Schurend geluid achterrem

simsa

Well-Known Member
Goedendag,

Op mijn Vespa LX 4t2v heb ik sinds kort een schurend/haperend geluid, wanneer ik wat harder moet (achter) remmen.

Het lijkt eigenlijk meer voelbaar en hoorbaar met een medepassagier achterop. Wel zijn er recent nieuwe originele remschoenen op gekomen, dus misschien daar eerst kijken. Ook remt hij wel weer goed en loopt hij vrij niet aan.

Hoor graag suggesties :)

GR Simsa
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dan staat je kabel te strak afgesteld en doordat hij inveert wordt deze aangetrokken.
Of je lagers zijn verrrot.
Of je schokbreker zakt te ver door.
Kijk ook eens of je ergens slijtsporen ziet van je band op het carter of spatbord.
 
Dan staat je kabel te strak afgesteld en doordat hij inveert wordt deze aangetrokken.
Of je lagers zijn verrrot.
Of je schokbreker zakt te ver door.
Kijk ook eens of je ergens slijtsporen ziet van je band op het carter of spatbord.
Hey Broos,

Thanks voor je snelle antwoord @Broos . Zelf dacht ik ook iets aan de kabel en die heb ik zojuist dan ook tegen het losse aan gezet. Kijken of dit het probleem op lost.
Volgende stap wordt dan de BITtubo schokbreker nog strakker aandraaien. Dacht dat ik hem al aardig strak had staan eerlijk gezegd, maar hij is aan de onderkant wel iets beschadigd, waarbij hij toch iets lijkt te raken.
Mijn vorige aardig band was wel aan de linkerkant aardig ingesleten aan de carterkant, dus dit kan ook met de sterkte van de veer te maken hebben.
Lagers hoop ik niet, maar eerst de andere punten maar eens nalopen :D
 
Hey Broos,

Thanks voor je snelle antwoord @Broos . Zelf dacht ik ook iets aan de kabel en die heb ik zojuist dan ook tegen het losse aan gezet. Kijken of dit het probleem op lost.
Volgende stap wordt dan de BITtubo schokbreker nog strakker aandraaien. Dacht dat ik hem al aardig strak had staan eerlijk gezegd, maar hij is aan de onderkant wel iets beschadigd, waarbij hij toch iets lijkt te raken.
Mijn vorige aardig band was wel aan de linkerkant aardig ingesleten aan de carterkant, dus dit kan ook met de sterkte van de veer te maken hebben.
Lagers hoop ik niet, maar eerst de andere punten maar eens nalopen :D
Is het rubber nog goed van de schokbreker, waarmee hij aan het carter vastzit ?
1647684213337.png
 
Heb meeste van de bovenstaand de punten gechecked, en het schuren is wel minder/acceptabel geworden.
Echter met een mede passagier (totaal 150kg), hoor je bij drempels een schurend geluid.
Alsof de band mn spatbord schaaft, echter lijkt me dit niet mogelijk.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
-achterrem nagekeken (remhuis schoongemaakt en los gespannen)
-bittubo schokbreker wat strakker gezet
-spatbord eraf gehaald

Opties die ik kan bedenken:
-silentblocks vh blok (die vd schokbreker is vervangen)
-lager/vertanding (maar dan zou het met 1 passagier toch ook merkbaar zijn).
-bittubo nog verder omhoog spannen of ophoogblokje bestellen.

Hoor graag of er nog andere suggesties zijn.
 
Heb meeste van de bovenstaand de punten gechecked, en het schuren is wel minder/acceptabel geworden.
Echter met een mede passagier (totaal 150kg), hoor je bij drempels een schurend geluid.
Alsof de band mn spatbord schaaft, echter lijkt me dit niet mogelijk.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
-achterrem nagekeken (remhuis schoongemaakt en los gespannen)
-bittubo schokbreker wat strakker gezet
-spatbord eraf gehaald

Opties die ik kan bedenken:
-silentblocks vh blok (die vd schokbreker is vervangen)
-lager/vertanding (maar dan zou het met 1 passagier toch ook merkbaar zijn).
-bittubo nog verder omhoog spannen of ophoogblokje bestellen.

Hoor graag of er nog andere suggesties zijn.
Zou zeker even naar de silentblocks kijken dit kan vervelende geluiden veroorzaken kijk ook eff gelijk naar het subframe of die niet helemaal gaar is
 
Back
Top