scoote dip

jogrrr

Well-Known Member
Hallo ik heb een jog r en hij trekt lekker weg maar toch valt die soms even weg en dan blijft die ff 250 meter ofzo ff hangen zie tabel! Hij trekt lekker weg en dan heel even bij ongeveer 20 km per uur ff klein tikkie terug qua vermogen en dan schiet die er wel weer over heen en dan komt het 2e dipje dat is echt meer een dip en die heb ik meestal bij de 50 ongeveer(teller is kapot)
 

Attachments

  • jog r.jpg
    jog r.jpg
    20.5 KB · Views: 66
Advertisement - register to remove this

Ik heb trouwens een sitp plus uitlaat eronder! Ik heb er nog standaard trekveren in! Maar in de doos zaten gele trekveren! Maakt het nog veel verschil of je standaard trekveren erin heb of die gele erin doen, op het zakje staat min arelli hard gialle dus weet niet welke sterke het precies is.

Heeft die trekveren verandere nut bij de uitlaat onbegrenst(70 km p/u) zoja wat?
heeft die trekveren verandere nu bij uitlaat begrenst(55 km p/u) zoja wat?
Gram rolletjes is 5,5 voor der rest alles standaard!
 
De eerste dip kan aan te zware rollen of versleten rollen liggen.

Dat tweede had ik ook een keer en dat lag aan een versleten halfpoulie/koelvin, het kan ook aan een versleten variateur liggen. Ook kan het aan de drukveer liggen.

Dus kijk even naar de staat van de rollen. Als de rollen nog prima in orde zijn (geen vlakke kantjes), dan zou je wellicht een aantal lichtere setjes rollen moeten kopen en dan even uitproberen welken het beste lopen en dat zal het dan wel zijn. En voel even aan je halfpoulie en variateur of alles nog vlak is en geen groeven of zo iets.

Nog even over de trekveren. Je zegt zelf dat de scooter goed optrekt van 0-20km/h, dus dan zou ik niet meer aan je trekveren komen, want dat is het enige wat de trekveren regelen.
 
Rolletjes zijn 1 maand oud zit 5,5 in en bij me uitlaat kreeg ik 5,0 zal die er even in doen!

Vario enz zal ik even controleren!

Maar het gekke is ene keer rijd die wel vrij snel door en andere keer heeft die die 2e dip maar goed blijven scooter he:D


Drukveer valt weinig te controleren toch denk dat die nog nooit vervangen is en hij heeft nu al 22.000 km gereden! Wat voor drukveer zal ik er inzetten gewoon een yamaha standaard drukveer zullen ze denk ik niet hebben gaat vaak naar de malossi kant toe maar weet niet welke kleur?

Bedankt voor je tijd en moeite!
 
Als je scooter 22 duizend kilometer heeft gereden, dan ben ik vrijwel zeker van die versleten variateur/halfpoulie.

Ik zou nog niks aan je drukveer doen. Eerst even je rollen vervangen naar 5.0 gram en je variateur/halfpoulie even controleren op oneffenheden. Als het dat heeft dan vervang je gewoon je halfpoulie of variateur en dan zal die een prima toerenverloop hebben tot de top!

Dat die dip nou toevallig bij de 50 km/h is komt vast doordat je een lange tijd met een varioring hebt gereden.
 
Last edited:
Nee heb 1 jaar lang met begrensde uitlaat gereden toen reed die top 50 a 55!

Ow zie hier vario kost 18 euro en half poulie kost 10 euro dat zijn de kosten niet!
 
Klopt, relatief goedkoop spul is er te vinden voor Minarelli. Besteed 15 euro meer voor een variateur en je hebt een Power1 variateur waar veel goeie feedback van is gegeven en dat je ervan uit kan gaan dat je rollen niet na 1000km al zeshoeken zijn geworden.
 
Ja dat wil ik juist niet anders rijd die te hard ik heb een snor jog r en hij gaat:

Met prob 50/55 en trekt stuk minder
Zonder prob 70/75 trek lekker weg
Als ik die prob terug las en die vario erin zet gaat die dan ook harder trekken?

Weer bedankt vriend:D

BTW: een half poelie is toch dat soort koelvinnetje op je krukas zeg maar waar je als laatste je moer tegen aan draait want die moet ik ook gelijk vervangen toch maakt dat nog uit qua merk?
 
Nou ja, jouw snorscooter rijdt nu toch al te hard, dus ik denk niet dat het veel zal uitmaken. :p

Een half poulie is inderdaad wat jij bedoelt, gewoon de koelvin. Je v-snaar zit tussen de variateur en die koelvin/halfpoulie in.

De prop erin lassen zorgt voor een minder goeie trekkracht en een variateur draagt niet bij aan trekkracht, wel de afstelling.

Qua merk met die halfpoulie moet je gewoon een halfpoulie zoeken die ongeveer 10 euro kost op een webshop en dan wel een van een merk die je wel bekend in oren klinkt. http://www.scootparts.nl/Koelvin-Doppler-Minarelli-Variateurs-DOP268604/nl/product/67430/ Zoiets bijvoorbeeld.

succes :)
 
Last edited:
weer bedankt voor je tijd en energie:D

Ik heb me rolletjes verlicht van 5,5 naar 5,0.
Had een sito plus uitlaat zonder prob en heb nieuwe besteld en nu zit die prob er weer in hehe! Moet zeggen met prob heb ik volgens mij niet echt die dip!
Maar vind het toch kut rijden met die prob want met prob trek die echt heel stuk minder en snelheid ligt op telefoon gps 42 km per uur(teller is kapot)

Me vario en half poelie voelde ik niks geks zie fotos
3.jpg1.jpg2.jpg
 
Ja zit 1 ringtje in en dat is voldoende! Heb me nieuwe sito plus uitlaat die ik er al onderhad alleen nu weer de zelfde gekocht ookweer ontgrenst met teller doet het weer rijd 65 op scooter teller en hij hij heeft die dip niet meer! Alleen laatste paar kmtjes trek die niet in 1 keer door doet die iets langer over maarja dat is geen probleem denk ik:d


PS:

hoe zie jij hoe ver me snaar komt
 
Het donkere gedeelte is waar je v-snaar loopt, daarna zie je een zwarte cirkel en daarna is het licht. Op dat lichte gedeelte is je v-snaar weinig tot nooit geweest.
 
Die zwarte rand geeft de bovenkant van je v-snaar aan, dus tot daar komt je v-snaar. Je snaar kan nog makkelijk een halve centimeter omhoog.

Maar als je scooter nu prima rijdt en je wilt hem niet harder hebben, dan zal ik het gewoon zo laten. :)
 
Back
Top