Schouwen

Japs.

Well-Known Member
Ik heb het onderstaande gekopieerd omdat het op meerdere fora is gepost.

Ik wil me scooter laten schouwen, offcourse <_<
volgende probleem, piaggio sticker niet meer leesbaar met goedkeuringsnummer...na 2,5 maanden wachten op nieuwe sticker komt pia met een nieuw systeem...laten schouwen zonder goedkeuringsnummer,kenteken aanvragen, dan een brief krijgen waarin staat dat er geen kenteken aangevraagd kan worden(ivm goedkeuringsnummer) en vervolgens die brief door de dealer naar pia laten faxen.
zij geven dan binnen paar dagen een bewijsje dat ik alsnog kenteken kan aanvragen...
nouw mooi verhaal dus ik vanochtend daar naar toe, zelfde verhaal blabla

dus zij framenummer invullen, goedkeurings nummer voor de helft en bloknummer...tja...die is weggevijld, dus ik zeg ja maar het staat toch ook op die sticker...nouw dat is wel zo maar dat mogen ze dus niet doen, het moet van het blok leesbaar zijn.

nu moet ik dus kenteken aanvragen met half goedkeuringsnummer en geen bloknummer in de hoop dat ik na het faxen van die brief alsnog een goedkeuringsbewijsje krijg van pia...
hoe groot zijn mijn kansen? :eek:

ik was van plan pia even te bellen om te vragen hoe het zit als het bloknummer niet meer leesbaar is maar telefoonnummer kan ik nergens vinden, alleen mail adress en dat duurt 3 maanden, hebk al eerder geprobeerd.

ook zat ik te denken aan t volgende: schouwingsbrief inscannen, bloknummer invullen, printen en handtekening nameken...mijn paps vond het niet zo'n goed plan.

iemand een antwoord/info/idee voor mij ? zonder schouwing is het dag scooter in januari.
 
Advertisement - register to remove this

Japs. said:
Ik heb het onderstaande gekopieerd omdat het op meerdere fora is gepost.

Ik wil me scooter laten schouwen, offcourse <_<
volgende probleem, piaggio sticker niet meer leesbaar met goedkeuringsnummer...na 2,5 maanden wachten op nieuwe sticker komt pia met een nieuw systeem...laten schouwen zonder goedkeuringsnummer,kenteken aanvragen, dan een brief krijgen waarin staat dat er geen kenteken aangevraagd kan worden(ivm goedkeuringsnummer) en vervolgens die brief door de dealer naar pia laten faxen.
zij geven dan binnen paar dagen een bewijsje dat ik alsnog kenteken kan aanvragen...
nouw mooi verhaal dus ik vanochtend daar naar toe, zelfde verhaal blabla

dus zij framenummer invullen, goedkeurings nummer voor de helft en bloknummer...tja...die is weggevijld, dus ik zeg ja maar het staat toch ook op die sticker...nouw dat is wel zo maar dat mogen ze dus niet doen, het moet van het blok leesbaar zijn.

nu moet ik dus kenteken aanvragen met half goedkeuringsnummer en geen bloknummer in de hoop dat ik na het faxen van die brief alsnog een goedkeuringsbewijsje krijg van pia...
hoe groot zijn mijn kansen? :eek:

ik was van plan pia even te bellen om te vragen hoe het zit als het bloknummer niet meer leesbaar is maar telefoonnummer kan ik nergens vinden, alleen mail adress en dat duurt 3 maanden, hebk al eerder geprobeerd.

ook zat ik te denken aan t volgende: schouwingsbrief inscannen, bloknummer invullen, printen en handtekening nameken...mijn paps vond het niet zo'n goed plan.

iemand een antwoord/info/idee voor mij ? zonder schouwing is het dag scooter in januari.

Ik was ook mijn typegoedkeuringsnummer kwijt. Ik heb toen naar yamaha gebeld en ik kon het zo opvragen (bloknummer moet ook mogelijk zijn neem ik aan). Ik weet niet op dit bij piaggio ook zo makkelijk gaat, maar je kan het op z'n minst proberen ;).
 
Die vent hier... hmm bloknummer maakt niet zoveel uit...

Er rijden zoveel scooters rond met een ander blok etc...

Hier doet ie dus niet moeilijk... Alleen jammer dat ie gestopt is met schouwen... nou moet ik ergens anders heen :( :p
 
op zich maakt dat blok nummer niet uit ik heb dat nummer er ook niej meer in staan en bij de schouwing hebben ze die gewoon niet ingevuld.

blok nummer was ook niet verplicht dus volgens mij maakt dat weinig uit

(ps heb 3 scooters op kenteken zonder blok nummer dus)
 
hmmm...raar...
me bloknummer weet ik wel, het staat namelijk op de stikker, maar het moet officieel vanaf het blok te lezen zijn...
de dealer hier begint er niet aan want ze zijn bang dat zij het gedonder krijgen, ivm controles op dealers enzo.

ze hebben hem nu wel geschouwd, ook zonder bloknummer maar de vraag is natuurlijk of piaggio het goedkeurt en een bewijsje geeft dat ik alsnog kenteken kan aanvragen.

ik heb al naar pia gebeld, ik heb gevraagd of ik dat bewijsje krijg en ik kreeg het antwoord dat hij dat niet kon zeggen en dat hij eerst moest kijken welke gegevens hij kreeg, heb het dus aangevraagd bij postkantoor en ik wacht op de weigering.
 
