scooter 2de keer in beslag genomen

Status
Not open for further replies.

jessymo

runnermaniak
hallo mede-scooterrijders

ik heb een vraag die luidt als volgt

vanmiddag is me runner voor de 2de keer in beslag genomen en mijn rijbewijs voor de eerste keer

ik trok een wheelie op een busbaan met hoge snelheid
de mensen die toekeken vonden het prachtig maar de motoragent die achter me reed minder

werd dus staande gehouden mijn rijbewijs ter plekke in beslag genomen en kon achter hem aan naar het bureau om mijn scooter daar achter te laten voor technisch onderzoek(heb de toerenbegrenzer gelukkig nog wel aan kunnen zetten)

maar zoals ik al zei is dit de de tweede keer de eerste keer was 2 jaar geleden vanwege wheelie te hard op de roller papieren in beslag en dan aangehouden worden zonder kentekenbewijs

mijn vraag aan de experts of iemand die dit kent

wat voor staartje krijgt dit verhaaltje en krijg ik me scoot en rijbewijs wel terug??? en hoelang gaat dit duren
de vorige keer was ik 9mnd me scooter kwijt en bijna 600 euro lichter en kom hem 100km verder in bleiswijk ophalen

kan iemand mij meer hierover vertellen wat er gebeuren gaat
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je gruwelijk de zak bent :)
2e keer zo'n grap word volgens mij zwaarder gestraft..

misschien dat je wel een rijontzegging krijgt van een paar maanden of dat ze zelfs je rijbewijs afnemen.. En je deze dus weer opnieuw moet halen. Met eventueel een cursus EMG erbij.

al bij al natuurlijk niet het meest slimme wat je gedaan hebt, maargoed daar zul je zelf misschien ook wel achter zijn..
 
Flink punten scoren is dit, als je puntenrijbewijs hebt. Of een tijdje / helemaal kwijt zoals Vinnie al aangaf. Wellicht moet je ook bij OvJ langs.

In elk geval schat het maar zwaar en ernstig in, ben bang dat je dan behoorlijk dicht bij de werkelijkheid zit..

"wie de billen brandt" enz.
 
ik vrees het zelfde en ik moet inderdaad bericht krijgen van de ovj

het is dus gewoon afwachten voor mij
 
maar zou je voor een wheelie op de busbaan met de scooter een cursus emg opgelegt kunnen krijgen of is dat weer te veel van het slechte wat is dus bedoel kom ik daar wel in aanmerking voor
 
het zou natuurlijk zomaar kunnen :)
je doet natuurlijk iets wat niet echt helemaal handig en veilig is (buiten het feit om dat je wellicht goed wheelies kunt maken).
 
Als de boete voor artikel 5 is opgemaakt is de kans gewoon groot dat je de EMG cursus mag gaan doen...
 
maar zou je voor een wheelie op de busbaan met de scooter een cursus emg opgelegt kunnen krijgen of is dat weer te veel van het slechte wat is dus bedoel kom ik daar wel in aanmerking voor

Dit is imo enigzins vergelijkbaar met een een auto die al driftend over de busbaan gaat met 130, ja dus.

Jij bent denk ik voor je 21e ook niet in het bezit van een rijbewijs. Ik vermoed dat je een rijontzegging gaat krijgen tot die tijd.
 
welnee heb me rijbewijs al meer als 5 jaar heb geen punten rijbewijs meer ik word zo onzeker van deze shit tering wouten
 
welnee heb me rijbewijs al meer als 5 jaar heb geen punten rijbewijs meer ik word zo onzeker van deze shit tering wouten

Als je een rijbewijs hebt, ken je de "spelregels"

Wanneer je op je achterwiel gaat rijden, vraag je om aandacht.

Wie aandacht vraagt, krijgt deze.

Zeker van een agent die achter je zit.

Hoezo word je onzeker van de politie ?

Je doet dit toch zelf of niet ?

Trouwens: je gaf zelf al aan dat dit de tweede keer is en dat je de vorige keer een behoorlijke boete hebt gehad.

Hoe vaak wil je nog boete's krijgen om hiervan te leren ?

Beetje kinderachtig van je om de politie de schuld te geven van je eigen falen....

Lees je eigen topic nog eens terug: busbaan, wheelie, 2x gepakt.

Trots ben je dat je de toerenbegrenzer nog aan hebt gezet.

