Hey,
Ik heb een honda SFX met nieuwe vario (Hebo) en cilinder(DR 50cc). Verder alles standaard (cdi en uitlaat ontgrenst).
Eerst rijd hij met de nieuwe vario 70 teller, maar nadat over een hobbeltje in de bocht was gegaan (reed ongeveer 30 km/h) ging m'n scoot opeens nog maar 40. Daarna ging ik nog zachter over een nog flinkere hobbel heen en vanaf toen reed hij nog maar 20. Dus ik dacht dat er miss iets losgeschoten zou kunnen zijn, dus ik heb carburateur erafgehaalt, compleet schoongemaakt, alles weer vast gezet. Met de uitlaat heb ik hetzelfde gedaan, erafgehaald, schoongemaakt met gootsteenontstopper e.d. en weer erop bevestigd. Toen ik de uitlaat droog wilde rijden reed ik eerst weer 40, maar nadat de motor warmer werd liep hij terug naar 30 en daarna naar 20, heel vreemd. Dus ik heb nieuwe bougie erin gestoken, nog steeds maar 20..
Toen heb ik besloten maar eens de orginele honda cilinder er af te halen, de zuigerveer was gesprongen en op een of andere manier heeft de cilinder een flinke vastloper gehad bij een van de spoelpoorten. Ik ben ermee naar een dealer geweest en die zei dat hij het nog kon uithonen + overmaat zuiger voor €90, echter was een nieuwe DR cilinder maar €70 en heb ik gekozen om die te bestellen en er zelf op te zetten.
Nu heb ik dus vandaag die cilinder binnen gekregen en erop gezet, en eerst netjes 5 minuten stationair laten lopen, kwartiertje laten afkoelen. Toen ging ik een stukje rijden, echter rijd hij volgas nog steeds maar 20?!
Wat the hell kan hier het probleem zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Falco.
Ik heb een honda SFX met nieuwe vario (Hebo) en cilinder(DR 50cc). Verder alles standaard (cdi en uitlaat ontgrenst).
Eerst rijd hij met de nieuwe vario 70 teller, maar nadat over een hobbeltje in de bocht was gegaan (reed ongeveer 30 km/h) ging m'n scoot opeens nog maar 40. Daarna ging ik nog zachter over een nog flinkere hobbel heen en vanaf toen reed hij nog maar 20. Dus ik dacht dat er miss iets losgeschoten zou kunnen zijn, dus ik heb carburateur erafgehaalt, compleet schoongemaakt, alles weer vast gezet. Met de uitlaat heb ik hetzelfde gedaan, erafgehaald, schoongemaakt met gootsteenontstopper e.d. en weer erop bevestigd. Toen ik de uitlaat droog wilde rijden reed ik eerst weer 40, maar nadat de motor warmer werd liep hij terug naar 30 en daarna naar 20, heel vreemd. Dus ik heb nieuwe bougie erin gestoken, nog steeds maar 20..
Toen heb ik besloten maar eens de orginele honda cilinder er af te halen, de zuigerveer was gesprongen en op een of andere manier heeft de cilinder een flinke vastloper gehad bij een van de spoelpoorten. Ik ben ermee naar een dealer geweest en die zei dat hij het nog kon uithonen + overmaat zuiger voor €90, echter was een nieuwe DR cilinder maar €70 en heb ik gekozen om die te bestellen en er zelf op te zetten.
Nu heb ik dus vandaag die cilinder binnen gekregen en erop gezet, en eerst netjes 5 minuten stationair laten lopen, kwartiertje laten afkoelen. Toen ging ik een stukje rijden, echter rijd hij volgas nog steeds maar 20?!
Wat the hell kan hier het probleem zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Falco.