schotten nodig??

R

rush

Guest
ik heb een standaart scoot en daarvoor wou ik een ander uitlaat kopen. ik had de keus tussen een technigas en een power one racing(meer zijn dr namelijk niet te krijgen ).
maarnu in de technigas zitten schotten en in de power one racing niet. wanneer is het nou belangerijk dat er wel en wanneer en geen schotten in de uitlaat zitten. ik heb namelijk gehoor dat als je met standaard scooter met een uitlaat zonder schotten je voor geen meter trekt want die schotten zorgen toch voor enige compressie

is dit zo????
 
Advertisement - register to remove this

Rush: hoe werkt een 2takt uitlaat?

het eerste deel expandeert (wordt breder) dus de gassen VERSNELLEN, dan een stukkie recht en dan versmalt ie dus de gassen kaatsen terug....

als je hier schotten in gaat proppen werkt die uitlaat voor geen meter meer..

EN je compressie heeft nix met je uitlaat te maken, als je cilinder druk opbouwt (compressie) is je uitlaatpoort namelijk DICHT!
 
hehehe
smile.gif


ok maar als ik nu tussen die twee moet kiezen dan


ik zou wel een andere uitlaat willen maar die is er niet voor mn scoot

de leovincie z is er nog maar die wordt volgens mij niet meer gemaakt
 
nou sorry hoor, maar een uitlaat is heel belangrijk op de cilinder en bepaalt de toeren en de trekkracht. En een originele uitlaat (met schotten) trekt vet veel beter dan een lege race uitlaat. ALleen de top ligt lager. Nou dan mag je me dat uitleggen hoe dat komt.
 
omdat je cilinder ook in een bepaalde toerenrange z'n topvermogen heeft? (heeft met timing van je poorten te maken en zo)

je standaard cilinder draait gewoon weinig toeren vanwege slijtage en dat de top niet hoog hoeft te zijn...

en uitlaat heeft een bepaalde range waarin ie het beste presteert, een cilinder ook. Als je dus een polini evo pijp hebt (top vermogen bij een toertje of 11.000) op je standaard cilinder zul je niet vooruit te pissen zijn. Je top zal waarschijnlijk wel hoog zijn....
 
Back
Top