Schokdempers voorvork BTC e-Cruise

Tko

New Member
Ik rij sinds 2019 een BTC e-Cruise. Nu hebben na vier jaar de schokdempers aan het voorwiel de geest gegeven. Ik heb geprobeerd nieuwe te bestellen maar nergens zijn ze op voorraad en de fabrikant zelf heeft geen idee wanneer ze ooit weer binnenkomen uit China. Omdat ik niet nog maandenlang wil wachten heb ik zelf gepoogd uit te zoeken welke schokdempers dan ook op de e-Cruise passen maar zonder resultaat.

Mijn hoop is nu dat er hier iemand is die mij verder kan helpen. Zijn er schokdempers van andere type scooters of merken die ook op de e-Cruise zouden passen? Voor zover ik weet is de e-Cruise aan de voorzijde gelijk aan de benzine Cruise.
 
Advertisement - register to remove this

Is dat een mogelijkheid? Volgens mij is de voorvork zelf nog in orde, alleen de dempers zijn lek en dus aan vervanging toe
 
De schokbrekers zijn toch je voorvork? Of heb ik een heel andere soort scooter voor me dan je bedoelt?
Post automatically merged:

De schokbrekers zijn toch je voorvork? Of heb ik een heel andere soort scooter voor me dan je bedoelt?
Ff gegoogled en als het een gewone voorvork is zitten de dempers toch in de vorkpoten. Of wat bedoel jij nu precies?
 
Mijn excuus, je hebt inderdaad gelijk! Ik kwam op internet zowel hele voorvorken inclusief poten als enkel de dempers (dus de onderkant van de voorvork) tegen. Vandaar denk ik de verwarring.
 
Als je de poten opmeet qua diameter, spiebaan (bovenin) en gehele lengte, bevestigingspunten voor kmteller en remklauw, etc, hopelijk zijn het veel gebruikte pootjes.
Heb er net 6 gereviseerd als probeersel, was een eitje mits je (meestal) inbus 12 en 14hebt.
Groet,
 
Back
Top