Schurend geluid in scooter

Status
Not open for further replies.
Dat zal ik morgen eens proberen. Al is het geluid ook gewoon als de scooter stilstaat. Het lager in de carterdeksel maakt geen geluid en loopt soepel. Ben klein beetje bang dat het mijn krukaslagers zijn. Al hoor ik nix als ik aan het vliegwiel of as draai. En ook toen ik de cilinder eraf had merkte ik niets

Vermoed ook dat het de krukas lagers zijn.. Zuigerveren maken nooit zulke pokke lawaai.. Het is ook best harde volume.. Rakaktkakaktkakaktka.
Je ziet de koel ventilator ook een beetje uit line draaien..
 
Misschien heb je hier wat aan. Robot laat hier zien hoe je een kapotte krukaslager kan herkennen. Door met een feeling je Vario naar links en rechts te bewegen.

 
Geen speling
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Ho ging niet goed. Deze moet het zijn
Beste is denk ik met de snaar eraf. Kun je eens laten zien hoe de blokjes op je koppeling zijn. Je koppeling is echt niet zo spannend, dus dat kan je prima. Enkel goed kijken naar de volgorde en de manier van monteren van de Vario. Desnoods maak je foto's van de volgorde.
Als je met de carter open je achterwiel draait met de hand hoor je het geluid dan? Desnoods even iemand mee laten luisteren
 
Beste is denk ik met de snaar eraf. Kun je eens laten zien hoe de blokjes op je koppeling zijn. Je koppeling is echt niet zo spannend, dus dat kan je prima. Enkel goed kijken naar de volgorde en de manier van monteren van de Vario. Desnoods maak je foto's van de volgorde.
Als je met de carter open je achterwiel draait met de hand hoor je het geluid dan? Desnoods even iemand mee laten luisteren
Dank je voor de reactie. De snaar hangt los. Ik begrijp dat het niet gaat met gespannen snaar. De koppeling is eraf geweest en zo te zien zijn de blokjes nog goed. Ik voelde wel dat ik iets speling had op het starttandwiel achter de vario. Deze kon ik een kleine kantelende beweging maken. Nu zit er geen varioring in.
Post automatically merged:

Dank je voor de reactie. De snaar hangt los. Ik begrijp dat het niet gaat met gespannen snaar. De koppeling is eraf geweest en zo te zien zijn de blokjes nog goed. Ik voelde wel dat ik iets speling had op het starttandwiel achter de vario. Deze kon ik een kleine kantelende beweging maken. Nu zit er geen varioring in.
Screenshot_20210223-213600_Sheets.jpgnummer 19 en 33 zitten er ook niet in. Zou dot de speling en misschien de herrie kunnen veroorzalen?
 
Dat zijn shimmen. Als je die weg laat gaat je snaar juist strakker staan dus denk niet dat hij daardoor dat geluid maakt
 
Dat zijn shimmen. Als je die weg laat gaat je snaar juist strakker staan dus denk niet dat hij daardoor dat geluid maakt
Dat dacht ik eigenlijk ook al. Maar dacht ik vraag het toch nog even. Maar het starttandwiel hoor ik toch ook niet te kunnen bewegen lijkt mij?
 
Ik vind een kantelende beweging wel vreemd, echter weet ik daar ook het fijne niet van. Hopelijk springen andere bij met expertise. Kan alleen adviseren hier en daar een vetje op te smeren.
Je start tandwiel wordt als het goed is geklemd door je carter, als dat is wat je bedoelt.
 
wat dan wel zou kunnen is dat de starterkrans te ver over de krukas heen zit, waardoor je hem niet vast kan klemmen met de moer. Dat zou de speling wel verklaren
 
Hier een soortgelijk probleem betreft de starterkrans:
 
wat dan wel zou kunnen is dat de starterkrans te ver over de krukas heen zit, waardoor je hem niet vast kan klemmen met de moer. Dat zou de speling wel verklaren
Nu zit ik nog eens te snuffelen
Post automatically merged:

Te snuffelen in de docu die heb gevonden. Er staat ook nog een ring achter de starterkrans maar die zit er volgens mij ook niet in maar daar kijk ik morgen weer naar. Bedankt alvast allemaal
 
Ok theeft even geduurd maar ben ik weer. De ring waar ik het over had zit er wel achter. Hier een filmpje van de speling op het starttandwiel
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Post automatically merged:

Sorry ik bedoelde deze. Hij pakt iedere keer de verkeerde link
 
Ok theeft even geduurd maar ben ik weer. De ring waar ik het over had zit er wel achter. Hier een filmpje van de speling op het starttandwiel
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Post automatically merged:

Sorry ik bedoelde deze. Hij pakt iedere keer de verkeerde link
Hoi zwoeber, ben je al verder?
 
Hoi zwoeber, ben je al verder?
Ik heb vanavond mn blok eronderuit gehaald. Ben toch bang dat het mn lagers zijn.
Post automatically merged:

1614805292244676775734671622427.jpg
Post automatically merged:

Zie je deze kunstof ring/ vertanding. Daar zot iets speling op. Weet alleen niet of dat hoort
 
Ja klopt wel wat werk maar tis een soort van probeer projectje van me en gaat me tot nu toe goed af en vind het leuk om te doen. Ik ben blij dat ik het gevonden heb. Dus nu rustig aan nieuwe lagers erin en alles weer opbouwe. En dan rest van de scooter opknappen en netjes maken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top