Schijfrem speedfight kapot?

tommiedj

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight. Mijn remhevel van mijn achter schijfrem (ajp) moest ik mijn remhevel ver inknijpen tot mijn handvat. Ik dacht ik ga hem eens ontluchten.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd:
- remmen( met potje open) dan remhevel ingedrukt houden en ontluchtingsnippel open.
- alleen tegen de remhevel aantikken
- met een injectiespuit bij de nippel vloeistof ingebracht.
- mijn remhevel verwijderd en met een schroevendraaier gepompt.

Al deze manieren heb ik geprobeerd maar ik heb nu helemaal geen druk meer.
Als ik met de injectiespuit vanaf de nippel vloeistof in wil brengen dan draai ik de nippel open en spuit maar dat gaat het er niet in omdat het slangetje er steeds afschiet.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een slangenklem erop maar dit lukte ook niet.

Doe ik iets fout of is er misschien iets kapot?
Ik zou het graag willen weten.

Tom.
 
Advertisement - register to remove this

waar zit die nippel volgens jou?, ik hoop igg niet die op je remblok, die moet je alleen even open draaien.

en heb je nog remvloeistof?
 
ja die nippel zit ook op mijn remblok ik had ergens gelezen dat je zo ook je remmen kon ontluchten want lucht gaat naar boven en dan druk je de lucht naar boven naar het rempotje waar het daar eruit gaat.

en ja ik heb de hele tijd goed mijn remvloeistof niveau op peil gehouden dus daar kan het niet aan liggen.
 
Je moet niet je rempotdeksel eraf halen om te ontluchten, dan kun je toch nooit druk opbouwen... En AJP systemen zijn lastig op druk te krijgen.
 
ik zie in het potje op het stuur ook bijna helemaal niks naar boven komen heel soms luchtbellen en soms een heel klein straaltje
 
dat dekseltje moet er wel degelijk af.
hoe had je anders rem olie willen bij vullen?
neem hier de tijd voor en knijp niet vol je rem in als je dat dekseltje er af hebt.
anders kon het wel eens zijn dat je de rem olie om de oren vliegt.

boven dekseltje er af halen en bijvullen.
onder een slangetje op die nippel op je remklauw zetten met een fles er aan.
en dan op de gebruikelijke manier ontluchten.
 
ook al druk ik mijn remhevel volledig in, er komt geen grote straal uit. Als ik mijn remhevel verwijder en met een pen 'pomp' dan pomp ik helemaal in dan pas komt er een klein straaltje uit.
 
ik heb 3 dagen geleden nog mn ajp ontlucht, is heel simpel...

je haalt je rempotdeksel eraf + de pakking
nu ga je heel rustig je remhevel steeds pompen (hou je peil goed in de gaten)

nu zie je luchtbelletjes komen (als het goed is) anders stuur ff scheef houden.
en je blijft net zo lang rustig pompen tot er een klein straaltje uit komt.
dan check je je peil nog 1x en als dat allemaal in orde is kan je hem dichtmaken en remt ie perfect

dit heeft bij mij geholpen!
 
Back
Top