scooter alarm aansluiten op sym orbid 3

goeden middag allemaal,
ik heb een Sym orbit 3. Maar ik wil een alarm erin zetten (bijlage).
Heeft iemand een foto van de kabelboom van de orbit 3?
Ik kan nergens de kabelboom vinden. Of hulp! :)
Scooterzaken waar wij altijd gaan en deze vandaan komt bouwt alleen alarm erin die hun zelf verkopen maar heb deze al liggen.
Alle tips of hulp zou fijn zijn, belangrijkste is de kabelboom.
 

Attachments

  • 20201205_143145.jpg
    20201205_143145.jpg
    92.8 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Het getoonde alarm unit uit de bijlage is niet geschikt voor de Orbit 3!
Jouw Sym maakt namelijk gebruik van een ECS/ECU systeem die gevoed wordt door een DC-12V (accu) bron en niet door de stator.
In de omschrijving (bijlage) staat onderop te lezen dat het voor een AC-CDI systeem is, i.c.m. een zgn. signaaldraad via het contaktslot en bobine of de CDI.

Dit gezegd hebbende, is het wel mogelijk om het alarm aan te sluiten!
Echter zal je dan van bepaalde functies geen gebruik kunnen maken zoals de, anti-diefstal-knop en het op afstand kunnen starten van de motor.
 
Het getoonde alarm unit uit de bijlage is niet geschikt voor de Orbit 3!
Jouw Sym maakt namelijk gebruik van een ECS/ECU systeem die gevoed wordt door een DC-12V (accu) bron en niet door de stator.
In de omschrijving (bijlage) staat onderop te lezen dat het voor een AC-CDI systeem is, i.c.m. een zgn. signaaldraad via het contaktslot en bobine of de CDI.

Dit gezegd hebbende, is het wel mogelijk om het alarm aan te sluiten!
Echter zal je dan van bepaalde functies geen gebruik kunnen maken zoals de, anti-diefstal-knop en het op afstand kunnen starten van de motor.
Bedankt voor je bericht! Ja hij is tot nu toe aangesloten en alleen de alarm zelf werkt. Idd niet de afstand starten etc. Maarja van dat harde geluid hopelijl schrikken ze zich al rot.
 
Meestal toch al gauw zo'n 130 decibel!
Dit i.c.m. 4 gele (raw) lampjes die gaan knipperen, is het inderdaad meestal wel voldoende om onverlaten af te doen schrikken.

Belangrijk is wel om op te passen welke knop je gebruikt...
Mits goed afgedopt en-of aangesloten bestaat de kans dat er een zekering uit knalt als je de verkeerde knoppen indrukt op één van de handzender(s).
 
Meestal toch al gauw zo'n 130 decibel!
Dit i.c.m. 4 gele (raw) lampjes die gaan knipperen, is het inderdaad meestal wel voldoende om onverlaten af te doen schrikken.

Belangrijk is wel om op te passen welke knop je gebruikt...
Mits goed afgedopt en-of aangesloten bestaat de kans dat er een zekering uit knalt als je de verkeerde knoppen indrukt op één van de handzender(s).
Ja me zekering is eruit geklapt. Bij waarschuw signaal knipperen wel me lichten maar de rest werkt idd niet. Ajoh ze moeten met hun poten vam ander mans shit afblijven
 
Back
Top