This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scoot doet raar

aprilia_racer46

Optisch Project Tuning!!
scooter van een kamerdaad doet raar. na poos rijden valt die uit (niet altijd maar soms een x) dan vonkt de bougie niet.
halen we de kappen eraf en draaien we de cdi los van het frame en beetje schoon maken (wat eigenlijk nie nodig is)
paar x schudden en hij start weer en loopt weer prima, totdat die dit weer heeft.
zelf zit ik eraan te denken dat de cdi kapot is, maar zou die dan niet altijd stil moeten staan.

het gaat om een minarelli blok (aprilia rally lc)

thnx alvast voor de reacties

magicmichael said:
probeer een nieuwe te kopen

??

ontopic:mssch kabelbreukje i.d bedrading van of naar cdi,of vuil inde stekkertjes...denk niet dat je cdi kapot is want of hij doet t of hij doet t niet,beetje kapot bestaat niet(heb ik me laten vertellen)
scc6

neej beetje kapot bestaat niet daar heb je gelijk in maar kvind et wel apart na goed lopen ineens nie meer staan voor een raadsel dealer weet het ook nie dan moeten ze em nakijken en kost weer bende geld duzz vandaar maar in ieder geval bedankt allemaal

Hoe weet je dat hij opeens niet meer vonkt?
Zijn het geen warmlopers? Of een leeg vlotterbakje?

En als het inderdaad door het niet meer vonken komt, al eens een nieuwe bougie geprobeerd?

omdat hij et dan nie meer doet bougie eruit en dies droog en dan tegen et frame maar vonkt niet halen we cdi los van et frame en doen we em weer vast en vonkt die wel start dan ook direkt

heej ik heb dit ook gehad met een sonic ik alles bekeken niks aan het handje dus vlierwiel er af had het vliegwiel aangelopen op een paar draatjes die van de spoelen af lopen daar zat dus geen isolatie meer op dus kortsluiting nieuwe draatjes aan gesoldeert en deed het weer perfect!!!