol alarm, je krijgt er alleen maar problemen mee.
Het is nieuw uit de doos al niet meer 100 %.
Je hebt er werkelijk niks aan en wees nou eens eerlijk, als er 5 scooters op een rij staan, zou jij jouw ouwe Vclic uitzoeken om te pikken?
Nee snap ik maar t is ook niet echt voor het alarm maar meer voor het starten wat ik leuk vind.
Maar klopt wel niemand wikt dar ding stelen.
Me aerox daar in tegen wel aangezien mensen me uitlaat er al af wouden halen. :tearsofjoy:
 
Alarm is heel erg gevoelig en als je hem goed aansluit werkt het prima. Het was voor mij puur om het eens te proberen. Vooooor de lol dus.
Niet alles hoeft meteen een geweldige functie te hebben, en dit alarm sluit niks af. je sluit hem er extra bij aan. dus alarm stuk dan is het jammer maar je scooter start gewoon elektrisch als ook met kickstart.Het is namelijk GEEN start onderbreker.
 
Nee snap ik maar t is ook niet echt voor het alarm maar meer voor het starten wat ik leuk vind.
Prima als je dit leuk vindt.
Om dit te bewerkstelligen heb ik je al een link gegeven.
De Blauwe draad, een diode en een relais is alles wat je exra nodig hebt.
Het schema hoe je dit aansluit, had ik al in het andere draadje gepost.
 
Alarm is heel erg gevoelig en als je hem goed aansluit werkt het prima. Het was voor mij puur om het eens te proberen. Vooooor de lol dus.
Niet alles hoeft meteen een geweldige functie te hebben, en dit alarm sluit niks af. je sluit hem er extra bij aan. dus alarm stuk dan is het jammer maar je scooter start gewoon elektrisch als ook met kickstart.Het is namelijk GEEN start onderbreker.
Precies voor een ching chong alarm doet het ze werk. Prima
Prima als je dit leuk vindt.
Om dit te bewerkstelligen heb ik je al een link gegeven.
De Blauwe draad, een diode en een relais is alles wat je exra nodig hebt.
Het schema hoe je dit aansluit, had ik al in het andere draadje gepost.
Het starten werkt ook prima.
K kan ook niet alles verwachten voor zoon prijsje.
 
Back
Top