Scooter accu laat slecht op

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo ik heb nog een vraagie mijn scooter accu laat enorm slecht op toen ik hem net had gekocht 2ehans was de accu leeg ik heb er toen met de hele dag mee gereden toen was de accu wel een beetje maar vrienden niet goed genoeg ik nieuwe accu gekocht en accu oplader maar nee werkt niet de accu was helemaal vol er toen ook op gereden maar aan het eind van de dag was de accu weer leeg wat zou het probleem kunnen zijn ik word er een beetje gek van
 
Advertisement - register to remove this

Over de accu polen meten als de scooter loopt , met een beetje gas erop moet hij wel boven 13 v komen ,max tussen 14 en 15 v , anders laadt hij niet bij .
En zal je regelaar stuk zijn

Als ik het contact omdraai komt er 11.00 op de multimeter te staan en met de moter aan hetzelfde
Post automatically merged:

Zo waar kan ik die regelaar vinden
 
Dat is te weinig , zeker als je gas geeft moet je boven de 13v zitten . Dus waarschijnlijk de regelaar of de stator . Hier een filmpje hoe je de stator door meet voordat je voor niets een regelaar koopt.
 
Heeft niets met cc te maken , accu moet gewoon geladen worden , regelaar zit meestal achter je voor kap . Ja op de mulitmeter op volt stand ( 20 volt), en op de plus en min pool van je accu .
 
Omdat de regelaar je accu laadt als de motor draait.
Maar je hebt ook al een draadje gemaakt over zwak voorlicht, zag ik.

Dan moet je toch een "lichtje" gaan branden, denk ik zo!!!
 
Je zal de stator dus kunnen doormeten , is daar alles goed dan blijft de regelaar over , Je zou ook de draden van je regelaar naar je stator en accu nog kunnen door meten of daar niet een breuk in zit . is alles oke dan regelaar vervangen. Zit meestal waar ook je contactslot en hoorn zit , achter je voor kap. Schema voor deze chinees staat in de Resources. 8.5 v is veel te weinig en wordt dus niet opgeladen.
 
Je zal de stator dus kunnen doormeten , is daar alles goed dan blijft de regelaar over , Je zou ook de draden van je regelaar naar je stator en accu nog kunnen door meten of daar niet een breuk in zit . is alles oke dan regelaar vervangen. Zit meestal waar ook je contactslot en hoorn zit , achter je voor kap. Schema voor deze chinees staat in de Resources. 8.5 v is veel te weinig en wordt dus niet opgeladen.
Klopt maarja
Post automatically merged:

Klopt maarja
Dat doet die niet komt hoohuit op 12
 
Hoe bedoel je "maar ja" kun je hem niet doormeten , en heb je niemand in de buurt die je zelfs kan helpen ? Dan de gok nemen en een nieuwe regeling uitvoering.
ikheb zover niemand in de buurt die me kan helpen helaas
Post automatically merged:

ikheb zover niemand in de buurt die me kan helpen helaas
Ik denk dat het de spanning regelaar is ik bestel binnenkort wel een nieuwe en laat dan wel van me horen
 
Last edited:
Hallo ik heb nog een vraagie mijn scooter accu laat enorm slecht op toen ik hem net had gekocht 2ehans was de accu leeg ik heb er toen met de hele dag mee gereden toen was de accu wel een beetje maar vrienden niet goed genoeg ik nieuwe accu gekocht en accu oplader maar nee werkt niet de accu was helemaal vol er toen ook op gereden maar aan het eind van de dag was de accu weer leeg wat zou het probleem kunnen zijn ik word er een beetje gek van
Zekering toevallig niet geknapt?
 
Back
Top