This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Schema zip 2000 2takt

Goedenavond Sparky, ik ben nieuw en heb veel op het forum gelezen over aansluiten led lichtjes. Nu is laatste mijn spanningsregelaar letterlijk in rook op gegaan. Daarna deed mijn koplamp niet meer. Deze was doorgebrand. En ook het led achterlicht Brande ineens heel zwak. Knipperlichten deden helemaal niets meer. Nieuwe 5 polige spanningsregelaar gemonteerd. Koplamp vervangen en werkt weer. Nieuw led achterlicht gemonteerd van Dmp en brand wel maar flikkert bij stationair draaien en brand fel als je gas geeft. Hoe kan dit?.
Nieuw led knipperlichten Audi stijl met ingebouwde knipperrelais gemonteerd en alleen eerst gele en groene draad aangesloten. Witte nog niet. Knipperlichten werken niet. Wat moet ik doen om deze werkend te krijgen. Waar moet ik de witte kabel van de knipperlichten op aan sluiten? Ik hoop dat je me hier bij zou kunnen helpen.
 
Nieuw led achterlicht gemonteerd van Dmp en brand wel maar flikkert bij stationair draaien en brand fel als je gas geeft. Hoe kan dit?.
Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?

Heb je de
Knipperlichten werken niet.
Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?
 
Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?

Heb je de

Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?
Verlichting zit nog steeds via spanningsregelaar en er zit geen knipperlicht relais tussen. Ik heb 1 loze geel/zwarte draad over achter de linker achterkap ter hoogte van het startrelais. Hier zou het knipperrelais moeten zitten volgens sommigen en deze zwart gele draad zou je moeten doorverbinden? Heb ik al wel even geprobeerd maar als ik dat doe en ik start de scooter dan brand mijn koplamp en achterlicht niet meer. Kabelboom is helemaal nieuw na ombouw blok van 70 naar 125 . Hoop dat je iets met deze info kunt.
Post automatically merged:

Heb je de verlichting omgebouwd naar gelijkspanning via de accu of hangt deze nog steeds origineel aan de spanningsregelaar?

Heb je de

Heb je het knipperrelais ook laten vervallen of zit dit er nog steeds tussen?
Hoe kun je de verlichting ombouwen naar gelijkspanning?
 
Last edited:
De Zip wordt sinds jaar en dag gemaakt en er zijn meerdere uitvoeringen zoals je weet.

Of jouw Zip een knipperrelais heeft of niet, kun je zien aan de spanningsregelaar.
Heeft je spanningsregelaar een 5-polige connector, heb je een apart knipperrelais.
Heeft je spanningsregelaar een 8-polige connector, heb je geen apart knipperrelais en komt de knipperspanning uit de spanningsregelaar.

Hoe kun je de verlichting ombouwen naar gelijkspanning?
Gebruik de zoekfunctie, er zijn genoeg draadjes met dit onderwerp want ik wordt er een beetje kriebelig van.
Men beteld die chinese rommel bij doosjesschuivers op internet en die doen niet eens de moeite om een fatsoenlijke handleiding te maken voor hun klanten.

Hetzelfde geldt voor de zogenaamde matrix knipperlichten, bij de meeste merken vervalt het knipperrelais of de knipperspanning uit de de spanningsregelaar en het middencontact van de raw-schakelaar wordt rechtstreeks aangesloten op de witte draad van je contactslot waar ook de dagrijverlichting dient aangesloten te worden.
 
Oké. Bedankt.
 
Sparky bedankt. Knipperlichten werken nu. Blauw zwarte draad van knipperlicht schakelaar die naar spanningsregelaar loopt onderbroken en de schakelaar nu direct op de witte draad achter t contactslot aangesloten.
Zit alleen nog met led achterlicht die knippert. Denk dat deze ook te weinig spanning krijgt. Kan je die samen met de koplamp ook op de witte draad achter t contactslot aansluiten via de lichtschakelaar?