Scheve stuur na ongeval

armooknol

Member
Beste scooterdeskundige,
Vandaag zat ik met een vriend rond te rijden en botste met mijn scooter tegen een paal waardoor de stuur scheef staat en ik heb geen idee hoe ik die recht moet zetten of moet vervangen. Iemand advies?
Alv bedankt

Fotos en libk voor vid

Please help

 

Attachments

  • 14CB6757-AE74-4FEC-AE04-4B42CAC82483.jpeg
    14CB6757-AE74-4FEC-AE04-4B42CAC82483.jpeg
    201.6 KB · Views: 38
  • A6A6264C-1C4C-444D-BF5B-2F24F438FF29.jpeg
    A6A6264C-1C4C-444D-BF5B-2F24F438FF29.jpeg
    188.2 KB · Views: 36
  • 44930B32-D226-44F9-94F0-E385CB618D57.jpeg
    44930B32-D226-44F9-94F0-E385CB618D57.jpeg
    182.4 KB · Views: 36
Advertisement - register to remove this

zo op het eerste gezicht niet zo heel duidelijk te zien.

het zou handig zijn als je die voorste kap eraf haalt, en dan eens een foto maakt waarop het zaakje van stuur tot wiel goed te zien is.
aan de hand van wat je nu post vermoed ik je schokbrekers krom (kwestie van nieuwe rechte exemplaren erin zetten)
maar kan ook dat je kroonplaat een opdoffer gehad heeft en dus scheef is gaan staan t.o.v. je stuur.

maar vergeet in dit geval ook het balhoofd niet....
als die ook krom is zul je in dat geval je frame moeten (laten) richten en daarna alles er weer op schroeven...
 
Snap ik, maar heb momenteel niet zo breed. Als er echt geen optie is om het zelf te doen zal ik naar eene dcooter zaak gaan maar hoeveel zou dat kosten? Een vriend had ernaar gekeken die zei dat alleen de stuur scheef stond . Ik had naar de voorvork gekeken en daar zag alles inorde
 
JA... dat blinkende dingetje ..... paar slagen (stuk of 6) losdraaien en er dan een flinke klap opgeven met een bottehamer!

rechtzetten en weer vast peren!
Precies dat dus.
Als TS doet wat jij zegt, komt het helemaal goed.
Het advies is om een blokje hout op de bout te zetten voordat de klap gegeven wordt.
Anders slaat hij die misschien aan gort en dan hebben we dat weer...;)
Post automatically merged:

View attachment 66395die blinkie dingske?? Die heb ik eens een beetje losgedraaid maar verder gebeurde er niets
Heb je het filmpje bekeken...???
 
edit: rechts van je stuurkolom zit nog een zwarte schoef op t beugeltje.. deze ziet er al aardig krom uit.
misschien heb je t al geprobeerd maar schroef die eens los.
dan de bout boven oven op..ff klapje er op...

denk dat je stuur enzo toch wel een stuk schever/krommer staat dan je hoopt.

deze schroef haal je eigenlijk alleen los als je de voorvork wilt vervangen.
hoe hard ben je tegen t paaltje geklapt??
 
Last edited:
Back
Top