Scooter 70cc 45kmh

Advertisement - register to remove this

Niet perse. Wel als ze het vermoeden hebben dat er een 70cc onder zit. Dan wordt je scooter in beslag genomen voor technisch onderzoek. Komen ze er dan achter, krijg je een boete. Meer dan 1 zelfs.
 
maakt niets uit overtouren maakt die toch wel
Die stelling snap ik niet helemaal.
Dat zou namelijk betekenen dat je altijd al overtoeren maakt.

In ieder geval kun je er prima mee rijden.
Je moet idd niet meer van de scooter vragen als je tegen zijn begrensde top aan zit.
Het slijt altijd wel wat harder op die manier.

Meeste mederwerkers van de overheid zullen en niet snel onder kijken of het verschil zien tussen een 50cc of 70cc.
Mits het een hele leuke cilinder is met mooie kleurtjes etc.

Onthoud wel.
Als er iets gebeurd en je scoot word onderzocht door de politie dan ga je wel nat.
 
Persoonlijk denk ik niet dat men kijkt naar het aantal CC's maar meer naar de snelheid.

Waarom zou je anders met een AM-rijbewijs in een brom-mobiel mogen rijden?
Deze zijn ook meer dan 50cc
 
De wetgeving vroeger was gebaseerd op verkeersluwe situaties: onverharde fietspaden, bromfietsen moesten trappers hebben en een buddysit was verboden. Bovendien was het vermogen gelimiteerd tot 1,5 kW. Vandaag de dag is het verkeer
veel dynamischer en drukker. Binnen de bebouwde kom rijden bromfietsers bij de auto's. De wet werd veranderd en bromfietsen hoefden geen trappers meer te hebben en het bezit van een buddysit werd toegestaan. Belangrijker nog: bromfietsen mochten een maximaal vermogen hebben van 4,5 kW ! (let op: alleen voor brommers). Bij snorfietsen van vroeger ;) was het nog ernstiger, ze moesten kleine wieltjes hebben en de cilinderinhoud mocht maar 30 cc zijn. Tegenwoordig mogen snorfietsen ook 50 cc hebben, ze zijn alleen geknepen in vermogen, dus ook in snelheid. Dat "knijpen" gebeurt op verschillende manieren. De ene fabrikant werkt met proppen in de uitlaat, terwijl andere de cdi begrenzen of via de benzine-invoer of combinaties hiervan. Er wordt vooral gekeken naar de max. constructiesnelheid en hij moet zo veel mogelijk origineel zijn ( je kunt er echt geen 400 cc onderhangen). Maar een beetje speling heb je wel hoor volgens mij.
Post automatically merged:

Tegenwoordig zitten ze nu ook te kwatten (lees: moeilijk te doen) met de verschillende motorrijbewijzen A1, A2 en A. Je kunt een A motor knijpen tot een A2 motor, maar een buitenstaander ziet dat niet onmiddellijk, dat zijn inwendige aanpassingen aan de motor. dan moet je echt weer een extra rapport hebben van een officieel keurstation dat hij omgebouwd is. Dan kan je beter een motor nemen waarvan iedereen weet dat is A2. Kortom met een "incompleet" motorrijbewijs krijg je dan weer hetzelfde gezeik met de politie als brommerrijders met dat "opvoeren" :cool:
Post automatically merged:

Lijkt ook een beetje op het volgende vraagstuk: Stel je hebt een Opel met een 1300 cc motor. Op een gegeven moment blaas je de motor op. Tijd voor een nieuw motorblok dus. Op de sloop vind je een blok, maar deze is wel moderner en 1400 cc. Je plaatst hem in je Opel. Krijg je gezeik of niet bij de RDW ?! Vroeger mocht je een kleine afwijking hebben, maar wat zijn de regels nu ?! Volgens mij heeft een Opel 1.3 (origineel) hetzelfde carrosserie als een Opel 1.4. Wat maakt die 100 cc verschil nu uit ? Ik snap dat je er geen 2 liter blok in kunt plaatsen, maar goed zijn deze kleine afwijkingen tegenwoordig zonder herkeuring toegestaan ? Wie weet het ?
 
Last edited:
Ik weet niet of de politie het idee kan hebben van 'zo die trekt best vlot naar de 45'.

Ik heb een 80cc viertakt, kan de CDI begrenzer aansluiten en dan loopt ie rond de 50kmh maar daar is ie wel zo en dan knalt ie heel hard in de begrenzer (je hoort hem echt inhouden). Heb niet het idee dat dit mij gaat redden mocht ik op de rollerbank belanden.

