schijfrem achter vivacity

Elixz

Vivacity snor tuning
Hallo mensen,

Ik heb een paar dagen geleden een remset voor een schijfrem gehaald.
Ik heb de remhendel, leiding, klauw (+nieuwe blokjes), adapter met schijf en een velg.

Nu was het klaar maken en alles er op zetten niet zo'n probleem want er stond hier ergens een goede hulp topic om dit te doen.

Nou is mijn probleem eigenlijk dat hij bijna niet remt
Ik heb hem samen met mijn buurman ontlucht en nieuwe olie in de leiding gedaan. Alleen als ik wil remmen dan is het net het laatste beetje van je remhendel waar hij hem pakt en ik nog een slipje weet te maken, maar hoe krijg ik de rem meer op druk dat ik hem niet helemaal tot het eind in moet inknijpen.
Mijn buurman had gezegt dat er misschien rubberen O-ringen kapot waren in de remhendel en dat hij daardoor druk verliest maar ik weet het niet zeker, anders zou ik toch ook geen slipjes kunnen maken als ik hem helemaal intrek?
 
Advertisement - register to remove this

als ie lek is blijft ie niet remmen.

waarschijnlijk zit er nog gewoon lucht in , heb je het dekseltje eraf gehad tijdens het ontluchten?

en heb je ook de banjobout van het reservoir los gehad tijdens het ontluchten? soms blijft hier namelijk lucht hangen.
 
Ik heb eens nader gekeken en kwam er achter dat 1 van de cilinders die het remblokje aandrukt niet er uit kwam, ga volgende week een nieuw klauwtje halen... is iig al 1 variabel minder
 
dan haal je toch even de klauw uit elkaar :?

is maar even ..

heb het gister toevallig nog gedaan , 20 minuten werk , uit elkaar ,zuigers schoonmaken en weer in elkaar..

ff ontluchten..


maar er klopt eigenlijk iets niet met wat je nu zegt , de zuiger zal altijd naar buiten komen , echter naar binnen vaak niet , de zuiger word met een normale druk echt wel naar buiten geduwd , dus er zit gewoon nog lucht in het systeem!!
 
Nee de zuiger zit vast in de klauw zelf, heb het ding 2e hands gekocht dus vandaar.
Ik haal gewoon een nieuwe klauw en dan ff ontluchten en klaar
 
nee nieuw, bij de scooter parts dealers hiero zijn die dingen zo smerig als wat en werken de helft van de tijd niet, ik wil er 1 hebben die goed werkt en er goed uitziet
 
70 euro voor een originele klauw. Het is wat geld maar dat liever dan 4 2e hands klauwen halen tot je eindelijk een goede hebt
 
Back
Top