schroeven in de carburateur Kymco Dj

klaas1928

Well-Known Member
Hallo,

Ik zou graag willen weten welke stelschroeven waarvoor bedoeld zijn aan de zijkant van een carburateur van een Kymco Dj...

Het gaat om een Keihin Carb.

Hier een een foto van iemand anders op het internet afgeplukt van een Kymco Dj:

(Aangezien ik geen links kan plaatsen hier heb ik de punten en slashes tussen de haakje uitgeschreven, zodat het voor de computer niet op een link lijkt. Ik heb overigens niet gekeken naar de regels die deze site hanteert wat betreft het plattsen van url's, dus excuses aan de admins als dit eigelijk niet mag, maar ik heb ff geen tijd om dit allemaal uit te zoeken..)

http (dubbelle punt slash slash) i39 (punt) tinypic (punt) com (slash) 53wmbt (punt) jpg

Op deze foto is te zien dat er dus 3 stelschroeven zitten aan de zijkant:


  • De grootste bovenaan (rechts naast het overloopventiel)
  • De kleinere net linksonder de grootste (rechts naast het overloopventiel)
  • De kleinere helemaal onderaan in het vlotterbakje
Kan iemand mij vertellen welke van deze 3 schroeven de stationairschroef en de luchtstelschroef is? en kan iemand mij dan na benoeming van deze twee schroeven tevens vertellen waar die derde, laatste schroef voor is?

Bij voorbaat dank,

Klaas
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

die onderop is de aftap van de vlotterbak

die in het midden de stationairstelschroef

en die daar schuin links onder is de luchtstelschroef , deze kun je gewoon op 1,5 slag zetten en niet meer aanzitten ,altijd goed.
 
Hallo,

Ik zou graag willen weten welke stelschroeven waarvoor bedoeld zijn aan de zijkant van een carburateur van een Kymco Dj...

Het gaat om een Keihin Carb.

Hier een een foto van iemand anders op het internet afgeplukt van een Kymco Dj:

(Aangezien ik geen links kan plaatsen hier heb ik de punten en slashes tussen de haakje uitgeschreven, zodat het voor de computer niet op een link lijkt. Ik heb overigens niet gekeken naar de regels die deze site hanteert wat betreft het plattsen van url's, dus excuses aan de admins als dit eigelijk niet mag, maar ik heb ff geen tijd om dit allemaal uit te zoeken..)

http (dubbelle punt slash slash) i39 (punt) tinypic (punt) com (slash) 53wmbt (punt) jpg

Op deze foto is te zien dat er dus 3 stelschroeven zitten aan de zijkant:


  • De grootste bovenaan (rechts naast het overloopventiel)
  • De kleinere net linksonder de grootste (rechts naast het overloopventiel)
  • De kleinere helemaal onderaan in het vlotterbakje
Kan iemand mij vertellen welke van deze 3 schroeven de stationairschroef en de luchtstelschroef is? en kan iemand mij dan na benoeming van deze twee schroeven tevens vertellen waar die derde, laatste schroef voor is?

Bij voorbaat dank,

Klaas
 

Attachments

  • 53wmbt.jpg
    53wmbt.jpg
    220.2 KB · Views: 15
  • 53wmbt.jpg
    53wmbt.jpg
    220.2 KB · Views: 15
Back
Top