Scoot door olie anders reageren op gas?

Zeeuw

Hardcore 4 Life
Ik heb laatst nieuwe olie gekocht (Shell).
Daarvoor had ik van BP.

Maar het is net of ie met die olie van shell anders reageert.
Alsof de sjook (hoe je het ook mag schrijven) openstaat.
Ik moet het gas verder open draaien en het duurt langer voordat ie echt zijn kracht te pakken heeft.

Kan da door de olie komen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik merkte altijd erg met me schakelbrommer of ik goeie olie gebruikte of niet, zelf vindt ik castrol het beste, maar als ik bv shell gebruikte, zag ik ook gewoon dat het ding iets minder toeren maakte, waarschijnlijk doordat er meer wrijving die die olie optrad, maar als je je scoot het beste gunt alleen die Castrol tts kopen, en ik doe het ook voor het geld, want een tientje per fles is niet duur
smile.gif
 
zal ik weer eens ALLES door de war schoppen
biggrin.gif


Als je een VET opgevoerde scooter hebt is het beter om volledige minerale olie te gebruiken..... Castrol STT bijvoorbeeld (is ook maar 1 tientje per fles)ik weet niet meer precies waarom maar die smeerde beter, die TTS ontziet het milieu teveel en dat gaat ten koste van de smeerkwaliteiten

ik heb het ff nagevraagd/gezocht:

smeert beter bij hoge toeren. Het enigste nadeel is dat het bij langzamere setup's wat meer roet-resten veroorzaakt.

Stay tuned more to come

[This message has been edited by Ruud (edited 02 October 2000).]
 
Hmm, ik vond het vaag verhaal van Ruud, dus ff nagchekt, het klopt wel dat die minirale olie beter is
11.1122
maar het is denk ik voor niemand hier interessant, want niemand laat zijn scoot hier zo hard lopen, en dit is dan ook dat je met een andere mengverhouding rijdt.
smile.gif
 
Dat klopt maar alleen bij slecht verbrandende en minder snel lopende machines het is daarom dat de fabrikanten de olie opbouwen op een synth basis V.a ongeveer 60 km hr is het nog steeds zo dat de smerende werking van een mineraal olie het beste is

----- Original Message -----
From: xxxxxxxxxxxxxx
To: scooters@egroups.com
Sent: Wednesday, April 19, 2000 7:46 PM
Subject: Re: [scooters] "Groene" olie


Jarno, mijn dealer vertelde mij dat mineraal olie (STT) minder goed
verbrandt, dus dat er verbrandingsresten achter kunnen blijven in je
uitlaat. Is dat echt waar of is het een vuile verkooptruc?
 
Ruud> maar mineraal olie is dikker van samenstelling, dus levert dat niet meer weerstand op? als je dunner heb, wat dan minder zou smeren volgens jou, ga je wel harder, omdat het minder wrijving en hitte geeft. en als je op de olie fles kijkt, hebben syntetische betere eigenschappen dan minerale olien.

Ik ben een beetje confused
 
Ruud heeft gelijk. Bij karten wordt ook bijna alleen maar plantaardige olie gereden (castrol r30/r40 ofzow). Die Plantaardige olie smeert beter bij hoge toeren. Enigste nadeel wat ruud ook al zei: Veel roetvorming, dus vaak uitlaat schoonbranden, cilinderkop reinigen enz. enz.
 
minerale olie zuigt, die aanslag is echt niet normaal...... in onze auto (3.0ltr 24v 250pk) zat na het gebruik van minerale olie heel de motor onder een of andere gore afzetting van een paar cm dik.... heel de motor was naar de klote...... met synthetische olie gebeurt dat niet.......
 
Back
Top