Scoot met directe injectie.....

Bob

Jaguar racer
Ben daarnet eens bij een dealer van Aprillia gepasseerd. Stond een ...(denk) SR voor. Stond een plaatje bij. 'directe injectie. Verbruikt 40% minder'. hoe werkt dat dan juist? En het verbruik??
Maar een bedenking: Is het dan ni moeilijker om op te drijven en zo.. vroeger stak er snel een andere carb.... Misschien via de injectiecomputer of zo...

Greetz Bob
 
Advertisement - register to remove this

Doordat een 'computer' (lees: een paar chips) berekent hoeveel brandstof-lucht ingespoten moet worden is het veel efficienter:
Er wordt rekening gehouden met temperatuur... toeren enzo.. veel intelligenter dan een carb dus, en dat vertaalt zich in een aanzienlijke brandstofbesparing
smile.gif


Ik had dr in de scootin over gelezen en er staat dat ie met een gameboy is op te voeren...
 
Originally posted by DenniZ-X:
Doordat een 'computer' (lees: een paar chips) berekent hoeveel brandstof-lucht ingespoten moet worden is het veel efficienter:
Er wordt rekening gehouden met temperatuur... toeren enzo.. veel intelligenter dan een carb dus, en dat vertaalt zich in een aanzienlijke brandstofbesparing
smile.gif


Ik had dr in de scootin over gelezen en er staat dat ie met een gameboy is op te voeren...

dus als ik effe paar chips haalt blaas ik ineens 120 zo dat is makkelijk
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

en met een gameboy je scooter opvoeren dus als je een level uit speelt krijg je er 5k m/h bij
smile.gif
 
Ik denk dat ze bedoelen dat de software op z'n gameboy ding kan, en met een kabel dat je het dan kan aanpassen. Maar opzich zal het wel even duren voordat er echt mooie systemen komen. Maar we kijken wel wat de toekomst ons brengt
smile.gif
 
Idd de sr Ditech. Is echt een heel mooi systeem. Benzine wordt onder een druk van 8 bar bovenin je cilinder gespoten en de olie onder 5,5 bar over je krukas verneveld. Omdat de ontsteking variabel is en de computer d.m.v sensoren de rijomstandigheden (vochtigheid, temperatuur e.d) bepaald, heb je altijd een optimale werking. Het is gewoon een topsysteem waarmee je twee keer zo zuinig rijdt, minder olie verbuikt, niet (blauw) rookt als ie koud is en 30 % harder accelereert.

Opvoeren is lastig. Ze kunnen geen andere pijp hebben. Dan draait alles in mekaar omdat die computer onder de voetenplank alles afregelt. Hij gaat standaard dus 45 maar trekt dan al wel maximaal op. Er zit totaal geen begrenzing op de uitlaat en het enige is een varioring. Deze haal je eruit en hij gaat ongeveer 70. Dan kun je dus met die gameboy (heb het zelf zien staan in de cursusboeken van me dealer) de CMU anders instellen waardoor ie 11000!! toeren draait en een top haalt van zo een 95 km/ uur. Harder is absoluut niet mogelijk. Maar je accelereert als een raket (ook standaard).

Ik zat wel te denken, als je nou voor elke uitlaat een bepaald stukkie software erbij krijgt om die zooi aan te passen. Dan moet het volgens mij wel kunnen. Maar de enige wat er nu nog is voor software is die van aprilia, om hem onbegrensd te maken zegmaar.

By the way, ik verkoop dus m'n gewone sr racing om een sr ditech racing te kunnen kopen. Dus als iemand interesse heeft, mail maar ff dan.
 
Zeg TB, bedankt voor de uitleg.
Het ziet er alemaal wel leuk uit en je moet je handen bijna niet vuil maken om hem op te drijven. De beste tuners van de toekomst zijn de computergenieën van nu.... :-)

Zeg, nog wel een klein vraagje. Zo een andere chip om hem onbegrensd te maken. Wa zou da moeten kosten ongeveer??
En gaan uitlaten dan ni veel duurder worden als da er telkens bijgeleverd wordt???

Greetz bob
 
Ik geloof niet dat er echt een andere chip in moet. Is gewoon wat software versturen via een gameboy ofzo. Maar dat weet ik niet zeker.

2000 is wel heel erg veel te kort, dacht eerder zo rond de 4500. Volgens de dealer is de waarde zo een 4750-5000. 4500 was volgens hem een redelijke prijs. Ik ruil 'm dus nietomdat ik er particulier gewoon meer voor krijg en dat best wel hard nodig heb om die ditech te kunnen kopen.
 
me pa is deze week naar een cursus van aprilia geweest, ze zeggen dat je met de game boy en bijbehoorende cartridge kan kiezen voor normal of race, en met race ga je gelijk 100. er zit ook een standaard snelle uitlaat op zonder prop enzo.
 
pfff met je gameboy...
lachen is dat ding toch nog ergens goed voor....

Ik kan het met een Atmel prog dingetje ook... Tis gewoon en ROMmetje waar al die data instaat. Ik vinnut nix je kunt ze TOTAAL niet tunen en als je een andere cilinder wil heb je dus ook pech. Het zuigt dus gewoon bigtime
 
Originally posted by arthuraerox r:
Lees ik dit hierboven goed of...
Is dit te mooi om waar te zijn of...
Wanneer komt die op markt!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn er ook bij yamaha bv zulke scooters te koop?
Mag je echt legaal 95km gaan rijden?

Uiteraard niet, 45 blijft gewoon de max. snelheid (30 binnen de b.b.k.)
Maar ze kunnen je nu niet pakken op het feit dat ie harder KAN gaan dan 45. Net zo als elke ander voertuig met een motortje (waarom scooters altijd zo behadeeld zijn blijft een (Netelenbos-)raadsel)

Maar ja, misschien krijgt de Neet weer een hersenkronkel en wil ze de DiTech in Nederland verbieden, net als toen met de Susuki Hayabusa die ze wilde verbieden.
Zal wel weer veel geblaat komen, net als met dat kentekensht voor scooters. Gelukkig zijn die er nog steeds niet.
 
Als er iemand is die aan die software kan komen of cartridge voor die aprilia dan hou ik me aanbevolen want die software kan ik altijd aan passen zodat er meer modus zijn dan begrensd en race en dan kan je misschien ook de instellingen veranderen als je een ander uitlaat hebt !
 
Back
Top