Schrapend/schurend geluid bij nieuwe cilinder.

Harold2000vr

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een nieuwe cilinder (70cc airsal). Nu heb ik dus een probleem en dat is dat er een schrapend/schurend/ratelend geluid uit mijn cilinder komt. Het is ook alleen maar als die boven de 5000/6000 toeren zit, dus bij stationair hoor je het niet en bij een klein beetje gas ook niet.
Als ik gas geef dan hoor ik het dus schrapen en als ik dan mijn gas los laat hoor ik hem nog even door ratelen/schuren en dan ist weer weg.

Ik heb nouw niet het idee dat mijn scooter nu slomer rijd (100kmh top). Maar het is een best irritant geluid als ik er door het dorp mee rij. Ik vind zelf een 70cc een mooi diep geluid maken en nu is dat verpest door dat harde schrapende geluid. (Andere mensen zeiden ook al van wat maakt dat ding toch een raar geluid).
Ik had gelezen dat het miss de zuigerveren zou kunnen zijn of de krukas lagers?

Maar dat was allemaal bij een schakelbrommer of een thomos Maar ik heb een peugeot speedfight 2. En er staat nergens een goed topic ofzo vandaar deze vraag.
 
Advertisement - register to remove this

Komt jouw geluid overeen met dit geluid?
Ik heb een 50cc speedfight 2, maar naar wat ik zo hoor is dit een vrij normaal geluid.


Dat van jou kan ook een kathalysator zijn waarbij het gaas stuk aan het gaan is. (wat in de uitlaat zit) en dan kan het ook zo irritant gaan trillen.
Maar in dat geval kan het ook de zuigerveren zijn die teveel belasting hebben onder gegaan..
 
Dat van jou kan ook een kathalysator zijn waarbij het gaas stuk aan het gaan is. (wat in de uitlaat zit) en dan kan het ook zo irritant gaan trillen.
Maar in dat geval kan het ook de zuigerveren zijn die teveel belasting hebben onder gegaan..
Dan gok ik de zuigerveren, want het geluid komt ergens in de buurt van de cilinder vandaan.
 
Back
Top