This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Schema peugeot kisbee 45km 4takt bj 2021

Van een enkele scooter kunnen wel veel meer dan een elektrisch schema bestaan. Als je een schema van een specifiek gedeelte nodig hebt is handig om dit er bij te vermelden..
 
Bert,

ik heb een aantal schema's van Kisbee's echter niet van de Euro5 injectie
Persoonlijk denk ik dat deze scooter nog te jong is om er een elektrisch schema van te vinden.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Wat is het doel waarvoor je dit schema wilt gaan gebruiken?

Motormanagement (ECU) staat meestal aangegeven als een groot vierkant waar een groot aantal sensoren en actuatoren zijn op aangesloten.

Ik weet uit een ander draadje van jou, dat je bezig bent met het ontgrenzen van deze scooter echter met enkel het elektrisch schema kom je er niet.
 
begrenzing is gewoon een parameter in de ECU.. (heb je geen schemas voor nodig) (wel een aparaat die je OBDII stekker kan uitlezen en daarin de setting veranderen. (je moet overigens wel weten wat je doet.. Anders verkloot je de ECU. (een nieuwe is bepaald niet goedkoop)

Kan een directe functie zijn wat aan en uit gezet kan worden. (als een limiter)

Ook een tweede optie is dat het max RPM lager word afgesteld zo dat de motor niet aan de max normale toeren kan komen en daardoor slomer loopt. Gaat de motor daarover heen, zal de begrenzer aan slaan en het toeren weer gaan verlagen naar de max ingestelde waarde.
 
Huh, het is toch een injectie???

Een injectie heeft een centrale unit die zowel de ontsteking als de brandstofvoorziening regelt, dit aan de hand van een aantal sensoren.
Het kan zijn dat ze bij een bepaald merk een andere naam bedacht hebben maar het doel blijft hetzelfde.
Als je deze unit al kunt "ontgrenzen" moet dit softwarematig gebeuren.
Zomaar een sensor omzeilen om vervolgens de "ECU" voor de gek te houden, zoals dit gebeurde bij bijvoorbeeld sommige CDI's met een cartersensor, is iets van het verleden.
 
Weet niet precies hoe het zit maar schijnt een hardcore cdi te zijn is geen normale cdi en ook geen normale ecu is een combi van elkaar zoals ik het begrijp
 
Weet niet precies hoe het zit maar schijnt een hardcore cdi te zijn
Hi Bert,

bedoel je misschien een hard coded ECU.
Hard coded betekent dat je niks aan de mapping kan veranderen maar dat deze er vast ingebakken zit.
Eigenlijk kun je met zo'n sturingsunit nog minder doen dan met een unit waar je middels software de mapping kan aanpassen.

Maar zulke zaken kun je niet aflezen van een elektrisch schema, dit zijn de geheimen van fabrikant en als er nergens een lek ontstaat zal je hier nooit achter komen.

Zo'n hard coded unit moet je vergelijken met de oude CDI's, de ontsteekcurve zit er vast ingebakken, wil je een agressiever getimede (dus snellere) CDI, moest je een andere kopen of een speciale spie in je krukas/vliegwiel monteren die ervoor zorgde dat het vliegwiel een beetje verdraaid zat en dus de pickupspoel eerder een pulsje afgaf.


Op het elektrisch schema kun je hooguit zien welke sensoren aangesloten zitten en met welke draadkleuren.