Scooter aan de praat krijgen die 3 jaar niet gestart is.

Snuk

Well-Known Member
Hey,

Ik heb hier een Benelli K2 staan en moet verkocht worden. Het probleem is alleen dattie niet meer start. De scooter heeft namelijk 2/3 jaar stil gestaan onder een carpoort. De scooter moet weer aan de gang gekregen worden.

Wat kan ik hier aan doen? Ik hoorde van een maat van dat ik een de carb moest schoonmaken, nieuwe bougie erin doen. Kunnen jullie mij misschien tips geven waar ik sowieso naar moet kijken, als ik de K2 weer aan de praat wil krijgen?

Electrisch starten lukt sowieso niet meer, maar als ik de scooter aan moet kicken, dan hoeft daar toch geen nieuwe accu voor in?

Sorry voor de domme vragen hehe, maar ik hoop dat jullie mijn tips kunnen geven.

Grtz Snuk.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb het volgende gedaan toen mijn scooter 4 en n half jaar niet had gelopen.

Bougie eruit, en olie de cilinder in gegoten. Dit aan nacht laten staan.
Carterkap eraf en voorzichtig aan de vario gedraait, zodat de zuiger de dag ervoor ingegoten olie verspreid.
Alle benzine afgetapt (benzineslang van carb loshalen, vacuumslang loshalen, en hieraan zuigen tot tank leeg is).
Nieuwe benzine in tank gegooid, olie door benzine gemengt (1:30).
Vlotterbakje onder carb vandaan en benzine weggegooid.
Aan vacuum gezogen tot vlotter weer was gevuld met nieuwe benzine.
Luchtfilter van carb gehaald en WD40 de carb ingespoten.
Weer een poosje langzaam aan vario zitten draaien.

Nieuwe bougie erin, carterkap terug, en langzaam en rustig beginnen met kicken. Steeds iets harder, tot hij aanslaat of gekke geluiden begint te maken...
 
een zuiger roest niet:+, idd benzine verversen en bogietje, maar normaal gezien zou het wel moeten starten als je ff je hand op de carb houd, het ik ook zo gedaan met een italjet die 2 jaar stil stond onder een carport.
 
Roedi.. said:
een zuiger roest niet:+, idd benzine verversen en bogietje, maar normaal gezien zou het wel moeten starten als je ff je hand op de carb houd, het ik ook zo gedaan met een italjet die 2 jaar stil stond onder een carport.
Dat is waar ik heb een breeze gestard die 4jaar stil had gestaan met de benzine dat er nog inzat gwn hand op carb en hij starte :)
 
Back
Top