WheeleX said:
Die vent hier... hmm bloknummer maakt niet zoveel uit...

Er rijden zoveel scooters rond met een ander blok etc...

Hier doet ie dus niet moeilijk... Alleen jammer dat ie gestopt is met schouwen... nou moet ik ergens anders heen :( :p

ander blok ja, dat mag ook wel...maar er meot wel een bloknummer aanwezig zijn voor de schouwing.
 
Japs. said:
hmmm...raar...
me bloknummer weet ik wel, het staat namelijk op de stikker, maar het moet officieel vanaf het blok te lezen zijn...
de dealer hier begint er niet aan want ze zijn bang dat zij het gedonder krijgen, ivm controles op dealers enzo.

ze hebben hem nu wel geschouwd, ook zonder bloknummer maar de vraag is natuurlijk of piaggio het goedkeurt en een bewijsje geeft dat ik alsnog kenteken kan aanvragen.

ik heb al naar pia gebeld, ik heb gevraagd of ik dat bewijsje krijg en ik kreeg het antwoord dat hij dat niet kon zeggen en dat hij eerst moest kijken welke gegevens hij kreeg, heb het dus aangevraagd bij postkantoor en ik wacht op de weigering.

Ik heb het bij het RDW een keer nagevraagd, en volgens hun is heel dat bloknummer niet noodzakelijk, dus maakt het niet uit of je er geen 1 hebt....

Dit hebben ze me gestuur:

Geachte heer **********,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Een motornummer is geen verplicht item bij de schouwing. Dus als er geen
motornummer aanwezig is, levert dit bij het schouwen geen probleem op.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW




Ik hoop dat de TS hier iets mee kan....
 
daar kan ik zeker wat mee mocht na mijn aanvraag ook het goedkeuringsbewijsje geweigerd worden. zou je mij dat mailtje door kunnen sturen, zodat ik het kan uitprinten?

iig bedankt en meer info/ideen enzo zijn altijd welkom :)
 
Japs. said:
daar kan ik zeker wat mee mocht na mijn aanvraag ook het goedkeuringsbewijsje geweigerd worden. zou je mij dat mailtje door kunnen sturen, zodat ik het kan uitprinten?

iig bedankt en meer info/ideen enzo zijn altijd welkom :)

Mailtje is hetzelfde, alleen dan met mijn naam erop ;)
Maar als die niet goedgekeurd word, stuur je maar een pm met je mail-adres.
 
HAHAHAHAH FUCKING WAUSSSSSS

gewoon kenteken bewijs gekregen op basis van t framenummer alleen :D
geen bloknummer en goedkeuringsnummer :D
vanmiddag kentekentje halen :D

dat betekent dus dat mijn scootertje niet naar de sloop hoeft :D
 
Ik heb ook een vraagje, moet je scooter kunnen starten als je m laat schouwen? Of mag je ook gewoon lopend ernaar toe, want mn scooter rijd momenteel niet :(
 
Vincento said:
Ik heb ook een vraagje, moet je scooter kunnen starten als je m laat schouwen? Of mag je ook gewoon lopend ernaar toe, want mn scooter rijd momenteel niet :(


hoeft niet , hij moet alleen wel redelijk compleet zijn ,het moet duidelijk zichtbaar zijn dat het een complete brommer is die zo zou kunnen rijden of makkelijk rijdbaar gemaakt kan worden..

dus losse frames ABSOLUUT niet...

anders zou je zo een frame kunnen schouwen en daar een scooter bij kunnen jatten ,en dat is nou juist niet de bedoeling ,daar gaat het hele schouwen om..
 
nouja melf, wat ik bedoelde was n scooter zonder kappen etc :) maarja als je alleen met n losse frame komt lukt het nie nee...
ga er heen moet je natuurlijk wel kunnen bewijzen dat hij van jou is....

maar schouwen zul je niet lang meer kunnen bij de dealer.... daarvoor moet je geloof ik straks naar de RDW en die keuren hem uitgebreider hoorde ik....
 
melf #50 said:
hoeft niet , hij moet alleen wel redelijk compleet zijn ,het moet duidelijk zichtbaar zijn dat het een complete brommer is die zo zou kunnen rijden of makkelijk rijdbaar gemaakt kan worden..

dus losse frames ABSOLUUT niet...
.


Je kan m laten schouwen, zodra het een rollend frame is...
Dit betekent dus, frame en motorblok.
Zolang alles maar gewoon leesbaar is...
 
Frame, voorvork, blok, wielen en stuur. Men dealer zij ook nog tegen mij een benzine tank... Maar dat geheel moet je dus hebben. Gewoon een rollend frame dus.
 
Back
Top