Hij klinkt verder niet heel anders ofzo maar hij trekt wel verdacht snel op voor een 50cc viertakt. Meer het vermogen van een 50cc tweetakt met standaard uitlaat nu.

Iemand hier ervaring mee of een idee over?
 
Ik weet niet of de politie het idee kan hebben van 'zo die trekt best vlot naar de 45'.

Ik heb een 80cc viertakt, kan de CDI begrenzer aansluiten en dan loopt ie rond de 50kmh maar daar is ie wel zo en dan knalt ie heel hard in de begrenzer (je hoort hem echt inhouden). Heb niet het idee dat dit mij gaat redden mocht ik op de rollerbank belanden.

Hij klinkt verder niet heel anders ofzo maar hij trekt wel verdacht snel op voor een 50cc viertakt. Meer het vermogen van een 50cc tweetakt met standaard uitlaat nu.

Iemand hier ervaring mee of een idee over?
Bij een 2t trekt die altijd snel naar top

Bij zo'n 4t moet je dan ook eig een std uitlaat hebben of een sport uitlaat met db killer en ze hebben niks door
 
Van een tweetakt verwachten ze het, viertakts trekken meestal vrij traag naar de 50.

Ik heb geen idee hoeveel technische kennis ze hebben. Ik heb een standaard stille uitlaat, hij klinkt wel iets zwaarder dan een gewone 50cc maar nog steeds gewoon stil.

Hij hangt alleen zo hard in de begrenzer, het is echt alsof iemand even je gashendel terugdraait.
 
Van een tweetakt verwachten ze het, viertakts trekken meestal vrij traag naar de 50.

Ik heb geen idee hoeveel technische kennis ze hebben. Ik heb een standaard stille uitlaat, hij klinkt wel iets zwaarder dan een gewone 50cc maar nog steeds gewoon stil.

Hij hangt alleen zo hard in de begrenzer, het is echt alsof iemand even je gashendel terugdraait.

Haha zonder db killer hoor je bij mij pam pam pam en schiet die elke seconde backfire dus ik val keihard door de mand
 
Het viel mij vooral op de dat de motormuisen en vaak meer verstand van hadden.

Voor de rest is de politie simpel.
Geef de doos aan dat je te hard gaat, krijg je een boete.
Functioneert hij daarnaast ook niet top of ziet er niet uit. ( tyrap tjoening, geen rem of toeter )
Is dat voor een eventuele reden om een wok te geven.

En dan kunnen ze altijd de techneuten er nog naar laten kijken.

Zodra je al een uitlaat heb gemonteerd zonder prop, of een vario heb ontgrenst kan het je al de kop kosten.

En als laatste is het natuurlijk ook hoe je er mee omgaat.
Zij je als een malloot zet je de hakken in het zand.
Ga maar gewoon 90 graden gebukt te de kerk staan want genaaid word je dan toch wel, ze zijn niet van gisteren en hebben geen zin in gezeik. :p
 
Ik denk niet dat ik erachter wil komen :rolleyes:

Beter maar gewoon proberen uit de buurt te blijven. Als ik al gepakt wordt dan zal 't al zijn als ik een fuik in rij, ik rij over 't algemeen gewoon netjes rond de 50. Dan maar hopen dat als ze ~51kmh op de rollerbank zien ze er blij mee zijn, ben er alleen bang voor gezien de standaard begrensde CDI nogal hoorbaar begrenst nu ie met alle macht een 80cc cilinder op 50kmh probeert te houden.

Gelukkig controleren ze hier vrijwel nooit.
 
Gallecgun SF 2 said:
Het viel mij vooral op de dat de motormuisen en vaak meer verstand van hadden.

Politie mensen zijn niet dom, dat moet je niet denken.
Soms doen ze wat water bij de wijn, een andere keer niet, net zoals wij dit ook wel eens doen.
Ze zijn gewoon mensen zoals jij en ik met een baan en zijn ooit ook jong geweest en hadden destijds misschien wel een snellere brommer dan ze nu een WOK moeten geven!

TS heeft het niet over een schakelbare begrenzer maar over een begrenzer die je niet kunt in en uit schakelen.
Volgens mij kan de politie hier niks tegen doen ook al horen ze hem flink in de begrenzer gaan van zijn huidige CDI.
Of dit goed is voor het blok is een ander verhaal
Zij kunnen dan wel een vermoeden hebben maar als ze niet kunnen aantonen dat de scooter ook harder kan, houdt het voor hen op.
Kunnen ze wel aantonen dat je harder kan door één of andere schakelbare begrenzer, heb je een probleem vooral als je niet hebt meegewerkt of misschien zelfs hebt tegen gewerkt met het onderzoek.
 
Back
Top