scoot loopt niet meer, heb vanalles geprobeert maar ik kom er niet achter!

mickeytje25

Well-Known Member
Hallo,
ik heb een Yamaha aerox uit 2005.

2 weken geleden begon hij te stotteren, en na een tijdje rijden een plof uit de uitlaat
( leek wel een soort erfect als -> te lang je shook in houden, )

ik heb vorige week me bougie en bougie dop na gekeken, en vervangen.
erna deed hij het weer 2 dagen, maar nu doet hij helemaal niks meer.

als ik de kickstart probeer, de 1e keer doet hij het maar valt meteen uit, na 15min door kicken doet hij het weer 1 keer en valt opnieuw uit, en de rest van de dag doet hij het niet eens.

ik heb net rond zitten kijken op internet wat het kan zijn
ik heb me remlichtschakelaar nagekeken en die is kapot ( de 2 draadjes tegen elkaar houden en het lichtje gaat branden ) maar dan probeer ik electrische start, maar dan doet hij het nog niet..
na 1min in houden lijkt wel of de accu leeg gaat. ik heb geprobeert me remlicht inhhouden + knipperlicht aan, maar die gaat steeds zwakker branden als ik me elektrische start in houd.

wat moet ik nu doen ?
zal er vocht in me blok zitten ? of zal het aan de ontsteking liggen ?

Ik hoor het graag,
Groete!
 
Advertisement - register to remove this

Bougie was kapot en nu heb je er een verkeerde ingedraait..? Luchtfilter zit nog goed vast? Carburateur al losgehad om de sproeiers door te blazen en de boel goed schoon te maken? Wel benzine en olie in je tankjes?
 
nee, bougie met korte schacht.

heb nu alles open liggen, morgen alles schoonmaken en nog eens goed na kijken.
benzine voldoende, halve tank. en olie helemaal vol. net gevuld voordat het gebeurde.

maar schoonmaken met benzine toch, of remreiniger ?
 
Check is even of er geen reedvalve (kleppen) kapot of afgebrokkeld is .
Wanneer deze kapot zijn komt er teveel benzine binnen en kan je bougie verbranden / kapot gaan ... vandaar dat hij even terug ging wanneer je de bougie vervangen hebt .

Of het de ontsteking is kan je nakijken door je bougie eruit te halen in de kop te zetten en tegen de wand de cilinder houden , dan gelijk is duwen op kickstarter (met contact aan) en kijken of er vonkjes komen tussen het puntje van de bougie.

Verder carb is kuisen en desnoods tank leegmaken en uitspoelen met water , alles uitblazen met compressor .

Kijk verder eens naar de kabels die naar de starter lopen (massa kabel en + van de batterij ) soms kan het wel eens vies doen als je geen goede massa hebt :P


Suck6
 
Last edited:
ik heb gister alles nagekeken,
kleppen membraam krukas & zuiger alles is goed!

Hij krijgt alleen geen benzine toegevoerd, de slang zit niet verstopt, maaar dr komt noulijks benzine in me cabrateur!
misschien tank vies ? zal hem straks even eraf halen en schoon maken!
 
carburateur hoef je niks voor los te halen behalve het luchtfilter en de vlotterbak , even de stationairsproeier en hoofdsproeier eruit , doorblazen met een blaaspistool en klaar...

niet in de benzine leggen , vooral niet in diesel etc. , dat is de grootste onzin...

verder , is de koppakking niet gewoon lek?
 
oke, dat doet ik morgen gelijk met de compressor.

net me benzinekraan eraf gehad, ook even na gekeken, en me tank leeg laten lopen en schoon gemaakt. kwam wel wat zand uit, maar de slangen zitten niet verstopt.

ik ga nu doen wat je zegt, zal zo laten weten wat ik kan vinden!
 
heb hem net aan de praat gekregen, hoe weet ik niet! maar het is gelukt
haha.

alleen volgende probleempje, ik kan gas geven wat ik wil. maar hij komt niet vooruit.
zag gister wel dat de gas naald half open stond. terwijl mn gas dicht was.
hoort dit bij een aerox, of moet hij wat dichter ?
 
nee, ben erachter gekomen dat het aan een kabel licht
die gaat van de cabarateur rechtsstreeks na de cilinder, een kleine dunne is dat ?
waar dient deze voor ? :$
 
dat is geen kabel maar een slangetje..

en liCHt is zo'n ding dat licht geeft , LIGT is beter Nederlands..

verder is het CARBURATEUR ...

weet je dat meteen ook..
 
Back
Top