schotten ixil uitlaat.

Status
Not open for further replies.

snorpowerrrr

zenith98
hey allemaal,
mijn oude ixil uitlaat word omgebouwd tot soort van "winter uitlaat". mijn neef gaat hem doorlassen en bovenlangs maken, (het is nu zo'n onderlangse terugloper) en er komt een laser demper op.heb mijn uitlaat al helemaal geschuurt en als ie omgelast is word deze hittebestendigt zwart gespoten. alleen mijn neef zegt dat als ie de uitlaat doormiddenlast de schotten er ook uit gehaald moeten worden. en ik vroeg me af of er zo nog prestatie winst (of verlies) gemaakt kon worden?
of moet ik die schotten er gewoon in laten zitten en de uitlaat vlak voor de tailpipe doorlassen en daar omdraaien zodat de schotten niet beschadigen. wat kan ik het best (laten) doen?
 
Advertisement - register to remove this

k denk dat je er eerder verlies mee maakt...
je kan dan beter alleen de tailpipe omdraaien, want die schotten zijn juist belangrijk in een uitlaat.. (Tip: zoek een keer het 2takt principe op, dan zie je het ook van de uitlaat...)
 
jah ik weet dat 2-takt cilinders tegendruk nodig hebben, en dat die schotten daarvoor zorgen. daarom zat ik zo te twijfelen want race-uitlaten hebben toch ook geen schotten? maarja dan alleen de tailpipe dan maar;)
thnx
 
Die website heeft teksten die in een grijs verleden op een bepaalde mailinglist voorbij zijn gekomen. Uitspraken zijn gedaan door figuren zoals ik die toen nog in een ernstig noobstadium bevonden :P Ik zou niet teveel waarde hechten aan hetgeen je daar tegenkomt.

Wat betreft dat verhaal over die schotten ('beter eruit gesloopt'), dat geldt alleen voor bepaalde types Leovinci pijpen, die zonder schot net ff wat minder slecht werken als met schot. In alle overige gevallen heb je een onbruikbare uitlaat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top