Schotten Yasuni Z

Metal

Pr0ud Hardr0ck Member
oke dan mensen, ik heb vandaag me Yas Z opengezaagd (met handijzerzaagje :( :mad: ) en daar kwam ik dus die schotjes tegen, had gewoon zomaar een plek uitgekozen om te zagen, had nix opgemeten ofzo, en ik ging precies 1 mm langs die schotten, dus dat is flex, me uitlaat ligt nu bij een kennis, die ff op z'n werk die schotten eruit haalt en gelijk de binnekant mooi afwerkt! (ps. die hele uitlaat mag leeg he, er hoeft toch helemaal nix in achter te blijve????) daarna gaat de 2 delen mee met een team genoot van me, en die last hem op de zaak ff in elkaar voor me!
en dan kan ik weer blaze!!!
het was echt nodig om hem open te maken, na dik 12.000 km met dat ding gereden te hebben (iets van 0.75 jaar) zat echt alles vol met roet! ik heb al flink gepoets dus, ik ben benieuw wat hij stax doet, als hij nou echt beter rijdt, moet hij in klaaswaal maar weer op de bank, kunne we het verschil zien tussen wel en geen schotten qua vermogen en toeren!
Massols!
Metal

Advertisement - register to remove this

mooi, want volgens mij zat er achter dat laatse schot, nog eentje, maar weet ik nie zeker, het moet haast wel vermogeen schelen, want in het voorste schot zat een buisje, met een diameter van iets van 1,5 cm, terwijl me expansie vat een diameter heeft van iets van 8 cm (uit me hoofd hoor, kan er naast zitte) dus dan moet ie zeker meer power krijgen, toch?
we zien het wel in klaaswal, als ik op de bank mag. tussen aale brute scoots!
heb btw pics gemaakt, maar zal wel heeel lang duren voordat ik die heb, rolletje is nog nie vol!

Originally posted by Metal
...want in het voorste schot zat een buisje, met een diameter van iets van 1,5 cm, terwijl me expansie vat een diameter heeft van iets van 8 cm (uit me hoofd hoor, kan er naast zitte) dus dan moet ie zeker meer power krijgen, toch?...

Gaat niet om de diameter, je tailpipe is ook niet bepaald dik, schotten verneuken gewoon je drukgolven...

dus jij denkt dat het niet veel uitmaakt?????????????????/
ok dan, we zullen zien, BTW sproeier vergroten, ik probeer eerst me luchtschroef wel wat terug te zetten, en dan nog es kijken!!!
massols

Ik vind het een beetje onzinnig, ook een Z is berekend , en dat is al een aardig goeie uitlaat op standaard cilinder, dat ding is gewoon zo ontworpen met die dingen er in.
En ja natuurlijk zullen ze er ook wel in zitten tegen een aso kankerherrie. :)

En Metal , zou je niet eerst eens lekker gaan zagen en lassen enzo voor je je ook maar druk gaat maken om je sproeiertje, dat zie je dan toch wel weer... :D

erm, ik begon toch niet over een andere sproeier?? dat zie ik idd wel als over een week ofzo dat ding weer in emkaar ligt en ik hem kan testen. Ik haal die schotten er trouwens uit, omdat ze verstopt zitten met koolaanslag, en als ik ze nu schoon maak, en me uitlaat weer dicht laat lassen, heb ik over iets van 8 maanden weer zelfde probleem, dus nu haal ik ze er maar uit, kunne ze ook nie meer verstopt zitten!
als hets cheelt in snelheid en trekkracht zou dat mooi zijn, maar dat zie ik dan wel!
Massols

tja ik zie het allemaal wel, ik krijg hem las het goed is vandag trug, dan zijn die schotten eruit gehaald, en wordt hij vrijdag, door eenkennis op de zaak, dichtgelast :D
dus zaterdag kan ik hem hopelijk ff testen, daarna moet ik hem wel weer netjes afwerken, schuren en nieuwe laag blanke lak erop, want hij heeft 2-3 maanden in de schuur gehangen, en is behoorlijk roestig+die zaag krassen zijn ook niet echt mooi!
Is het trouwens normaal dat een terugloop uitlaat (met schotten) zo snel dichtslipt???? ik heb hem pas vanaf pinksteren, en hij heeft er tot november ondergezeten! (ok wel dik 12.000 km ermee gereden)?? hebben hier meer memsen last van, of doe ik iets niet goed?
alsvast bedank
massols Metal

Originally posted by Bart Nrg Mc2

Wel om de plaatsing natuurlijk, de uitlaat wordt in theorie kunstmatig hoogtoeriger gemaakt met een schot [zie ook Leo Vince]...

Greetz.

Als een schot op de helft van je expansie zit, krijg je een flink verneukte drukgolf, kan je beter een goede pijp bouwen.

Originally posted by Metal
tja ik zie het allemaal wel, ik krijg hem las het goed is vandag trug, dan zijn die schotten eruit gehaald, en wordt hij vrijdag, door eenkennis op de zaak, dichtgelast :D
dus zaterdag kan ik hem hopelijk ff testen, daarna moet ik hem wel weer netjes afwerken, schuren en nieuwe laag blanke lak erop, want hij heeft 2-3 maanden in de schuur gehangen, en is behoorlijk roestig+die zaag krassen zijn ook niet echt mooi!

Als je een verfbrander hebt, kan je nadat je je uitlaat gespoten hebt een keer de lak droog branden, dit een paar keer herhalen voor +resultaat. Heeft een maat van mij ook gedaan en die heeft geen last van zand of modder die in de lak zit, en je uitlaat krijgt dan ook meteen een wat donkerder kleurtje. :|

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Uitlaten gaan over het algemeen niet snel dicht zitten... Gebruik je veel olie in je mengsel?

Greetz.
ik heb een tijdje op aanraden van me dealer en dopje extra olie per tankbeurt in me benzine tank gedaan, maar ben daar na een maand of 2 mee gestopt. Voorderest heb iknix aan me olie mengverhouding veranderd. gebruik motul volsysnthetische olie, en in me carb zit een 74 sproeier!

Write your reply...
Back