Schijfrem minarelli horizontaal achter

dnh300

Active Member
Hoi, ik heb een yog r en die heeft een trommelrem achter inplaats van een schijfrem zoals bij aerox. Deze scooters hebben beide een Minarelli horizontaal motorblokje (die van mij is luchtgekoeld).

ik zou het gaaf vinden om een schijfrem achter te monteren. Deze setjes heb je bijvoorbeeld voor vespa wel. Voor minarelli kan ik niet echt iets vinden erover. Is dit mogelijk voor minarelli en wat zou ik ongeveer moeten doen?
 
Advertisement - register to remove this

Die schijfadapter kan, maar dan moet je ook nog een adapter fixen voor de remklauw... Ik zelf rijd ook met een jog met schijf achter met idd gewoon een aerox blok remklauw en rempomp enz. Is t makkelijkst om te doen. Hier goeie uitleg voor als je t blok toch om wilt bouwen naar schijf achter -
 
Dit zou een optie kunnen zijn... Moet je wel een 13inch Aerox achterwiel plaatsen. Of een tweedehands Minarelli DD blok op de kop tikken dat heb ik namelijk gedaan. Moet je overigens alsnog een 13inch achterwiel plaatsen maar dat terzijde.
Dan lijkt me dit de handigste optie voor mij, maar is dan een watergekoeld of luchtgekoeld? Want ik heb het liefst luchtgekoeld.
Post automatically merged:

Die schijfadapter kan, maar dan moet je ook nog een adapter fixen voor de remklauw... Ik zelf rijd ook met een jog met schijf achter met idd gewoon een aerox blok remklauw en rempomp enz. Is t makkelijkst om te doen. Hier goeie uitleg voor als je t blok toch om wilt bouwen naar schijf achter -
Tnx! Wel een gaaf resultaat alleen denk toch dat het makkelijker is om het blokje om te wisselen.
 
Back
Top