Goedenavond Sparky, ik ben nieuw en heb veel op het forum gelezen over aansluiten led lichtjes. Nu is laatste mijn spanningsregelaar letterlijk in rook op gegaan. Daarna deed mijn koplamp niet meer. Deze was doorgebrand. En ook het led achterlicht Brande ineens heel zwak. Knipperlichten deden helemaal niets meer. Nieuwe 5 polige spanningsregelaar gemonteerd. Koplamp vervangen en werkt weer. Nieuw led achterlicht gemonteerd van Dmp en brand wel maar flikkert bij stationair draaien en brand fel als je gas geeft. Hoe kan dit?.Hoe had je de meter ingesteld?
2V, indien goed gemeten, is inderdaad veel te weinig.
Zit je koplamp nog origineel aangesloten en brandt deze wel goed?
Zo ja, heb je ergens een draadbreuk of slecht contact in de geel/zwarte draad die naar je achterlicht loopt.
Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?Nieuw led achterlicht gemonteerd van Dmp en brand wel maar flikkert bij stationair draaien en brand fel als je gas geeft. Hoe kan dit?.
Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?Knipperlichten werken niet.
Verlichting zit nog steeds via spanningsregelaar en er zit geen knipperlicht relais tussen. Ik heb 1 loze geel/zwarte draad over achter de linker achterkap ter hoogte van het startrelais. Hier zou het knipperrelais moeten zitten volgens sommigen en deze zwart gele draad zou je moeten doorverbinden? Heb ik al wel even geprobeerd maar als ik dat doe en ik start de scooter dan brand mijn koplamp en achterlicht niet meer. Kabelboom is helemaal nieuw na ombouw blok van 70 naar 125 . Hoop dat je iets met deze info kunt.Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?
Heb je de
Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?
Hoe kun je de verlichting ombouwen naar gelijkspanning?Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?
Heb je de
Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?
Gebruik de zoekfunctie, er zijn genoeg draadjes met dit onderwerp want ik wordt er een beetje kriebelig van.Hoe kun je de verlichting ombouwen naar gelijkspanning?
Oké. Bedankt.De Zip wordt sinds jaar en dag gemaakt en er zijn meerdere uitvoeringen zoals je weet.
Of jouw Zip een knipperrelais heeft of niet, kun je zien aan de spanningsregelaar.
Heeft je spanningsregelaar een 5-polige connector, heb je een apart knipperrelais.
Heeft je spanningsregelaar een 8-polige connector, heb je geen apart knipperrelais en komt de knipperspanning uit de spanningsregelaar.
Gebruik de zoekfunctie, er zijn genoeg draadjes met dit onderwerp want ik wordt er een beetje kriebelig van.
Men beteld die chinese rommel bij doosjesschuivers op internet en die doen niet eens de moeite om een fatsoenlijke handleiding te maken voor hun klanten.
Hetzelfde geldt voor de zogenaamde matrix knipperlichten, bij de meeste merken vervalt het knipperrelais of de knipperspanning uit de de spanningsregelaar en het middencontact van de raw-schakelaar wordt rechtstreeks aangesloten op de witte draad van je contactslot waar ook de dagrijverlichting dient aangesloten te worden.
Met het middencontact bedoel je het middelste draadje van het knipperlicht schakelaar die normaal naar de spanningsregelaar gaat dan bij de spanningsregelaar doorknippen en doorverbinden met de witte plus die uit het contactslot komt?Oké. Bedankt.
Sparky bedankt. Knipperlichten werken nu. Blauw zwarte draad van knipperlicht schakelaar die naar spanningsregelaar loopt onderbroken en de schakelaar nu direct op de witte draad achter t contactslot aangesloten.De Zip wordt sinds jaar en dag gemaakt en er zijn meerdere uitvoeringen zoals je weet.
Of jouw Zip een knipperrelais heeft of niet, kun je zien aan de spanningsregelaar.
Heeft je spanningsregelaar een 5-polige connector, heb je een apart knipperrelais.
Heeft je spanningsregelaar een 8-polige connector, heb je geen apart knipperrelais en komt de knipperspanning uit de spanningsregelaar.
Gebruik de zoekfunctie, er zijn genoeg draadjes met dit onderwerp want ik wordt er een beetje kriebelig van.
Men beteld die chinese rommel bij doosjesschuivers op internet en die doen niet eens de moeite om een fatsoenlijke handleiding te maken voor hun klanten.
Hetzelfde geldt voor de zogenaamde matrix knipperlichten, bij de meeste merken vervalt het knipperrelais of de knipperspanning uit de de spanningsregelaar en het middencontact van de raw-schakelaar wordt rechtstreeks aangesloten op de witte draad van je contactslot waar ook de dagrijverlichting dient aangesloten te worden.
Zeker kan dat, want de led achterlicht knippert omdat deze nog steeds op wisselspanning is aangesloten.Kan je die samen met de koplamp ook op de witte draad achter t contactslot aansluiten via de lichtschakelaar?