Schorsen

dragsteranoniem

Well-Known Member
Ik heb search al geprobeerd maar neit antwoord op mijn vragen.

Heb brief van RDW gekregen dat ik scooter verplicht meot verzekeren anders volgen er sancties.
Lijkt op quiz maar is het niet

vraag1: waneer komt 2e controle, of hoe lang na brief kan je boete verwachten.

Vraag2: Schorsing, hoe lang kan je minimaal schorsen, kan je dat zelf bepalen?

Vraag 3: Wat zijn de kosten, had ergens gelezen 10 euro + 11 euro om weer op je eigen naam te zetten hoe zit dat?.

Vraag 4:ervaringen met axa verzekering,had wel zeg maar voorlopige verzekering maar kan niet betalen omdat pas is gebroken,daarom wil ik ook schorsen om boete te voorkomen, Brief 15 februari gekregen RDW Kan ik het over 2 weken betalen zonder risico boete.

Aantal vragen hoop dat jullie het kunnen beantwoorden.

Mvg,
dragsteranoniem
 
Advertisement - register to remove this

Een schorsing aanmelden en afmelden

Voor het aanmelden en opheffen van een schorsing kunt u terecht op de grotere postkantoren of bij de balie van de RDW Skagerrak 10 in Veendam, de RDW Europaweg 205, in Zoetermeer of bij de RDW Hedikhuizerweg 19 in Den Bosch. U heeft daarbij enkele documenten nodig.

De documenten die u nodig heeft, zijn:

Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
Een geldig persoonlijk legitimatiebewijs (Nederlands rijbewijs, paspoort of daaraan gelijkgesteld document)

Als alles in orde is, betaalt u het schorsingsbedrag en ontvangt u een nieuw Tenaamstellingsbewijs. Hierop staat vermeld: 'Geschorst tot en met (datum)'.

Tarieven
Voor het schorsen gelden vaste tarieven. Er is echter een aantal bijzondere categorieën waarvoor een laag tarief geldt. Die categorieën zijn:

voertuigen van 15 jaar en ouder
motorfietsen
aanhangwagens en bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg

Daarnaast vallen alle bromfietsen onder de schorsingsregeling voor verzamelaars van oude voertuigen

Meer informatie
Voor het opheffen van de schorsing moet u naar het postkantoor of naar de RDW in Veendam, Zoetermeer of Den Bosch voor een nieuw Tenaamstellingsbewijs.

Schorsen (normaal tarief) € 68,00
Schorsen (laag tarief) € 22,70
Schorsen na opheffen schorsing € 113,50
Opheffen van een schorsing € 0,00
Schorsen brom- of snorfiets € 10,00
 
ik heb de brief ook gekregen, morgen maar even langs het kantoor van de rdw fietsen. nog best pittige sancties die ze je op kunnen leggen:X
 
Toch maar geschorst net kost 10 euro

soort tenaamstelling bewijs gekregen met geschorst tot 06-03-2008 kan opheffen wanneer ik wil en het kost niks,
ook niet voor nieuw tenaamstelling bewijs want staat al op mijn naam aldus meneer van postkantoor.

(dragster gaat 100 op teller zal wel minder zijn echte km, ben al die regeltjes Zat weer een scooterijder minder door al die regeltjes, scootrijden is neit meer net als vroeger en word steeds erger regeltjes stoppen nie worden verscherpt of er komen gewoon neiuwe regeltjes komt praktijk certi moet je ook inruilen allemaal kosten vind dit echt jammer, sommige van ons werken als vakkenvuller krantenwijk of krijgen gewoon zakgeld, het is niet meer handig scooter te veel kosten, vroeger was dat alleen het tanken en verzekering per jaar. Nu verzinnen ze wel iets om je een boete te geven,soms bandenprofiel,remmen claxon noem maar op.

Dat wilde ik kwijt, als ik scoot weer verzeker kom ik terug op forum

bye
 
ook vroeger mocht je gewoon maar een max constructiesnelheid hebben van 45 hoor.
tegenwoordig wordt er alleen strenger gecontroleerd omdat er steeds meer debielen erbij komen. probleem ligt echt niet alleen bij de overheid.

ik was vandaag van plan te gaan schorsen maar denk dat ik het morgen even doe. geen zin meer vandaag.


p.s. dragsteranoniem. probeer wat meer gebruik te maken van punten, komma's en enters etc.
is wat makkelijk lezen:)
 
Ook net geschorst, voor die 10 euro bespaar ik een hoop gezeik. :)
Maar als je je schorsing ongedaan laat maken hoef je hem niet te laten herkeuren toch ;)?
 
Waar hebben jullie hem dan laten schorsen, want ik moest bij het postkantoor 22.50 euro betalen om die van mij te laten schorsen.
 
vind het maar geldklopperij.

Maar goed, had hem ook binnen gekregen voor me sprinter, is wel geschouwd

2 weken geleden even laten schorsen,

vergeet je rijbewijs niet! of ID kaart + Geboorte uitreksel!!!
 
vind het maar geldklopperij.

Maar goed, had hem ook binnen gekregen voor me sprinter, is wel geschouwd

2 weken geleden even laten schorsen,

vergeet je rijbewijs niet! of ID kaart + Geboorte uitreksel!!!

Je meent toch niet serieus dat ik nu WEER een uittreksel moet halen :?
Hier wordt op de site van de RDW ook niets over gezegd. Alleen;
Een geldig persoonlijk legitimatiebewijs (Nederlands rijbewijs, paspoort of daaraan gelijkgesteld document)

Ik heb de brief ook gehad en ga vanmiddag naar het postkantoor. Proces-verbaal om dat ik te lui was te gaan zie ik niet zo zitten :p
 
Dat werd inderdaad ook tegen mij gezegd.
Heb hem verteld dat op de RDW site werd vermeld dat een identiteitskaart of paspoort voldoende zou zijn, waarop hij de schorsing gewoon heeft uitgevoert.
Op het eigendoms- en tennaamstellingsbewijs staat ook gewoon waar ik woon.

Is gewoon een standaard reactie als ze "bromfiets kenteken" horen, omdat die voor de aanvraag van het kenteken wél benodigd was.
 
Als je je scooter laat schorsen, kan je hem dan in het jaar dat ie geschorst is wel verkopen? Dan moet ie natuurlijk wel overgeschreven worden. Hoe gaat dat in zijn werk, weet iemand dat?
 
Je kunt hem gewoon verkopen, de schorsing komt dan automatisch te vervallen, de nieuwe eigenaar zal 'm dus moeten laten schorsen of verzekeren.
 
Back
Top