Scoot loopt nog maar 20..

falco05

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een honda SFX met nieuwe vario (Hebo) en cilinder(DR 50cc). Verder alles standaard (cdi en uitlaat ontgrenst).

Eerst rijd hij met de nieuwe vario 70 teller, maar nadat over een hobbeltje in de bocht was gegaan (reed ongeveer 30 km/h) ging m'n scoot opeens nog maar 40. Daarna ging ik nog zachter over een nog flinkere hobbel heen en vanaf toen reed hij nog maar 20. Dus ik dacht dat er miss iets losgeschoten zou kunnen zijn, dus ik heb carburateur erafgehaalt, compleet schoongemaakt, alles weer vast gezet. Met de uitlaat heb ik hetzelfde gedaan, erafgehaald, schoongemaakt met gootsteenontstopper e.d. en weer erop bevestigd. Toen ik de uitlaat droog wilde rijden reed ik eerst weer 40, maar nadat de motor warmer werd liep hij terug naar 30 en daarna naar 20, heel vreemd. Dus ik heb nieuwe bougie erin gestoken, nog steeds maar 20..

Toen heb ik besloten maar eens de orginele honda cilinder er af te halen, de zuigerveer was gesprongen en op een of andere manier heeft de cilinder een flinke vastloper gehad bij een van de spoelpoorten. Ik ben ermee naar een dealer geweest en die zei dat hij het nog kon uithonen + overmaat zuiger voor €90, echter was een nieuwe DR cilinder maar €70 en heb ik gekozen om die te bestellen en er zelf op te zetten.

Nu heb ik dus vandaag die cilinder binnen gekregen en erop gezet, en eerst netjes 5 minuten stationair laten lopen, kwartiertje laten afkoelen. Toen ging ik een stukje rijden, echter rijd hij volgas nog steeds maar 20?!

Wat the hell kan hier het probleem zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Falco.
 
Advertisement - register to remove this

5 minuten stationair laten lopen is NIET goed voor je scooter hoor, weet niet hoe je daar bij komt maar goed

Het probleem lijkt dus niet in je cilinder/zuiger te zitten. Heb je wel olie? Benzine? Vonkt hij goed en constant (even met electrische start testen)? Andere bougie geprobeerd? Komt hij nog wel op toeren, hapert of stottert hij niet?
 
volgens de instructies van scootparts.nl moest ik een nieuwe cilinder eerst 5 minuten stationair laten lopen.. Verder vonkt hij nog wel, olie en benzine zijn beidden aanwezig, oude en nieuwe bougie beide getest zelfde resultaat, komt niet op de toeren die hij eerst maakte.. zeker als hij eenmaal warmgelopen is komt hij slecht op toeren.. Heb nog niet volgas op de bok getest, maar met m'n oude cilinder stotterde hij dan wel tussendoor, en kwam zelfs op de bok slecht op toeren..
 
Is niet je electrische choke erdoor geknalt? Als je al met een vrij grote sproeier reed verzuipt die m nu gewoon dan wil die ook bijna niet op toeren komen en doet die erg moeilijk. Heb je een andere carb liggen test die dan eens (ff de sproeier overzetten).

Het makkelijkste is als je wat onderdelen van een lopende sfx hebt, kan je gewoon overzetten tot het werkt en zo uitvinden wat het probleem is maar ja :p
 
Zou ik dat ook kunnen testen door zonder choke te rijden? of gaat er dan iets fout? :P En ik rijd met standaard sproeier van SFX (keihin 70)
 
Dan is het dat niet, want hij start met choke ook gewoon goed (dan loopt die ook geen 20 ;))

Heb je een andere cdi/bobine ed liggen toevallig, hapert/stootert hij niet?
 
Ik heb cdi ontgrenst.. maar dit zit helemaal ingepakt met plastic zakjes en plakband dus door vocht zou het niet kunnen komen ;p maar ik zou eens na kunnen kijken of die goed aangesloten zit. Bobine? waar zit die ergens bij een sfx? Maar hij vonkt nog wel dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me?

En ik heb helaas geen enkel onderdeel liggen, op een kapotte cilinder en zuiger na ;-)
 
Het kan natuurlijk dat hij wel vonkt maar niet voldoende meer, oranje vonk ipv blauw of viceversa. Bobine zit aan de bovenkant van het spatbord, dat onder je buddy zit. Volgens mij moet dan je achterspatbord eraf en je buddy eruit, maar kan je wel zo de stekkertjes erin duwen en eruit trekken mocht je een andere bobine te leen hebben

Wat gebeurt er als je het zonder luchtfilter probeert, en dan een keer met en een keer zonder je hand voor de luchtinlaat op de carburateur (waar de luchtfilter erop zat)? Geef hem even een paar seconden om aan het "nieuwe mengsel" te wennen.. (en je hand zal mss een beetje nat worden van benzine)
 
Back
Top