Alsof de techneuten deze niet kunnen vinden !

Denk eens na !!!

Wellicht is artikel 5 op zijn plaats.

Deze kost minimaal 750 Euro en moet door jezelf betaald worden.

Hopelijk leer je het dan...

Persoonlijk zou ik na de eerste keer al genezen zijn............ maar dit terzijde........
 
Last edited:
Als je een rijbewijs hebt, ken je de "spelregels"

Wanneer je op je achterwiel gaat rijden, vraag je om aandacht.

Wie aandacht vraagt, krijgt deze.

Zeker van een agent die achter je zit.

Hoezo word je onzeker van de politie ?

Je doet dit toch zelf of niet ?

Trouwens: je gaf zelf al aan dat dit de tweede keer is en dat je de vorige keer een behoorlijke boete hebt gehad.

Hoe vaak wil je nog boete's krijgen om hiervan te leren ?

Beetje kinderachtig van je om de politie de schuld te geven van je eigen falen....

Lees je eigen topic nog eens terug: busbaan, wheelie, 2x gepakt.

Trots ben je dat je de toerenbegrenzer nog aan hebt gezet.

Alsof de techneuten deze niet kunnen vinden !

Denk eens na !!!

Wellicht is artikel 5 op zijn plaats.

Deze kost minimaal 750 Euro en moet door jezelf betaald worden.

Hopelijk leer je het dan...

Persoonlijk zou ik na de eerste keer al genezen zijn............ maar dit terzijde........


aardig goed verwoord :)


er is een spreekwoord met een ezel en een steen....

ook iets met 2 keer toch ?
 
nou leuke techneuten dan van de politie ik heb mijn scooter al terug zonder boete en de begrenzer stond nog aan dus die hebben ze niet gevonden mooi systeem met een magneet mijn rijbewijs moet ik nog afwachten!!!

vaak proberen mensen hier situaties te vergelijken met diens of ander
nou laat ik jullie 1 ding vertellen elke situatie is anders en valt niet te vergelijken net als elke gemeente anders is en de politie ook!!!
 
en effe wat over die wouten ja het zijn pleuris lijers zo duidelijk als wat en dat eigen falen kan ik er wat aan doen dat ik het kan ,dus omdat ik het kan mag ik het niet doen het mag nergens en het is trouwens een kat en muis ik doe het wel duizend keer en ja word die ene keer genaaid that,s life maar haalt het feit niet weg dat agenten tering lijers zijn
om je een prent te verkopen zijn ze er snel bij maar als je ze echt nodig hebt waar zijn ze dan en zelf maken ze de grootste overtredingen zonder enige haast of spoed rijden door rood over de vluchtstrook geluid en signalen gebruiken om ergens sneller langs te kunnen parkeren op stoep ect ect dus wie is hier nou gek ????
 
Gebruik aub wat hoofdletters en leestekens, dat maakt het een stuk leesbaarder.

Politie handhaaft de regels die zij zelf niet gemaakt hebben. Dat ze die zelf soms of vaak ook overtreden staat los van wat jij als burger wel en niet mag.

Busstrook is er voor de bus, niet voor ander verkeer, laat staan voor wheelies. Zo zijn de regels, als je graag wheelies wil maken kan je dat ergens anders doen of inderdaad het risico lopen. Niet zo moeilijk..

Lucky mbt de begrenzer, scheelt een hoop extra geld..

Plaats ook even spiegels dan zie je die agent in het vervolg achter je rijden lol.
 
en effe wat over die wouten ja het zijn pleuris lijers zo duidelijk als wat en dat eigen falen kan ik er wat aan doen dat ik het kan ,dus omdat ik het kan mag ik het niet doen het mag nergens en het is trouwens een kat en muis ik doe het wel duizend keer en ja word die ene keer genaaid that,s life maar haalt het feit niet weg dat agenten tering lijers zijn
om je een prent te verkopen zijn ze er snel bij maar als je ze echt nodig hebt waar zijn ze dan en zelf maken ze de grootste overtredingen zonder enige haast of spoed rijden door rood over de vluchtstrook geluid en signalen gebruiken om ergens sneller langs te kunnen parkeren op stoep ect ect dus wie is hier nou gek ????

Ok baasch :)
thanks_for_the_info.jpg


lekker altijd naar andere blijven kijken en nooit de schuld bij jezelf neerleggen. True spirit..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top