Scooter accu laat nier op

Aidan384838

Well-Known Member
HHallo ik heb al heel veel hulp gevraagd en er zijn ook dingen opgelost.
maar me accu laat nog niet op. Ik heb met een vriend van mij me rolletjes vervangen. En daarna daarna hebben we naar mij bekeken 11 volt met motor uit is te laag natuurlijk. Hij zij je moet je spanningsregelaar vervangen ik tegen hem zeggen die is net nieuw nog geen 2 weken oud. Hij laat maar horen aan t eind van de week en je raad het al accu weer leeg. Nou woord ik er eigenlijk helemaal gek van dat het nog steeds gebeurt.
Nu is mijn vraag wat zou ik nu nog moeten doen?
me accu is ook nieuw ik heb er een nieuwe ingezet van de week een 12 volt 6 aph accu die werkte perfect me licht was goed alles alleen me accu liep gewoon weer leeg wat zou het kunnen zijn. Zou de stator meschien kapot zijn lijkt mij niet wil zonder accu doet me licht maar omdat wel gewoon wel erg zwak heeft iemand nog oplossingen?
ikweet geen Raad meer
 
Advertisement - register to remove this

Tjonge beginnen we weer opnieuw???

Waarom niet verder gaan in je oude draadje?

https://scooterforum.net/threads/accu-laat-niet-goed-op-verlichting-werkt-matig.217339/#post-3572415

Op een wonderbaarlijke manier werkte het ineens toch weer!

Hallo allemaal nog even om terug te komen op mijn vraag. Vandaag op wonderbaarlijke manier laade mijn accu wel op. Vraag me niet hoe maar het is gelukt. Bedankt voor al jullie hulp
Ik geloof eigenlijk niet in wonderen.
Er zit geheid ergens iets los dus dit zal terugkomen, vermoed ik zo...

Maar fijn dat je het even laat weten.

Wat heb je gedaan met de punten die ik in je andere draadje heb aangegeven om te controleren/meten???
 
uhhhh, zucht*

ik geef je een paar dingen die je moet doen (alleen of met je vriend)

1) meet over de accu-polen de spanning van de accu als de motor draait.

2) meet de weerstand van de stator

hoe je dit moet doen mag je zelf opzoeken
 
uhhhh, zucht*

ik geef je een paar dingen die je moet doen (alleen of met je vriend)

1) meet over de accu-polen de spanning van de accu als de motor draait.

2) meet de weerstand van de stator

hoe je dit moet doen mag je zelf opzoeken
Zal ik doen
Post automatically merged:

Tjonge beginnen we weer opnieuw???

Waarom niet verder gaan in je oude draadje?

https://scooterforum.net/threads/accu-laat-niet-goed-op-verlichting-werkt-matig.217339/#post-3572415

Op een wonderbaarlijke manier werkte het ineens toch weer!




Wat heb je gedaan met de punten die ik in je andere draadje heb aangegeven om te controleren/meten???
Ik heb ze gemeten maar dat is al even geleden dus. Mijn multi meter is nu even weg namelijk
 
Aidan, hoe oud ben je als ik vragen mag? :p

Of is er misschien een andere verklaring waarom je taalgebruik zo bedroevend slecht is? Je vormt namelijk zinnen in allerlei soorten en maten: zinnen met hoofdletter, zonder hoofdletter, 4-in-1 zinnen en/of halve zinnen. Ontcijferen is denk ik hetgeen ons allen vooral bezig houdt bij jouw probleem.

Zou de stator meschien kapot zijn lijkt mij niet wil zonder accu doet me licht maar omdat wel gewoon wel erg zwak heeft iemand nog oplossingen?

Al kom ik niet uit bovenstaande constructie.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat door netjes je problemen te noteren, wij ook een veel beter beeld hebben van jouw situatie en het daadwerkelijke probleem. Waardoor andere gebruikers ook veel makkelijker kunnen helpen.
 
Ik zou even wachten totdat je multimeter terug van vakantie is en de massaverbindingen meten, wat ik had voorgesteld voor de wonderbaarlijke genezing van je scooter, in het andere topic.
 
Is die op vakantie?
;) ;) ;)
Ja zeker!
Post automatically merged:

Ik zou zelfs wachten op je multimeter en de massaverbindingen meten, wat ik had voorgesteld voor de wonderbaarlijke genezing van je scooter, in het andere onderwerp.
Is goed ik doe me best.
Post automatically merged:

Waar kom je weg ?
Hoe bedoel je?
Post automatically merged:

Aidan, hoe oud ben je als ik vragen mag? :p

Of is er misschien een andere verklaring waarom je taalgebruik zo slecht is? Je vormt namelijk zinnen in allerlei soorten en maten: zinnen met hoofdletter, zonder hoofdletter, 4-in-1 zinnen en/of halve zinnen. Ontcijfers is denk ik zaken ons allen vooral bezig met jouw probleem.



Al kom ik niet uit bovenstaande constructie.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat door netjes je problemen te noteren, wij ook een veel beter beeld van jouw situatie en het daadwerkelijke probleem. Waardoor andere gebruikers ook veel kunnen helpen.
IIk doe mijn best netjes te zijn hoor.
 
Beste @Aidan384838

We willen je echt wel willen helpen.
Daar ligt het niet aan.
Maar.... wanneer je de vraag niet duidelijk en/of goed omschrijft, dan kan je bovenstaande opmerkingen verwachten.
Wat zou ik dan nog moeten aanpassen ik doe al me best?
Post automatically merged:

Beste @Aidan384838

We willen je echt wel willen helpen.
Daar ligt het niet aan.
Maar.... wanneer je de vraag niet duidelijk en/of goed omschrijft, dan kan je bovenstaande opmerkingen verwachten.
Dankje
Post automatically merged:

Beste @Aidan384838

We willen je echt wel willen helpen.
Daar ligt het niet aan.
Maar.... wanneer je de vraag niet duidelijk en/of goed omschrijft, dan kan je bovenstaande opmerkingen verwachten.
Dankje
 
Dat is mooi, ik hoop dat ie het naar zijn zin heeft gehad


Alles is te laag!

(wat hieronder staat is van Kymco, maar er kunnen veel dingen worden overgenomen)
Ik zou controleren of je stator nog goed is.
[BIJVULLEN]63568[/BIJVULLEN]

Controleer dit ook eens voor de zekerheid
[BIJVULLEN]63565[/BIJVULLEN]
eenik met de multi meter op de min van me accu en de zwart rode draad van de stator ga.
563 ohm. Als ik het zo goed zeg.
. dat kastje moeten zijn spanningsregelaar?
Post automatically merged:

Was een korte vakantie en moet nu weer aan het werk... ;)

@Aidan384838
Zie je wel dat je geholpen woord?

Succes met het weten van dit verhaal en laat zelfs van eea is gelukt.
Ik laat het horen!
 
Dat is mooi, ik hoop dat ie het naar zijn zin heeft gehad


Alles is te laag!

(wat hieronder staat is van Kymco, maar veel dingen kunnen worden overgenomen)
Ik zou controleren of je stator nog goed is.
View attachment 63568

Controleer dit ook eens voor de zekerheid
View attachment 63565

ja



dat is een acceptabele waarde

probeer dit eens:
Ga ik vanavond na mijn werk doen ik laat het weer horen.
De spanningsregelaar meet ik ook door dan.
 
Back
Top