schroefdraad?

flipzip

Well-Known Member
hallo!

ik en nog een vriend van me waren bezig aan de onsteking eraf te halen en we willen de slagmoersleutel nemen en de moer ervan draaien maar het zit vast, nog een keer geprobeerd en plof het draaide door, met wat geluk ging de moer er nog van maar de draad is niet meer al te zuiver, neen de schroefdraad van de krukas is nog in orde maar zit hier en daar nog wat restanten tussen van de moer.
daarom heb ik me in een speciaalzaak een draadsnijkussen aangeschaft van M10x1,25 (pia) maar als ik ze er wil op schroeven wil ze er gelijk niet op , zou die krukas zo hard zijn?

wie kan me helpen?:)
 
Advertisement - register to remove this

ten eerste is idd de krukas gehard , ten 2e moet je dit niet doen met een snijijzer IMO , er zijn speciale draadvijlen voor dit soort dingen , daarmee los je het imo beter op dan met een snijijzer , die trekt zich er namelijk min of meer met geweld op , een draadvijl niet.

maar dan nog kun je imo beter een andere krukas erop zetten , kans is dat de volgende keer de boel helemaal kapot gaat , of onder het rijden los gaat met alle gevolgen van dien.

mischien een stom vraagje , maar waarom wil je de onsteking los hebben?

normaal gesproken gaat dit gewoon goed met een luchtsleutel mits je een normale luchtsleutel hebt een niet al te zware compressor (of niet teveel druk) , dus als het nu met normaal spul niet goed los komt betekent dat dat iemand anders voor jou er al aan heeft lopen klootten , dit gaat namelijk niet vanzelf.
 
indd zelf hieraan zitten is waarschijnlijk niet eens nodig en als je 'm gewoon ff
naar een fietsen maker of iets brengt heeft hij het juiste gereedschap om ff
nieuw draad erin te schroeven. en hoeduur.. 2 euro? nietveel iig
 
Dat denk ik dus niet,
Vriend van me had het zelfde en als je goed wilt tappen moest de krukas er evengoed uit.
En de tweewieler dealer had niet de goeien tappe set en die zij je kan het proberen bij een metaal bedrijf of iets.
MAAR het word er allemaal niet sterker of beter van!
 
Back
Top