schroef uitlaat / cilinder afgebroken

buick225

Well-Known Member
ik heb teveel kracht*D maar dat was nu even niet goed:'(,
met het aandraaien van de uitlaat schroef op de cilinder dacht ik nog even een laatste draai te moeten geven( vond hem er nogal slapjes ingaan, kon nog verder) knap zei de schroef en nu zit ik met de gebakken peren.

wie weet een oplosing.
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder eraf en uitboren, nieuwe draad tappen..
Of vor een paar tientjes niet moeilijk doen en een nieuwe cilinder halen.

En de volgende keer:
Vast is vast.
Na vast komt kapot
 
dat is wel genoeg voor 15 minuten werk :p

tja , dat zal iig per dealer verschillen..

maar normaal geproken als iets afknapt bij het vastdraaien zit het draadeind er nog los in anders knapt het niet af , of het draad moet al slecht zijn geweest.

mja , ik vind het ook niet gek dat een schroef niet wil in je uitlaat , want daar horen BOUTEN in ;)
 
Mits je er nog bij kan, wat meestal niet het geval is. ;)

@Vinnie, een beetje goed lopende cilinder heb je niet voor een paar tientjes helaas..
 
dat is wel genoeg voor 15 minuten werk :p

tja , dat zal iig per dealer verschillen..

maar normaal geproken als iets afknapt bij het vastdraaien zit het draadeind er nog los in anders knapt het niet af , of het draad moet al slecht zijn geweest.

mja , ik vind het ook niet gek dat een schroef niet wil in je uitlaat , want daar horen BOUTEN in ;)

Ben jij wel zeker dat je de juiste betekenis van schroef en bout weet?

Het enigste verschil is de kop. Zo zal een inbus, torx of schroevendraaier kop een schroef zijn.
Omdat daar het gereedschap IN valt.
Bij een bout valt het gereedschap OVER de kop. Zoals een 6kant.

Dus met een schroef moet het ook best kunnen.
 
heb dit paar dagen geleden ook gehad met mijn stage 6 cillinder,
ben zelf geen krak in brommers, maar heb dit uitgeboord met een staalboor 'M5'
en dan met een tap 'M6'( 6€ ) gewoon nieuwe draad getapt en dan bout ingestoken, heb voor de rest nog geen probleem gehad ;)
 
Dat kan je doen idd, echter heb je dan niet veel vlees meer over en dus nog meer kans dat het ooit nog een keer gebeurt.

Edit: ik bedoel kans dat het hele stuk uitbreekt.
 
Als je zo iets zelf kan. dan moet je dat doen, zoiezo goedkoper of een kennis die wat handiger er mee is, en/of een colomboormachine terbeschikking heeft
 
met een kolomboor machine krijg je echt geen boutje uit je cilinder geboord.
moet je toch minimaal een goede freeskolom hebben.

gewoon met de hand uit(laten) boren, en minder vaak naar de sportschool gaan.
 
mischien dom maar je kan ook in de bout een gat boren van 3 of 3.5 mm in dat afgebrokenstuk dan en daar een schroevendraaier of dergelijk in slaan en dan uitdraaien het is te proberen
 
Back
Top