Schotten, de truth, and the BS

ModKid

1000+ post
Okee, ben ik weer :S

ik lees nu ff wat shit over schotten enzo, die in leovince's zitten om geluid te dempen en tegendruk te fixen.

maar waar zitten deze schotten? bij de expansie? bij het begin van de bocht?

hoe nadelig is het om een schot te plaatsen? ik zat zo te denken om zelfde alse en leovince ? RS ? te maken een schot met een buisje, en dan om die schot wat demperswol te maken, dit allemaal om geluid te dempen. maar waar moet ik die schot plaatsen, en Hoe nadelig is het voor de performance? bv die leovince ZX sterft van de schotten, maar de trekkracht is uitstekend op een standaard 50.

AUB niet komen met verneuk je uitlaat niet, ga standaard rijden, ga sito plus kopen ofzo.

Hoe erg word de performance verminderd, zo niet de topsnelheid dan? als ik maar 80 teller gaat bv maakt het me nix uit, gewoon een bredere snaar, en een multivar en daar komen die paar km weer bij zeg maar.

lemme know, ben wel benieuwd met wat voor meningen / feiten kunnen opkomen.
 
Advertisement - register to remove this

op de lasnaden

bij sitoplus zie je af en toe op de omtrek 3 puntjes daar zit er dus een

bij een terugloper op een of meerdere lasnaden

kan je er alleen inzetten of beter eruithalen dmv openslijpen
 
Originally posted by ModKid
Okee, ben ik weer :S

ik lees nu ff wat shit over schotten enzo, die in leovince's zitten om geluid te dempen en tegendruk te fixen.

maar waar zitten deze schotten? bij de expansie? bij het begin van de bocht?

hoe nadelig is het om een schot te plaatsen? ik zat zo te denken om zelfde alse en leovince ? RS ? te maken een schot met een buisje, en dan om die schot wat demperswol te maken, dit allemaal om geluid te dempen. maar waar moet ik die schot plaatsen, en Hoe nadelig is het voor de performance? bv die leovince ZX sterft van de schotten, maar de trekkracht is uitstekend op een standaard 50.

AUB niet komen met verneuk je uitlaat niet, ga standaard rijden, ga sito plus kopen ofzo.

Hoe erg word de performance verminderd, zo niet de topsnelheid dan? als ik maar 80 teller gaat bv maakt het me nix uit, gewoon een bredere snaar, en een multivar en daar komen die paar km weer bij zeg maar.

lemme know, ben wel benieuwd met wat voor meningen / feiten kunnen opkomen.




Feiten voor je:

Leo Z, RS, Works heeft deze indeling.

rs-spacc.jpg

Op het schot zit wat dempingswol, en in die tuut ook.

Dit werkt super nadelig op elke cylinder, omdat van het hele uitlaatprincipe (conus en tegenconus) niets meer terecht komt. De prestaties van deze Leo's (4.5nm bij 9200 rpm ofzo) zijn meer 'oorzaak > gevolg' dan dat ze er echt op ontworpen zijn, want als je het schot eruit haalt heb je ineens een heel andere uitlaat, die het veel beter doet bij een lager toerental.





Een SP3 is nog rampzaliger:
sp3-spacc.jpg




Een ZX heeft geen schot maar een soort binnenvoering:
zx-spacc.jpg


Die werkt dan ook een stuk beter.

Van de nieuwe Leo's heb ik geen plaatje.
 
Back
Top