Schorsing

Mikezippie

Well-Known Member
Hallo,

Vorige week heb ik een nieuwe scooter gekocht en de verzekering van mijn oude hierop laten overschrijven. De oude heb ik vandaag (24 januari verkocht) hij stond een week onverzekerd in mijn schuur. Net hoorde ik dat je een boete zou kunnen krijgen omdat ik het kenteken niet geschorst zou hebben. Geldt dit alleen voor een bepaalde tijd of kan ik nu gaan zitten wachten op een prent van 300 euro?

Groetjes.
 
Advertisement - register to remove this

Over een week doen ze vaak niet zo moeilijk..maar het zal echter wel kunnen dat je hiervoor een boete krijgt maar deze zal zeker niet boven de 150,- komen!
 
Nee, niets aan de hand.

Vriend van mij had het zelfde (veeeel langere tijd zonder verzekering) en die kreeg eerst 2 waarschuwingen.

Je hoeft echt niet met terug werkende kracht te betalen.
Het is allemaal in orde nu :)
 
Ze hebben sinds 1 januari een zero tolerance beleid. De boete is ongeveer 380 eur. Weekje hoef je je geen zorgen te maken. Je krijgt eerst nog een brief van RDW mocht er een steekproef zijn gedaan.
 
Al 4 vrienden welke een boete gehad hebben.
Waarvan 3 zonder waarschuwing.

Heb het zelf nognooit meegemaakt.
Een iemand had voor zijn vakantie verzekering van brommer gehaald. Week later na vakantie geschorst.
Zonder brief gehad te hebben 350 euro boete.

Wil je niwt ongerust maken ofzo maar dit is wel al bij 4 vriende van me gebeurd.

Ze zijn nu véél sneller boetes gaan geven dan eerst. Hou daar rekening mee.
 
Al 4 vrienden welke een boete gehad hebben.
Waarvan 3 zonder waarschuwing.

Heb het zelf nognooit meegemaakt.
Een iemand had voor zijn vakantie verzekering van brommer gehaald. Week later na vakantie geschorst.
Zonder brief gehad te hebben 350 euro boete.

Wil je niwt ongerust maken ofzo maar dit is wel al bij 4 vriende van me gebeurd.

Ze zijn nu véél sneller boetes gaan geven dan eerst. Hou daar rekening mee.


Ik wil niet zeggen dat je liegt en misschien zit ik er met mijn ervaring totaal naast ( het is namelijk al even geleden), maar ik vind dit allemaal erg onwaarschijnlijk.

Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen dat je voor zoiets als dit, zonder waarschuwing direct zo'n een dikke boete krijgt.
Ik bedoel, er zullen een hoop mensen zeggen "ik heb nooit een waarschuwing gehad"... want het is natuurlijk erg stom als je niet op zo'n waarschuwing reageerd.

Maar nogmaals, misschien zit ik er totaal naast hoor.
Maar de TS moet zich natuurlijk niet onnodig zorgen gaan maken. :)
 
Nou er is geen woord van gelogen.

In het verleden heb ik ook nooit zo nou gekeken.
Als ik een brief kreeg week later maar eens naar het postkantoor gegaan. Niets aan de hand.

Nu zijn de regels heel wat aangescherpt.

En idd, de TS moet zich niet onnodig zorgen maken.
Maar de TS moet zich wel bewust zijn van hoe het zeker ook kan lopen imo
 
Hallo,

Vorige week heb ik een nieuwe scooter gekocht en de verzekering van mijn oude hierop laten overschrijven. De oude heb ik vandaag (24 januari verkocht) hij stond een week onverzekerd in mijn schuur. Net hoorde ik dat je een boete zou kunnen krijgen omdat ik het kenteken niet geschorst zou hebben. Geldt dit alleen voor een bepaalde tijd of kan ik nu gaan zitten wachten op een prent van 300 euro?

Groetjes.
Dit gaat je geen boete opleveren. Volgende keer wel direct bij het op naam zetten even verzekeren.
 
Back
Top