Schijfrem blijft aanlopen

Willem010

New Member
Hallo allemaal,
Sinds 2,5 jaar heb ik een Kymco new people S. Ik heb nu al minstens een jaar een probleem met mijn voorrem die maar niet over wil. De voorrem blijft hangen waardoor je een piepend geluid hoort en de scooter constant wordt afgeremd. Hij is drie keer bij de scooterzaak geweest en dan hebben ze het probleem verholpen door de rem te smeren maar na een paar honderd kilometer is het probleem weer terug. Laatst heb ik de remschijf en de remblokken laten vervangen toen ik bij een andere scooterzaak langs was gegaan maar weer een paar honderd kilometer verder is het probleem weer terug. Als ik wat remvloeistof uit het slangetje laat lopen kan ik het wiel weer vrij ronddraaien maar wanneer ik de rem weer indruk blijft hij opnieuw hangen. Ik heb nu bij elkaar aardig wat eraan uitgegeven maar het is nog steeds niet opgelost. Hebben jullie suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Remvloeistof een keer verversen. Het kan zijn dat er een vuiltje ergens in zit waardoor er druk op je systeem blijft staan. Soms helpt t om via een fles remvloeistof door het ontluchtingsnippel terug omhoog te persen.

Verder zijn dit soort problemen vaak een kwestie van proberen. Kan ook nog een slechte remslang zijn of een zuiger die stroef gaat. Een stroeve zuiger is enkel te herstellen met een revisie of vervanging.
 
Remklauw losnemen.
Blokken eruit.
Remhendel meermalen inknijpen en remcilinders schoonmaken. Beetje smeren met niet plakkende olie en terugduwen.
Blokken en klauw monteren. Als het goed is, zijn de cilinders nu gangbaar.
Blijft het probleem, nieuwe schraapringen in de klauw plaatsen.
Groet,
 
Inderdaad , zuiger uit klauw en deze smeren met remmen vet van ATE , verstandig is om dan ook de rubberen ring in de klauw te vervangen als deze los is te verkrijgen , deze drukt de zuiger iets terug als olie druk verdwijnt .
Let ook goed op of je zuiger en cil niet beschadigd is
 
Back
Top