Schijfrem krast

cosanostra

Well-Known Member
Als ik met mijn runner in de hand loop hoor ik de achterschijfrem heel erg krassen. Eerst was het voor alleen maar nu vooral achter. Maar tijdens het remmen maakt hij geen piepgeluid ofzoo, zijn de remblokjes dan toch op??

als ik met mijn vinger over de achterremschijf ga voel ik wel ribbels zeg maar (krassen) die helemaal rond lopen. Wat kan ik het beste doen? Want hoe vervang je die achterschijfrem of alleen de blokjes??

gr
 
Advertisement - register to remove this

je remblokjes lopen altijd een beetje aan :)
dat moet ook zo want anders kan er vuil tussen komen.. en wanneer je dan wil remmen wil dat niet lukken :D
als de blokjes er al lang onder zitten zou je ze wel eens kunnen vervangen natuurlijk
 
Als ik met mijn runner in de hand loop hoor ik de achterschijfrem heel erg krassen. Eerst was het voor alleen maar nu vooral achter. Maar tijdens het remmen maakt hij geen piepgeluid ofzoo, zijn de remblokjes dan toch op??

als ik met mijn vinger over de achterremschijf ga voel ik wel ribbels zeg maar (krassen) die helemaal rond lopen. Wat kan ik het beste doen? Want hoe vervang je die achterschijfrem of alleen de blokjes??

gr

Blokjes vervangen is heel simpel. Klauw eraf , oude blokjes eruit , nieuwe blokjes erin , klauw der weer op. Alleen moet je wel kijke hoe t werkt bij het desbetreffende klauw. Die borg system. Dit veschilt bij elke scooter zo'n beetje.
 
Back
Top