Scooter accu laat slecht op

Aidan384838

Member
Hallo ik heb nog een vraagie mijn scooter accu laat enorm slecht op toen ik hem net had gekocht 2ehans was de accu leeg ik heb er toen met de hele dag mee gereden toen was de accu wel een beetje maar vrienden niet goed genoeg ik nieuwe accu gekocht en accu oplader maar nee werkt niet de accu was helemaal vol er toen ook op gereden maar aan het eind van de dag was de accu weer leeg wat zou het probleem kunnen zijn ik word er een beetje gek van
 
Advertisement - register to remove this

trabiarie

Active Member
Over de accu polen meten als de scooter loopt , met beetje gas erop moet hij wel boven 13 v komen ,max tussen 14 en 15 v , anders laadt hij niet bij .
En zal je regelaar stuk zijn
 

Aidan384838

Member
Over de accu polen meten als de scooter loopt , met een beetje gas erop moet hij wel boven 13 v komen ,max tussen 14 en 15 v , anders laadt hij niet bij .
En zal je regelaar stuk zijn

Als ik het contact omdraai komt er 11.00 op de multimeter te staan en met de moter aan hetzelfde
Post automatically merged:

Zo waar kan ik die regelaar vinden
 

trabiarie

Active Member
Dat is te weinig , zeker als je gas geeft moet je boven de 13v zitten . Dus waarschijnlijk de regelaar of de stator . Hier een filmpje hoe je de stator door meet voordat je voor niets een regelaar koopt.
 

Aidan384838

Member
ls het erg als ik meer cc heb ik heb ongeveer 80 dat is teminste wat de vorge eigenaar zij
Post automatically merged:

Ehij moet dus zoveel aangeven op de multimeter
 

trabiarie

Active Member
Heeft niets met cc te maken , accu moet gewoon geladen worden , regelaar zit meestal achter je voor kap . Ja op de mulitmeter op volt stand ( 20 volt), en op de plus en min pool van je accu .
 

Aidan384838

Member
Voorkap waar het contactslot zit enz
Post automatically merged:

lk snap het niet als ik dat ding op me accu moet doen waarom moet ik dan bij die regelaar zijn
 

Sparky

Well-Known Member
Omdat de regelaar je accu laadt als de motor draait.
Maar je hebt ook al een draadje gemaakt over zwak voorlicht, zag ik.

Dan moet je toch een "lichtje" gaan branden, denk ik zo!!!
 

Aidan384838

Member
Omdat de regelaar je accu laadt als de motor draait.
Maar je hebt ook al een draadje gemaakt over zwak voorlicht, zag ik.

Dan moet je toch een "lichtje" gaan branden, denk ik zo!!!
Ja klopt mijn voorlicht is slapper dan een telefoonzaklamp maar ik moet dus die kabel los koppelen en hem starten?
 

trabiarie

Active Member
Je zal de stator dus kunnen doormeten , is daar alles goed dan blijft de regelaar over , Je zou ook de draden van je regelaar naar je stator en accu nog kunnen door meten of daar niet een breuk in zit . is alles oke dan regelaar vervangen. Zit meestal waar ook je contactslot en hoorn zit , achter je voor kap. Schema voor deze chinees staat in de Resources. 8.5 v is veel te weinig en wordt dus niet opgeladen.
 

Aidan384838

Member
lstuir zo wel zelfs een foto van achter mijn kap .
als ik gas geef en de kabels van de multimeter op plus en min zet word het getal wel groter maar daarna daald hij ook snel
 

trabiarie

Active Member
Hoeveel volt geeft hij dan aan als je gas geeft , en een tijdje gas houdt op èèn toerental.
Moet dan zeker in de buurt van 14volt zitten.
 

Aidan384838

Member
Je zal de stator dus kunnen doormeten , is daar alles goed dan blijft de regelaar over , Je zou ook de draden van je regelaar naar je stator en accu nog kunnen door meten of daar niet een breuk in zit . is alles oke dan regelaar vervangen. Zit meestal waar ook je contactslot en hoorn zit , achter je voor kap. Schema voor deze chinees staat in de Resources. 8.5 v is veel te weinig en wordt dus niet opgeladen.
Klopt maarja
Post automatically merged:

Klopt maarja
Dat doet die niet komt hoohuit op 12
 

trabiarie

Active Member
Hoe bedoel je"maar ja" kun je hem niet doormeten , en heb je niemand in de buurt die je even kan helpen ? Dan de gok nemen en een nieuwe regelaar monteren.
 

Aidan384838

Member
Hoe bedoel je "maar ja" kun je hem niet doormeten , en heb je niemand in de buurt die je zelfs kan helpen ? Dan de gok nemen en een nieuwe regeling uitvoering.
ikheb zover niemand in de buurt die me kan helpen helaas
Post automatically merged:

ikheb zover niemand in de buurt die me kan helpen helaas
Ik denk dat het de spanning regelaar is ik bestel binnenkort wel een nieuwe en laat dan wel van me horen
 
Last edited:

rottieark

Member
Hallo ik heb nog een vraagie mijn scooter accu laat enorm slecht op toen ik hem net had gekocht 2ehans was de accu leeg ik heb er toen met de hele dag mee gereden toen was de accu wel een beetje maar vrienden niet goed genoeg ik nieuwe accu gekocht en accu oplader maar nee werkt niet de accu was helemaal vol er toen ook op gereden maar aan het eind van de dag was de accu weer leeg wat zou het probleem kunnen zijn ik word er een beetje gek van
Zekering toevallig niet geknapt?
 
Advertisement - register to remove this
Top