Schoonmaken carter Beta Ark

injectx

Member
Ik zou graag de carter eens goed schoon willen maken met ontvetter alleen denk ik dat het handig is als ik vantevoren alles eruit haal.
Nu ben ik al zover gekomen:

PXL_20210717_113510809.jpg

Maar dit gedeelte weet ik niet hoe ik los krijg en of ik uberhaubt los hoef te maken:

PXL_20210722_175410356.jpg

Het enige wat ik wil is de binnenkant van de carter weer mooi grijs/zilver en die zwarte shit er allemaal af.
Moet ik nog oppassen met de ontvetter?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor ontvetter ben je van plan te gebruiken? Remmenreiniger ofzo zou ik niet doen aangezien dat helemaal wit uitslaat.
Pak eerst eens een kwast met wat stuggere haren en probeer zoveel mogelijk gewoon weg te borstelen. Pak een oude tandenborstel, of desnoods die van je broertje of zusje dan heb je nog die wat kleinere staalborstels om nog wat hardnekkiger spul weg te krijgen. Staalwol doet ook wonderen.

Sopje met allesreiniger of dasty kan natuurlijk ook al zul je daar weinig plezier van hebben. Zal vrij snel weer vies zijn dus dat word goed bijhouden als je dat graag schoon wil houden. Een keer voor "onderhoud" kan nooit kwaad natuurlijk.

Zoiets is leuk op een scooter die weinig meters maakt, op een straatscooter is het een prima optie als je je kapot verveelt ofzo maar anders ga je weinig plezier van je werk hebben. Namelijk niemand die het ziet, kun je beter de buitenkant ff wat extra meepakken. Of bijvoorbeeld het een en ander polijsten. Als je dan toch wil poetsen kun je daar je lol mee op
 
Persoonlijk zou ik het lekker laten. Ontvetter kan je keerringen aantasten.Als je de keerringen gaat vervangen dan zou je het wel kunnen doen ..
 
Last edited:
De reden dat ik het schoon zou willen is omdat ik er een nieuwe vario en koppeling in ga zetten, denk dan heb ik dat meteen schoon. Of ik het dan ooit nog eens ga doen weet ik niet. Ik dacht zelf met Dasty (evt. verdund in water) en een borstel.

Volgens mij heb ik nu nog het tandwiel van de startmotor in de weg zitten. Kan ik die eruit halen door die twee schroeven los te halen?
Screenshot 2021-08-12 at 10.24.19.png
 
1: bakje met pure benzine vullen.
2: met een kwastje reinigen.
3: goed droogmaken met papieren handdoekjes/keukenpapier of gebruik wat @Broos zei: perslucht.

Als je geen compressor hebt kan je busjes perslucht kopen bij de Action.
Kosten: 2 tot 3 Euro...

@bartj gaf ook nuttige tips.
 
1: bakje met pure benzine vullen.
2: met een kwastje reinigen.
3: goed droogmaken met papieren handdoekjes/keukenpapier of gebruik wat @Broos zei: perslucht.

Als je geen compressor hebt kan je busjes perslucht kopen bij de Action.
Kosten: 2 tot 3 Euro...

@bartj gaf ook nuttige tips.
Geen benzine, dat is vieze schrale zooi om schoon te maken
En nog brandgevaarlijk ook door de dampen.
Gebruik dan liever diesel of lampolie.
 
Geen benzine, dat is vieze schrale zooi om schoon te maken
En nog brandgevaarlijk ook door de dampen.
Gebruik dan liever diesel of lampolie.
Met benzine kan je ook een carburateur schoonmaken zonder dat deze in de fik vliegt.
Benzine vervliegt binnen enkele seconden, dus ik zie het brandgevaar niet zo 1, 2, 3 in...
 
Er zijn al veel antwoorden gegeven, maar het makkelijkste is toch remreiniger. Beetje spuiten en je bent zo klaar. Keerringen zou je daarna in kunnen smeren met een heel klein beetje olie of vet als je je daar zorgen om maakt
 
Back
Top