Schokbrekers chinese scooters

Pietergeerling

New Member
Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag
Ik heb een killerbee sport met dubbele achtervering.
Nu ben ik op zoek naar een upgrade zodat ik niet meer bij elke kuil mijn vullingen verlies. Dus een wat comfortabeler schokbreker.
Kan iemand mij vertellen of deze er zijn.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien heeft Zandri een oplossing.

Deze scooter word onder een waaier van merknamen verkocht, en ik heb er ook een.
Maarrr, die heeft zn originele veerpoten, en is comfortabel geveerd.
Achter iets stroever, i.v.m. gewicht van passagier.

Weet je zeker dat de veerpoten van je scooter niet té Stroef afgesteld zijn ofzo?

Vaak is die chinese vering eerder te slap (met name vooraan)
 
Vaak zit er achter maar één veerpoot, die is daarop is afgesteld. Wellicht gebruiken ze bij jouw scooter dezelfde veerpoot, maar dan twee keer.
Kun je nagaan dat deze dan veel te hard is...
 
je zou dan (als je dit echt wilt proberen) een paar imitatie veerpootjes van bijv. ali-expres kunnen opzoeken.
de veerpoten op je scooter zijn gewoon instelbaar, maar afgaand op je reactie zal verdere afstelling ze eerder nog stroever maken.

die goedkope namaak veerpootjes zijn a.g.v. de gebruikte materialen vaak nieuw al veels te slap.
dit komt vooral naar boven bij scooters met maar één achterveer zoals bijv aerox.
als je er dan twee neemt, maakt het feit dat ze te slap zijn minder verschil, zou je dan denken....
omdat ze i.t.t.. bij de eerder genoem de aerox maar voor de helft worden belast.
 
Ja dat klinkt inderdaad logisch.maar wat is dan een oplossing ?
Ik weet niet of dat logisch is.
Zelf heb ik een super 8, ook met dubbele achterveren. En ik vroeg me dus ook af of ze idd gewoon 2 straffe veren hadden geplaatst.
Maar ik heb er eens 1 afgekoppeld en die ene die overbleef veerde zo slap dat er niet mee gereden kon worden.
Dus waarschijnlijk is het een set die samen de zelfde veerkracht als de enkele uitvoeringen hebben.
Ik zag een tijdje terug een setje YSS. Ik meen dat ze x-pro heten.
Setje was 85 euro maar dan heb je wel het neusje van de zalm, zeer goede demping.
Google er eens naar en neem dan contact op om je goed te laten informeren.
Maar de dubbele schokbrekers worden meestal ook als set verkocht.
 
Dank voor jullie reacties. Ik ga idd die yss veren proberen. Ik laat weten wat het doet
Post automatically merged:

Misschien weten jullie hier ook een antwoord op.hoe kan ik er voor zorgen dat mijn killerbee 4takt wat beter sneller optrekt. Zonder dar hij harder gaat lopen. Hij loopt nu 37. Maar met ze tweeën is het bijna niet te doen bij het stoplicht.
 
Dank voor jullie reacties. Ik ga idd die yss veren proberen. Ik laat weten wat het doet
Post automatically merged:

Misschien weten jullie hier ook een antwoord op.hoe kan ik er voor zorgen dat mijn killerbee 4takt wat beter sneller optrekt. Zonder dar hij harder gaat lopen. Hij loopt nu 37. Maar met ze tweeën is het bijna niet te doen bij het stoplicht.
Vario-rollers wegen.
Soms zitten er best wel zware in en komt ie niet lekker op gang.
 
Oké maar wat is zwaar en wat is goed ?
Weet ik niet. Je moet echt even meten wat er aan gewicht in zit.
Bij een super 8 50 4t snor zit er standaard 6.5 g in. Maar ik hoor wel eens over 11 g bij sommige snorretjes.
Als de rollen te zwaar zijn, schiet de snaar bij de vario direct omhoog en heb je dus een zware overbrenging, dan trekt hij slecht op.
Open anders een nieuw topic om Killerbee 4t snorrijders op te roepen die dit al hebben uitgeprobeerd.
Ik verwacht dat zij ook ergens uitkomen tussen de 6 a 7 g.
Als je handig bent in sleutelen kun je ook aanpasbare rolletjes kopen. Die kun je vullen met staafjes om het gewicht aan te passen.
Dus, stel dat er bij jou 8,5 g in zit, probeer je bvb 6,5.
hard optrekken en na de 25 kruipen naar de top = te licht.
Slecht optrekken en bij 25 pas acceleratie = te zwaar.
Heb je het juiste gewicht gevonden, koop je permanente rollen in dat gewicht.
Ook zijn er pakketten verkrijgbaar met setjes van verschillende gewichten, bvb alles tussen 5,5 en 8,5 g in jouw maat.
Post automatically merged:

Een leuke Dame met Maatje 38 en 60 Kg is goed , een Leuke Dame met Maatje 48 en 85 Kg is zwaar en niet goed .
Met die yss schokbrekerset, moet dat niet veel uitmaken, lol.
Maar ik begrijp nu opeens waarom die instelbaar zijn. dat is natuur voor als je vrien..........!
 
Weet ik niet. Je moet echt even meten wat er aan gewicht in zit.
Bij een super 8 50 4t snor zit er standaard 6.5 g in. Maar ik hoor wel eens over 11 g bij sommige snorretjes.
Als de rollen te zwaar zijn, schiet de snaar bij de vario direct omhoog en heb je dus een zware overbrenging, dan trekt hij slecht op.
Open anders een nieuw topic om Killerbee 4t snorrijders op te roepen die dit al hebben uitgeprobeerd.
Ik verwacht dat zij ook ergens uitkomen tussen de 6 a 7 g.
Als je handig bent in sleutelen kun je ook aanpasbare rolletjes kopen. Die kun je vullen met staafjes om het gewicht aan te passen.
Dus, stel dat er bij jou 8,5 g in zit, probeer je bvb 6,5.
hard optrekken en na de 25 kruipen naar de top = te licht.
Slecht optrekken en bij 25 pas acceleratie = te zwaar.
Heb je het juiste gewicht gevonden, koop je permanente rollen in dat gewicht.
Ook zijn er pakketten verkrijgbaar met setjes van verschillende gewichten, bvb alles tussen 5,5 en 8,5 g in jouw maat.
Post automatically merged:


Met die yss schokbrekerset, moet dat niet veel uitmaken, lol.
Maar ik begrijp nu opeens waarom die instelbaar zijn. dat is natuur voor als je vrien..........!
Top antwoord ik ga er mee aan de slag !!.........din
 
Back
Top